Hva drikker dere på julaften?

Brus, syns uansett det smaker best. :hilarious:
 
Drikker brus :)
 
Vi drikker julebrus, svigers drikker farris. Mannen er avholds og faren drikker øl ved rette anledninger, men er selskapet hos oss kjører han og drikker da følgelig ikke. Jeg liker ikke så mye alkohol, kun hvitvin til maten. Men grunna barna avstår jeg.

Jeg er oppvokst med moderate mengder alkohol på julaften. Aldri sett mine foreldre fulle eller merka de var berusa. En av de var alltid edru i gode lag og selskap, hvis noe skulle skje.
 
Mozell til middagen. Julebrus og hvitvin (ikke i år da...) på kvelden :)
 
Det er ingen tradisjon for alkohol hos oss i jula. Hender at mannen og stefaren min tar en øl på kvelden, men ellers går det i brus.
Det gjorde vi før vi fikk barn og fortsetter nok med det nå
 
Til julemiddagen vil jeg helst ha julebrus :) Men vi har også vin og øl på bordet.
 
Her serveres det alltid alkohol men svært lite! Jeg selv drikker ingefærøl type brus, og venter med alkohol til evt barna er i seng. Er snakk om en juleøl, et glass vin eller et flass likør/akevitt da :)
 
Julebrus ! For meg da :p

Men jeg bryr meg ikke om at de tar seg litt vin og juleøl da :) Men for meg som ikke liker det, er julebrus tingen :p
 
Kommer til å irritere meg grønn på disse jula er for barna og da drikker man ikke. Man har et problem om man ikke klarer å ta en øl eller et glass vin til maten med barn til stede. Går fint ann å ha et sunt forhold til alkohol med barn.
Alkohol trenger absolutt ikke være noe negativt.

Her har alltid de voksne tatt seg hjemmebrygga øl (vi barna også) vanlig øl og vin til de voksne.

Kan ikke huske som barn at atferden til min pappa eller bestefar var noe som helst annerledes fordi bestefar tok en akevitt til maten og pappa 2 glass øl til middag.

Jeg er gravid nå , så blir nok julebrus på meg . Vanligvis drikker jeg en flaske Corona til maten . Og brus . :)
 
Julebrus og mozell:)

Alkohol har aldri fristet i jula for meg:) og heldigvis ikke for samboer heller. Han drikker dog litt akevitt til maten:) da føler han seg ikke så tung mett i etterkant vist nokk:)
 
Brus. Mulig at samboer tar et glass vin. Jeg er ikke noe glad i alkohol og syns ikke man bør drikke det snydens når man har barn uansett. Et par glass skader ikke om man liker det
 
Enten juleøl eller litt rødvin. Blir som regel bare et glass eller to, uavhengig om det er barn eller ikke tilstede. :)
 
Jeg og mannen drikker brus og farris. Barnet vårt drikker farris eller juice. Gjester får et glass vin, en øl eller aquavit om de ønsker, noen vil ha det, andre vil ha brus/farris/vann :)
 
Vi er stort sett alene, og ingen av oss drikker spesielt mye normalt

Men mulig det er munkholm, og så er det brus og vann.

Men i år skal vi ha svigermor og mannen her, så vet ikke om de forventer noe spesielt. Men de vet at vi ikke drikker, og de drikker ikke så mye de heller
 
Jeg drikker brus :cool: Unga er så små enda at dem får nok bare vann.
 
Julebrus. Minsta får nok eplejuice siden det er fest :)
 
Back
Topp