Hva er deres samlede nettoinntekt pr måned?

Så utrolig trist å være i en situasjon der man ikke kan gjøre noe fra eller til for å endre inntekten sin. :(
Ja, men det er sånn det er. Vi må være sparsommelige, og har vi lyst på noe som koster penger, må vi spare.
Selv med lav inntekt så går vi i pluss hver mnd.

Ja, men det er sånn det er. Vi må være sparsommelige, og har vi lyst på noe som koster penger, må vi spare.
Selv med lav inntekt så går vi i pluss hver mnd.
Utrolig hva man får til når man må. Vi har levd på veeeldig lav inntekt i perioder

Det er bra jobba :shy:
Nå har jeg nettopp fått en mindre sum (ganske stor (500,000) i erstatning. Og de skal holdes på sparekonto, og kun brukes av som en eventuell buffer. Ingen planer om å bruke opp de med det første. Skal bruke litt på flytting, da vi trenger hjelp til den biten. :)

Ja, man må justere forbruket sitt, og planlegge litt mer. Vi har kjøpt en mindre leilighet enn det vi gjerne skulle ha, men frøkna har i det minste sitt eget soverom :)
Nettopp det. Vi har i gjengjeld blitt veldig minimalistiske etter å ha levd på veldig lav inntekt en god stund. Det er mye vi sløste penger på før som vi ikke savner overhodet. Så selv når vi har mer inntekt bruker vi ikke så mye mer

Nettopp det. Vi har i gjengjeld blitt veldig minimalistiske etter å ha levd på veldig lav inntekt en god stund. Det er mye vi sløste penger på før som vi ikke savner overhodet. Så selv når vi har mer inntekt bruker vi ikke så mye mer
Ikke sant. Så klart, nå er vi heldige, vi klarer å holde utgiftene lave nok til å klare oss. Og vi er to stk om det.
Er mye vanskeligere om man er alene med barn f eks.

Vi bor også i utlandet så det kan ikke sammenliknes, levekostnadene er drastisk lavere.
Før barnet vårt kom fikk vi ca 70,000 tilsammen prnmnd - meeeeeget mye høyere enn gjennomsnittet. Nå får jeg dessverre bare 6000kr/mnd i 2 år + 1 år med 0kr (mammaperm 3 år) så det blir en god del mindre framover —- men det har vi regnet på og kommer til å klare oss så lenge vi er fornuftige :)

Reiser lite på ferier da mannen min reiser verden rundt på jobb og vil nyte tiden hjemme når han er hjemme. Jeg har reist verden rundt før og har ikke så behov lenger. Mitt største utgiftspunkt er økologisk, naturvennlig, lokalprodusert mat som er viktig for meg.

Vi har gjennomsnittlig ca 60 000 utbetalt i måneden. Jeg har bare 23 000.. men skal bytte jobb etterhvert blant annet pga lønnen. Kan nok gå fra 400 000 til 450 000 i årslønn et annet sted.

Rett i overkant av 80 000. 3 barn og 2 voksne. Vi har greit med penger, men bor relativt sentralt og hus priser (lån) er deretter.

Trur det blir ca 34000 kr pr mnd etter skatt( vi skatter litt forskjellig pga jeg er gjennom nav osv så blir litt for mye å regne på for mitt ammende hode) . Mer enn før siden jeg er på aap og vært det i 1 år. Har også kontantstøtte nå så blir litt mer til han er 23 mnd. Vi har alt vi trenger men en del dum gjeld som sluker penger. Kontantstøtten går rett ut i gjeld med store deler av mannens lønn. Hans yrke, ble med andre yrker som måtte jobbe under nedstengingen, tett og slett hoppet over i året lønnsoppgjør. Hva f er 1400 kr i året til samfunnskritiske jobber? Vi og barna her alt vi trenger, men skulle gjerne hatt ett hus en dag.

Gift, to barn og får i snitt utbetalt litt over 100.000. Dette er når ingen av oss får jobbet helt fulle uker grunnet hjemmekontor med to barn som ødelegger for hjemmekontoret når de er hjemme. Taper også en del på sykedager/syktbarndagene, da får vi rundt 70% av vanlig lønn.

Siden vi uansett tjener nok orker ingen av oss bruke kveldene på jobb. Med 40 timer uker på begge to hadde lønnen steget.

Tror for par så er det på 900,000 brutto. Men høylønnede og rike drar det snittet opp.
Ja, for meg er normallønn utbetalt ca 25k,så 50k for par da. Når jeg er ferdig utdanna så tjener jeg litt over 500k i året, å da ligger jeg å mannen likt.

65000 utbetalt inkl barnetrygd i normalmåned per dags dato. Det er ikke mer enn vi trenger for at det går rundt. Har hus-. Studie- og billån, snart tre barn under 7 år.

Gift, to barn og får i snitt utbetalt litt over 100.000. Dette er når ingen av oss får jobbet helt fulle uker grunnet hjemmekontor med to barn som ødelegger for hjemmekontoret når de er hjemme. Taper også en del på sykedager/syktbarndagene, da får vi rundt 70% av vanlig lønn.

Siden vi uansett tjener nok orker ingen av oss bruke kveldene på jobb. Med 40 timer uker på begge to hadde lønnen steget.
WOW, det er mye altså! Kan jeg spørre om dere bruker det opp, eller sparer masse feks? :-)

Vi har levd på 35000 lenge nå med 4 barn, også da spart opp mot 10000 av det. Nå har vi begynt å tjene litt mer, og har også kontantstøtte og barnetrygd. Hvis vi regner med de to postene (første som ikke varer så lenge til da), får vi vel netto nå opp mot 50 inn. Da har vi masse penger og kan spare og investere i ting vi har lyst på evt. Men har ustabile jobber og det er ikke sikkert dette holder seg. Så vi lever nøkternt! Har også hus, studie og billån å betjene.

Back
Topp