• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hund i juleselskap?

Jaja, men så blir det slik da. De trenger ikke kvitte seg med hunden, men den skal ikke bli med på besøk til dere. Din helse står foran svigers trang til å ha med hunden. Klarer ikke hunden et par timer alene så bør de jobbe med dette. Du skal ikke måtte lide fordi noen setter hunden foran deg. For det er det som skjer her, de bryr seg mer om hunden. Du får spørre mannen din om det høres ok ut for han.
Jeg blir sinna av å høre slike historier! Kan du ta medisiner når du drar på besøk dit?

Jeg tar alltid medisiner før jeg drar dit, men reagerer alltid likevel. Noen ganger mer, spørs om det er nylig rengjort:p ofte er svigersøster der med sin hund også, og da blir det ekstra ille. Men hun tar hvertfall hensyn, passer på at hunden ikke ligger oppi meg, og har såpass kustus på hunden at den ikke er der når vi spiser ol.

Skulle ønske det var så lett. Min kjære vil jo gjerne ha de her. Da ender det med at vi må dra til de istedenfor, og jeg er dårlig hele kvelden, morsomt.
Uff. Jeg skjønner godt det er vanskelig! Men er jo ikke bare de som skal ha det bra. Du er jo viktig du og. ❤

Bare hvis det var greit for de jeg kom til. De lån godt ta med hun hit, men jeg vil at de skal spørre først.

Hvis vi bare skal i julebesøk for kvelden lar jeg hunden være hjemme. Synes ofte at hundene kan fort ta for mye fokus fra den hyggen vi mennesker vil ha sammen. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad i hunder! :) men er noe med når dyrene skal være i fokus og når menneskene skal være i fokus. :)
Eneste stedene jeg tar hunden med på besøk er til mine foreldre eller svigers. Til venner osv lar jeg hunden være hjemme eller får noen til å passe den :) og spør alltid på forhånd om det er greit at hunden er med.
Er min svoger på besøk hos mine foreldre og hunden er med, så lukker vi de (min og mammas hund) inne på vaskerommet siden han er allergisk.
Det er noe med det å ta hensyn til de en skal være med og omgivelsene.
Normal julaften hos oss er på hytta med mine foreldre. Da drar jeg og min mor ut på en lang tur med hundene tidlig om morgenen slik at de får sitt. De får være med oss litt i løpet av dagen og får såklart ut for å gjøre sitt. Men ved middag /kaker og når pakkene skal åpnes så må de være på vaskerommet. Ser ikke ut som at de lider noen nød :)

Hvis vi bare skal i julebesøk for kvelden lar jeg hunden være hjemme. Synes ofte at hundene kan fort ta for mye fokus fra den hyggen vi mennesker vil ha sammen. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad i hunder! :) men er noe med når dyrene skal være i fokus og når menneskene skal være i fokus. :)
Eneste stedene jeg tar hunden med på besøk er til mine foreldre eller svigers. Til venner osv lar jeg hunden være hjemme eller får noen til å passe den :) og spør alltid på forhånd om det er greit at hunden er med.
Er min svoger på besøk hos mine foreldre og hunden er med, så lukker vi de (min og mammas hund) inne på vaskerommet siden han er allergisk.
Det er noe med det å ta hensyn til de en skal være med og omgivelsene.
Normal julaften hos oss er på hytta med mine foreldre. Da drar jeg og min mor ut på en lang tur med hundene tidlig om morgenen slik at de får sitt. De får være med oss litt i løpet av dagen og får såklart ut for å gjøre sitt. Men ved middag /kaker og når pakkene skal åpnes så må de være på vaskerommet. Ser ikke ut som at de lider noen nød :)
Skulle ønske det var sånn her! Bikkja til svigers henter gjerne pakker og åpner selv, sikler de ned, og de syns det er såå gøy...!

Skulle ønske det var sånn her! Bikkja til svigers henter gjerne pakker og åpner selv, sikler de ned, og de syns det er såå gøy...!
Huff, synes ikke slikt er kjekt i det hele tatt!

Det er noe med å respektere at ikke alle andre er like begeistret over hunder/andre dyr som oss som har de.

Synes at som dyreeier skal en gjøre det en kan for at det skal bli komfortabelt for de en er sammen med, til tross for at en har dyret som familiemedlem.
Hunden min er med meg så og si hele døgnet nå som jeg er sykemeldt under svangerskapet, men det er likevel mitt ansvar som eier å ta hensyn til de rundt meg... sånn burde de fleste ha som holdning etter min mening da... :)

Jeg vil ikke ha dyr hjemme siden jeg ikke er noe begeistret for dyr. Så jeg hadde nok sagt nei, med mindre jeg hadde ett stort hus og den kunne være på eget rom/bur. Jeg fikser ikke hundehår og sånt overalt :o

Vi skal til foreldrene mine..der har hunden vært med mange ganger før, så det er en selvfølge. Hadde det vært hos noen andre, hadde vi jo selvfølgelig spurt først :o

Om det er julaften, så hadde jeg ikke reist uten hunden, hadde ikke klart tanken på at hu satt hjemme alene da :) men vi feirer jo hjemme så det er ikke noe problem, og et hvert familiemedlem blir sure om ikke hunden er med når vi kommer :) men jeg drar nesten aldri noe sted uten hu heller da så :)

Vi er hjemme julaften, og hunden ligger bare på teppet sitt og bryr seg lite. Kan finne på å reise seg og følge med når vi går rundt treet, men ikke blande seg. Pakker får hun ikke røre.

