Hva drikker dere på julaften?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hva drikker dere på julaften?

Er hvert år så mye snakk og hvit jul, og da snakkes det ikke om snø, men hva man har i glasset.
Julen er barnas høytid og man av den grunn ikke skal drikke alkohol.
Personlig mener jeg julen er alles høytid, men man skal ta hensyn til de som er til stede.

Vi kommer nok til å ta et glass vin til maten på julaften selv om barna er til stede, men det blir med det glasset.

Hva drikker dere på julaften?
 
Julebrus.
Hender jeg drinker litt vin På julaften, men har ikke brukt å drikke i jula.
 
Mannen tar en lettøl til middagen . Jeg drikker brus. Ungene får eplejuice eller saft
 
Her blir det servert brus, ungene får kanskje en sånn "champagneflaske" på deling, øl til de som ønsker det eller vin :) Drikkes ikke i mengder, men ett glass til middagen :)
 
Hos oss drikker vi ikke alkohol, så det blir servert saft, vann, juice og brus. Og kaffe selvfølgelig. :)
 
Last edited:
Brus, øl,vin,vann. Drikker det vi ønsker. Er det en helt voksen jul så kan vi godt ta en flaske vin å dele på 6 voksne liksom. Alltid godt med en øl til matlagingen. Men nå som vi har barn lar vi gjestene få et glass eller to, men har ikke behov for å drikke selv.
 
Brus. Her er det hvit jul, hele jula :)
 
Tidligere har mannen drukket øl og div, jeg har aldri drukket annet enn brus i år er det brus og ingenting annet.
Så hvit jul her i huset :)
 
Vann og kaffe. Mine foreldre har alltid sagt at barn og alkohol hører ikke sammen og det er jeg enig i.
Hans familie drikker vin og øl og noen av dem blir fulle. Jeg har sagt at jeg respekterer deres feiring og at de gjerne må ta vin og øl, men om de blir brisen eller full så tar jeg barnet og går.
 
Brus på meg og barna, øl til de fleste andre, vin til de fleste og vann ved siden av.
Et par faniliemedlemmer tar seg en snaps og kanskje en konjakk etter barna er lagt.
Syns det er fullt lov å nyte alkohol med barn til stedet. Men det handler om mengde. Ingen blir tydelig beruset her.
 
Vann og kaffe. Mine foreldre har alltid sagt at barn og alkohol hører ikke sammen og det er jeg enig i.
Hans familie drikker vin og øl og noen av dem blir fulle. Jeg har sagt at jeg respekterer deres feiring og at de gjerne må ta vin og øl, men om de blir brisen eller full så tar jeg barnet og går.
Det er jeg enig i.
Som jeg skrev i hovedinnlegget, vi tar et glass vin.
Full eller brisen i nærheten av barn er IKKE under noen omstendigheter greit
 
Brus.
Jeg drikker ikke alkohol uansett nemlig.

Mannen kan ta/tilby noe drikke utpå kvelden men da er det snakk om et lite glass til noen, ikke noe fyll og sånn. Stort sett drikkes det ikke. I år kommer mine foreldre og de skal kjøre hjem.
 
Til julematen drikkes det brus, øl, vin og akevitt.
Har vært tradisjon i alle år, ingen som blir beruset, og aldri noen barn som har reagert på det hos oss.
 
Drikker isvann eller brus, jeg ammer:happy: Drikker sjeldent alkohol.. Har øl og vin hvis noen vil ta seg ett glass til maten.
 
Her blir det brus og vann. Øl/vin for de som vil til maten, men tror de som er gamle nok til det må kjøre, så da utgår det:p Jeg liker meg best uten alkohol.
 
Back
Topp