Hva craver du?

Jeg går å tenker på gulrøtter med Holiday dipp, omg så godt! Og saft! Har hørt at hvis en craver sunne ting, så kan det tyde på gutt, og søtsaker på jente:p Noen som har erfaring med det fra tidligere? :Heartred

Jeg går å tenker på gulrøtter med Holiday dipp, omg så godt! Og saft! Har hørt at hvis en craver sunne ting, så kan det tyde på gutt, og søtsaker på jente:p Noen som har erfaring med det fra tidligere? :Heartred
Ville stort sett ha sunne ting som gulrot, smoothie, frukt og andre grønnsaker forrige gang (utenom lakris og en kort periode med snickers-is). Ble jente

Det er vel en av mangen teori… som det med kvalme og kjønn… jeg åt så usunt i første svangerskap og spydde halve svangerskapet - fikk gutt :hilarious:

Jeg craver begge deler, så da skal vel jeg ha begge? Neida ☺️ er vel omtrent like mye hold i som at kvalme, kviser osv har like mye å si på kjønn tenker jeg

Har så lyst på reker, focaccia, majones og sitron!! :nailbiting: Kunne spist det 24/7. Sitter å småspiser crabsticks hele tiden:laughing002

Tror ikke det er en craving, men har så lyst på indisk :woot:
Aller helst fra Der Pepper'n Gror❤️

Jaa! Jeg elsker lakris, og sånne pastiller døyver kvalme. Lett å knaske på jobb. Las på Helse-Norge at gravide kan spise opptil 11 esker med ifa, mener jeg :Heartred
Blir kjempetakknemlig for kilde på den, har selv bare funnet info om å unngå det på Helsenorge. Og jeg elsker salt lakris!!

«Gravide bør ikke spise mye lakris på grunn av fare for skadelige effekter av glycyrrhizinsyre på fosteret under graviditeten. Glycyrrhizinsyre er et hormonforstyrrende stoff som finnes i lakrisplanten. Det er stor usikkerhet knyttet til hvor mye lakris som kan spises før det blir helseskadelig for fosteret. Det er derfor ikke mulig å fastsette et nivå for hvor mye lakris gravide trygt kan spise» («Mat og drikke gravide bør unngå», Helsenorge, oppdatert august 2023)

Jeg tror jeg uttalt meg litt feil. Jeg las et sted man kan spise 11 esker ifa, men det var visst ikke på Helse-Norge jeg las. Der står det bare at gravide ikke bør spise mye lakris. Så litt er jo trygt! Men vanskelig å si noe om hvor mye. På forskning.no står det en pose lakris per uke, men det er vel Helse-Norge man hovedsakelig skal forholde seg tik
Ups! Så dette etter jeg svarte deg!

Ups! Så dette etter jeg svarte deg!
Pregnancy brains på sitt best… husker ikke hvor jeg las det. Men når Helse-Norge sier man kan spise litt knasker jeg litt salt pastiller innimellom mot kvalmen med god samvittighet :angelic:

Hva som helst med kylling, samme som forrige graviditet :p Har også fått stygga på taco, akkurat sånn som forrige gang. Merkelig det der.

Lakris:sad010:sad010
Spesielt salte ufo… Men holder meg til en om dagen!:hilarious:

Back
Topp