HulderBabyer (Født)

Jordmor er jo ekspert, så der har du jo egentlig svaret ditt :Heartred Men skjønner deg, altså. Jeg kan kjenne meg igjen i det å ta sorgen på forskudd. Skjønner det ikke blir aktuelt med ultralyd da, ja. Håper du klarer å nyte helgen som gravid, med god hcg-stigning og allerede i uke uke 7! Du har jo egentlig fått gode nyheter:Heartred
Der har vi det :hilarious: Som du sier har jeg jo fått det fra jordmor og tallene selv at dette egentlig er bra, og så sitter jeg her i kjelleren:rolleyes:
Jeg skal prøve å ikke tenke så mye hverken fra eller til gjennom helgen og heller kose meg. Har filmdate med Husbonden i kveld og det gleder jeg meg til❤️:joyful:
 
Der har vi det :hilarious: Som du sier har jeg jo fått det fra jordmor og tallene selv at dette egentlig er bra, og så sitter jeg her i kjelleren:rolleyes:
Jeg skal prøve å ikke tenke så mye hverken fra eller til gjennom helgen og heller kose meg. Har filmdate med Husbonden i kveld og det gleder jeg meg til❤️:joyful:
Det høres ut som en god plan :Heartred Kos deg med filmdate og god helg!:love7
 
Legger ved dette bildet med info om hcg stigning fra fürst. Viktig å huske at nivåene ikke dobles på to døgn når de har blitt såpass høye! Jeg måtte gi denne informasjonen til min lege for hun var ikke klar over det. :Heartred
Screenshot_20240126_164240_Chrome.jpg
 
Legger ved dette bildet med info om hcg stigning fra fürst. Viktig å huske at nivåene ikke dobles på to døgn når de har blitt såpass høye! Jeg måtte gi denne informasjonen til min lege for hun var ikke klar over det. :Heartred Vis vedlegget 426547
Tusen takk❤️❤️❤️
Jeg er sikkert nermere hysterisk når det gjelder dette:eek: Tror nesten ikke på at det går bra før jeg har levende baby i armene.

Merkelig at legen din ikke visste dette da... Eller i det minste hadde lett tilgang på informasjonen.
 
Tusen takk❤️❤️❤️
Jeg er sikkert nermere hysterisk når det gjelder dette:eek: Tror nesten ikke på at det går bra før jeg har levende baby i armene.

Merkelig at legen din ikke visste dette da... Eller i det minste hadde lett tilgang på informasjonen.
Du er ikke hysterisk, du har en normal reaksjon på en unormal situasjon :Heartred jeg har ikke telling på hvor mange timer jeg har brukt på å Google andres erfaringer med hcg målinger. Jeg er i tillegg bioingeniør så dette er innenfor mitt fagfelt så jeg VET at resultatene i seg selv er individuelle og at det er stigningen som er viktig. Alikavell ble jeg stresset av at jeg ikke hadde så høye nivåer som andre rundt meg. Jeg har egentlig aldri klart å senke skuldrene helt før jeg har krysset uke 37.

Leger er desverre ikke like kunnskapsrike på alle områder. Spesielt dette med svangerskap, spontanabort og generelt kvinnehelse glipper ofte!
 
Du er ikke hysterisk, du har en normal reaksjon på en unormal situasjon :Heartred jeg har ikke telling på hvor mange timer jeg har brukt på å Google andres erfaringer med hcg målinger. Jeg er i tillegg bioingeniør så dette er innenfor mitt fagfelt så jeg VET at resultatene i seg selv er individuelle og at det er stigningen som er viktig. Alikavell ble jeg stresset av at jeg ikke hadde så høye nivåer som andre rundt meg. Jeg har egentlig aldri klart å senke skuldrene helt før jeg har krysset uke 37.

Leger er desverre ikke like kunnskapsrike på alle områder. Spesielt dette med svangerskap, spontanabort og generelt kvinnehelse glipper ofte!
Så godt å høre jeg ikke er alene om å saumfare nettet etter informasjon om hcg, stigning og erfaringer. Akkurat som deg så synes jeg det virker som om "alle andre" har høyere verdier enn meg, selv om jeg vet at det er individuelle forskjeller og at jeg ikke må sammenligne meg med andre.

Nei det er klart at fastleger er ikke spesialiserte, det forstår seg jo. Men de har jo tilgang på informasjon på nettet.
Men det med svangerskap og spontanabort er det lite hjelp å få med sånn generelt :sorry:
 
Last edited:
Så godt å høre jeg ikke er alene om å saumfare nettet etter informasjon om hcg, stigning og erfaringer. Akkurat som deg så synes jeg det virker som om "alle andre" har høyere verdier enn meg, selv om jeg vet at det er individuelle forskjeller og at jeg ikke må sammenligne meg med andre.

Nei det er klart at fastleger er ikke spesialiserte, det forstår seg jo. Men de har jo tilgang på informasjon på nettet.
Men det med svangerskap og spontanabort er det lite hjelp å få ned sånn generelt :sorry:
Hvis det hjelper så hadde jeg også litt lave hcg resultater med begge guttene :Heartred
 
Tusen takk❤️❤️❤️
Jeg er sikkert nermere hysterisk når det gjelder dette:eek: Tror nesten ikke på at det går bra før jeg har levende baby i armene.

