Hund i juleselskap?

Spørs hvem vi skal på juleselskap til og om det er mange barn der. Hunden vår blir så stresset med 3-4 barn som skal løpe etter han hele tiden.

Tar dere med hunden om dere skal i juleselskap hos andre? Forventer dere at det er greit?
Ønsker du ag dine gjester tar med seg hunden om de skal i juleselskap hos deg?

Svigerfamilien min skulle plent ha med hundene da vi feiret jul her et år. Det er da snakk om 5 hunder til sammen. Da måtte jeg sette foten ned! Vi skulle allerede være 10 stk, altså fullt hus for oss. De ble ganske snurt og prøvde å forhandle med oss. Frekt, synes jeg! De hadde ingen gode grunner for å ha de med, bare "jammen stakkars... De må være alene på julaften!" Som om de merket forskjell på julaften og en vanlig arbeidsdag.
Jeg ga meg ikke og hundene hadde det helt fint hjemme alene. :P

Så lenge hunden ikke er aggressiv i fht ungene, så må folk gjerne ta med hunden sin hit... både mamma og svigermor tar nok med seg sine i år.

Hadde såklart spurt på forhånd om det var greit å ta med.

Det bør i såfall avtales på forhånd, og kun hvis det er en spesiell grunn til det, synes jeg.

Jeg spør først. Ellers er han gjerne hjemme i sånne tilstelninger, han blir så stressa og har det da bedre hjemme :) På julaften er han med, men da er vi ikke så mange :)

Vi tar ikke med, og må innrømme jeg blir litt irritert når andre tar med hit. Spesielt med jula med pynt og duker etc.

Hjem til nærmeste familie tar vi med hunden. Dropper nok å ta den med på julegrøt hos bestemor da vi blir nærmere 40 stk. Men har vært andre hunder der også, så det er mer for å skåne hunden fra kaoset, ikke fordi den ikke er velkommen ;) hos andre spør vi alltid. Noen ganger får vi nei, andre ganger er det helt greit, og sånn må det bare være :)

Hvis vi skal være borte hele dagen tar vi han med (avtaler). Men juleselskap varer sjeldent mer enn 4-5 timer. De timene kn hunden godt hvile. Ser tydlig at han blir sliten når vi har ferie, han trenger ro og fred til å sove...

Svigerfamilien min skulle plent ha med hundene da vi feiret jul her et år. Det er da snakk om 5 hunder til sammen. Da måtte jeg sette foten ned! Vi skulle allerede være 10 stk, altså fullt hus for oss. De ble ganske snurt og prøvde å forhandle med oss. Frekt, synes jeg! De hadde ingen gode grunner for å ha de med, bare "jammen stakkars... De må være alene på julaften!" Som om de merket forskjell på julaften og en vanlig arbeidsdag.
Jeg ga meg ikke og hundene hadde det helt fint hjemme alene. :P
Har samme her. Vi vil helst feire jul hjemme, men svigers kommer ikke uten hunden, for det er så synd på den. Jeg er ekstremt allergisk, men måtte bare gi meg et år fordi jeg ville være hjemme. Skjønner ikke at de MÅ ha den med.

Det har skjedd, men da er det alltid avtalt i forkant.. Ville ikke bare dukket opp med hund. Hadde heller ikke ønsket at folk tok med hund til meg uten å avtale på forhånd, ikke fordi jeg ikke er glad i dyr, men syns det er ren høflighet å spørre :)

Må avklares på forhånd og man må tenke på alle gjestene. Hunden blir nok med til svigers om vi skal i besøk der, men ikke til min familie.

Vi tok med hundene i fjor, fordi vi måtte. Skulle være borte å lenge at vi ikke hadde noe valg, men de måtte stort sett være i gangen, så det ble ikke noe koselig hverken for dem eller oss. Det var klarert med de vi var hos, selvsagt. I år skal vi bort i en uke, og vi skal fly, så hundene er satt bort til en kompis av samboeren. Bedre for alle parter.

som regel ikke. da må de spørre først.

Syns det der er så vanskelig. Foreldrene mine og broren min har hund. De skal hit på julaften. Vi bor nesten 2 timer unna dem. Å de vil gjerne ha med hundene pga ingen kan lufte dem julaften. Men svigermor og svogeren min er super allergisk. Så de kan ikke være med :( å det gjør at mamma å de ikke kan være her så lenge.

Ja jeg har med hund pp julaften fir det blur så mange timer. I vanlig juleselskap er de hjemme.
Om jeg hadde fått beskjed på julaften om at de ikke var velkomne hadde jeg blitt hjemme :)
Bur er også alternativ.

Dersom jeg hadde hatt hund, hadde jeg kun tatt den med om det var klarert først

Har samme her. Vi vil helst feire jul hjemme, men svigers kommer ikke uten hunden, for det er så synd på den. Jeg er ekstremt allergisk, men måtte bare gi meg et år fordi jeg ville være hjemme. Skjønner ikke at de MÅ ha den med.

Nei, hva er vitsen? Det er vel som regel bare noen timer. 8-9 timer. De fleste hunder klarer seg hjemme alene når folk er på jobb. Da er de jo vekke 8-9 timer.

Back
Topp