Nissen er heldigvis ikke redd hund da, for hun må jo hilse på ham. Men hun kjenner min bror, så det går bra det også ;-)

Her er alle velkomne, er vant til at familien tar med hundene sine på alle besøk og kattene også om de skal overnatte flere døgn i jula. Vi har katter selv og de er vant til at det kommer andre dyr inn og ut av huset :)

Har ikke hund selv. Vet at om jeg hadde det hadde den alltid vært velkommen hos nærmeste familie, andre hadde jeg avtalt med. Mamma tar med sin hund til alle sine venner. Så lenge hunden er veloppdragen ser jeg ikke problemet.

Min mor tok med hunden sin til oss en jul, selv om vi sa klart ifra sikkert 15 ganger at det fikk hun IKKE lov til. (Pga katten og fordi den ikke eier oppdragelse. Tisser inne og spiser på alt.).
Endte opp med at vi lukket ham nede i kjelleren. :p

Det må avklares på forhånd; hvis det skal være greit.

Det samme gjør min bror.. Bare tar han med over alt..
Utrolig frustrerende når de har en uoppdragen hund og ikke hører etter..

Har endt med en del familie krangel her, da jeg virkelig misliker hans hund som slipper unna med ALT mens mine er 110% oppdragene.

Men daaaaaaaaakar hund ... (Mange aaaaaa'r)

Det samme gjør min bror.. Bare tar han med over alt..
Utrolig frustrerende når de har en uoppdragen hund og ikke hører etter..

Har endt med en del familie krangel her, da jeg virkelig misliker hans hund som slipper unna med ALT mens mine er 110% oppdragene.

Men daaaaaaaaakar hund ... (Mange aaaaaa'r)
Guriland, kjenner bare tanken får det til å krible i meg av irritasjon. Jeg har ingenting imot hunder, men de får fader ha kustus på dem dersom de skal inn i mitt hus. Ikke er jeg fan av hundehår overalt heller, og det merkes veldig godt når man ikke har hund selv. :p
Forstår virkelig ikke de som duller med hunder som det skulle vært en baby. Jeg er veldig glad i dyr, men de er dyr. Mennesker kommer først.

Men feks bestevenninna mi har en hund, og den får hun ta med. Det gjør ingenting. Den gjør ikke fra seg inne, hopper ikke i møblene og spiser ikke sko. :p

Helst ikke ta med hund hit! :-) dette da kattene stikker langveis. De er vant med naboens hund (mine foreldre) men andre hunder er nok veldig skumle..

Så absolutt. De er hunder og folk glemmer å behandle dem som det..
Folk flest blir overrasket over hvor velloppdratte mine 2 er. Men det er kun dressur og regler. Jeg valgte også en liten rase som pomeranian da jeg ikke ville ha gigantiske hunder rundt barna mine.

Men så går min bror å anskaffer en enorm hyper uoppdragen hund..
Som snapper maten ut av munnen på junior mens han spiser, hopper opp på han og humper, samt løper mine hunder i senk..

Har virkelig splittet familien våres i 2.
Og jeg velger heller å feire jul et annet sted enn å måtte forholde meg til den på en dag som skal være koselig :)

(Orly) :)

Så absolutt. De er hunder og folk glemmer å behandle dem som det..
Folk flest blir overrasket over hvor velloppdratte mine 2 er. Men det er kun dressur og regler. Jeg valgte også en liten rase som pomeranian da jeg ikke ville ha gigantiske hunder rundt barna mine.

Men så går min bror å anskaffer en enorm hyper uoppdragen hund..
Som snapper maten ut av munnen på junior mens han spiser, hopper opp på han og humper, samt løper mine hunder i senk..

Har virkelig splittet familien våres i 2.
Og jeg velger heller å feire jul et annet sted enn å måtte forholde meg til den på en dag som skal være koselig :)

(Orly) :)
Burde ikke vært lov å ha hund dersom de ikke klarer passe på dem og oppdra dem. Er jammen ikke rart mange er redde for hunder!
Utrolig kjipt at en hund skaper splid i en familie, men sånn blir det vel fort dersom de personifiserer dem på den måten. Blir så oppgitt!

Guriland, kjenner bare tanken får det til å krible i meg av irritasjon. Jeg har ingenting imot hunder, men de får fader ha kustus på dem dersom de skal inn i mitt hus. Ikke er jeg fan av hundehår overalt heller, og det merkes veldig godt når man ikke har hund selv. :p
Forstår virkelig ikke de som duller med hunder som det skulle vært en baby. Jeg er veldig glad i dyr, men de er dyr. Mennesker kommer først.

Men feks bestevenninna mi har en hund, og den får hun ta med. Det gjør ingenting. Den gjør ikke fra seg inne, hopper ikke i møblene og spiser ikke sko. :p

Altså en hund er ett familiemedlem på lik linje som vi andre. Den er ikke mindre verdt, den er ikke bare en ting vi kan stue i skapet når vi ikke gidder å forholde oss til den lenger.
Kan man ikke behandle dyr med verdighet, og se at dyr har lik verdi som oss mennesker så trenger man ikke å skaffe seg dyr.
Hva gjør mennesker som gjør at de er så mye mer verdt enn ett dyr?
Jeg har født mine barn, det er en annen type kjærlighet til mine barn, men kjærlighet til mine dyr er like mye verdt.

Det har skjedd, men da er det alltid avtalt i forkant.. Ville ikke bare dukket opp med hund. Hadde heller ikke ønsket at folk tok med hund til meg uten å avtale på forhånd, ikke fordi jeg ikke er glad i dyr, men syns det er ren høflighet å spørre :)
Signerer.

Back
Topp