Merkelig at legen din ikke visste dette da... Eller i det minste hadde lett tilgang på informasjonen.
Ikke rart du føler deg sånn når du har så mye med deg av tidligere dårlige opplevelser, i tillegg er du jo gravid med masse hormoner og kroppen som går inn i "bekymre seg om- og ta vare på" denne spiren fra dag én. Så jeg tror du nesten kan regne det som et graviditets-symptom faktisk ❤️ ;) :love017 tror og håper alt er fint ❤️ riktig god helg fina!
 
Ikke rart du føler deg sånn når du har så mye med deg av tidligere dårlige opplevelser, i tillegg er du jo gravid med masse hormoner og kroppen som går inn i "bekymre seg om- og ta vare på" denne spiren fra dag én. Så jeg tror du nesten kan regne det som et graviditets-symptom faktisk ❤️ ;) :love017 tror og håper alt er fint ❤️ riktig god helg fina!
Du har noen gode poenger der, klart dette blir fyrt veldig opp av erfaringer og hormoner. Denne spiren, som alle de andre, er så veldig ønsket❤️
Tusen takk❤️:love017 God helg til deg og❤️
 
Du har noen gode poenger der, klart dette blir fyrt veldig opp av erfaringer og hormoner. Denne spiren, som alle de andre, er så veldig ønsket❤️
Tusen takk❤️:love017 God helg til deg og❤️
Jeg har vært på akkurat samme plass selv, så håpte at min erfaring kunne hjelpe deg ❤️ følte jeg tok helt av! så måtte finne noe som ja, jeg vet ikke... beroliget? eller forklarte hvorfor jeg hadde det sånn. ☺️ Tror jeg kommer til å bli veldig redd og glad neste gang den testen viser positiv, fyrer av første på mandag :nailbiting:
 
Jeg har vært på akkurat samme plass selv, så håpte at min erfaring kunne hjelpe deg ❤️ følte jeg tok helt av! så måtte finne noe som ja, jeg vet ikke... beroliget? eller forklarte hvorfor jeg hadde det sånn. ☺️ Tror jeg kommer til å bli veldig redd og glad neste gang den testen viser positiv, fyrer av første på mandag :nailbiting:
Det hjelper å vite at det er flere som blir helt på tuppa av å være gravid❤️ Er så sprøtt og, jeg elsker å være gravid, men samtidig er det så fælt med all uroen og bekymringene.

Oioi, spennende med test på mandag! Kjenner jeg er gira på dine vegne :love017
 
7+1
Første milepæl, dagen vi mistet juli 23 spira.
Neste blir 11+3.

Forstoppet, småkvalm om morgenen før jeg får noe i systemet, gårsdagens pizza lukta pyton, men frukt er alfa og omega og det MÅ vare gulost og rød paprika som pålegg.

Det stikker litt i livmorområdet, noe jeg såklart blir bekymret av, men må nesten bare håpe på det beste.
 
Kjære vene for en legerunde du har hatt! Godt fastlegen rydder opp etter den dansken. Makan. Nå håper jeg du får time til ul fort :Heartred
 
Kjære vene for en legerunde du har hatt! Godt fastlegen rydder opp etter den dansken. Makan. Nå håper jeg du får time til ul fort :Heartred
Hehe ja. Det ble en solid runde i systemet. Det plager jo at det er så vanskelig å få tak i legen min, men hun er jo god når hun er der.
Håper jeg får time om en ukes tid :smiley-angelic001
 
Hvordan går det med deg? :Heartred
 
8+0

De siste dagene har det dukket opp en ny type kvalme her. Det er ikke bilsyk-kvalm det er mer sånn som når man ikke har spist på en god stund, men ikke helt det heller. Den forsvinner når jeg får i meg mat, men kommer så fort tilbake. Og så føles magen så full hele tiden, frister ikke å spise. Og så er det så lite jeg har lyst på.
Har levd på skive med gulost og paprika sikkert 2 uker snart :hilarious: men dristet meg til en skive med majones og fersk salami i dag.

Ellers blir det jo ikke noen ultralyd før den i uke 11-13. De har ikke kapasitet, men gadd ikke opplyse om det før jeg ringte og spurte.
Lurer på å gå privat, men det koster 2600kr og jeg er ikke sikker på om jeg tør. Ultralyd er så skummelt når jeg ved to anledninger har fått se en liten en som ikke lever lenger. Tanken på å bestille og betale for det frivillig blir liksom så veldig mye skumlere enn om jeg får en innkalling. Da står liksom ikke alt på meg... Er ikke lett dette her
 
8+1

Drittdag i dag. Griner av alt, livredd for at det har gått galt, forstoppa, irritabel, sur, grinete, svimmel og såååå sliten og trøtt:arghh:
Teller ned til første jordmortime på tirsdag.
Sender en god klem din vei :Heartred
 
Back
Topp