HulderBabyer (Født)

Ja, det gjorde meg ganske matt for å si det sånn :hilarious:

Men i svarte da.. er det mulig.. fyfaen (sorry men her er det på sin plass med ei kraftsalve) det skulle ikke vært lov å gjøre det så vanskelig for en!! Ring jordmor i morgen, kanskje jordmor kan kontakte legen? Eller henvise? Ellers ville jeg og bare gått privat til tross for prisen.. huff, får vondt av deg! Styrkeklem:Heartpink
Krafsalver er fyrt av her og de siste dagene:hilarious:
Nei, det er veldig slitsomt, og fra nå av så skal jeg be om alt skriftlig hos legen. Så jeg kan vise til hva som har blitt sagt. Det er jo turnusleger som har hatt mest med meg å gjøre og de som har fulgt meg opp i og imellom svangerskap.
Skal høre hva jordmor sier i morgen, kommer helt sikkert til å grine i telefonen for nå er jeg lei og hormonell:arghh::hilarious: men det får bare stå til.

Vi betaler prisen, bare dumt å måtte siden vi trodde vi skulle til sjukehuset for tett oppfølging...
Tusen takk for styrkeklem, den er trengt❤️❤️❤️
 
Det hadde gjerne vært en idé å klage... Tenkte faktisk ikke tanken.
Du, og alle andre, har jo helt rett i at i Norge så følger man jo Norske regler.
Han sitter der og klør seg i hodet over at kk sa han måtte henvise hvis det var god nok grunn. Men ifølge det han har fått med seg er truende abort eneste valide grunn.

Åh hjelpes, er det mulig å være så tett i nøtta:banghead: Virker som han bare famler rundt i blinde og gjetter seg frem til svar. Hvis han mener truende abort er eneste grunn, så hadde jeg løyet og sagt jeg hadde blødning og smerter :bag:
 
Åh hjelpes, er det mulig å være så tett i nøtta:banghead: Virker som han bare famler rundt i blinde og gjetter seg frem til svar. Hvis han mener truende abort er eneste grunn, så hadde jeg løyet og sagt jeg hadde blødning og smerter :bag:
Det er tydeligvis det desverre:sorry: Hvis han har rett så har jo sikkert halvparten av damene her på forumet leger som bryter reglene.
Vurderte å lyve, men tror ikke jeg hadde greid det. Blir så mentalt nedbrutt av dette samt bekymringer at det finnes ikke kapasitet:hilarious::banghead:
 
6+6

Håper på svar på blodprøven min i dag, grugleder meg:nailbiting:

Ellers kjenner jeg på symptomer, men tør liksom ikke innrømme det for meg selv. Det blir skummelt på en litt forvridd måte. Hadde så sterke "plager" sist gang og så forsvant de plutselig et par dager før MA var et faktum. En del av meg vet jo at det jeg kjenner på er et godt tegn, mens en annen del ikke vil kjenne noen ting sånn at jeg kan glemme at jeg er gravid. Samtidig som det ikke går fordi det er jo det eneste jeg klarer å tenke på om dagen;
Er det en normal murring?
Er denne smerten fra livmora eller er det luftsmerter?
Jeg har ikke sovet på dagen denne gangen, har det gått galt allerede?
Er jeg småkvalm fordi jeg er gravid eller fordi jeg er sulten?
Hvorfor har jeg ikke vondt i hodet denne gangen?
Er jeg ikke i altfor sprek form til å være gravid?
Er det blod på papiret denne doturen?
Tenk om vi får se et dødt foster på ultralyd, tenk om det har vært dødt lenge!
Hvorfor kjenner jeg ikke på mer?
Tenk om alt sammen forsvinner i morgen?!?

Føles nesten som tvangstanker. Og så får jeg dårlig samvittighet over at jeg bekymrer meg og stresser så mye. Føler dagboka er en uendelig lang klagefest når jeg egentlig vil den skal være noe litt fint å se tilbake på. Samtidig så har jeg alle dere flotte damer som støtter og trøster uansett hva jeg hiver rundt meg med❤️
Takk!❤️
 
Etter en liten pep-talk fra Husbonden ringte jeg legekontoret i dag igjen og traff ei ny kontordame. Hun her satte meg opp på ringelista til legen min sånn at hun kan ringe meg når hun får tid. Legen min jobber visst bare noen timer hver dag nå så det var ikke sikkert hun rakk det i dag, men føler jeg er et skritt nermere nå:joyful:
 
Så bra! Håper for deg nå!
 
O fryd og glede!
Fikk telefon fra legen min nå, jeg forklarte situasjonen og: "selvfølgelig skal jeg henvise". Ingen spørsmål, ingenting. Bare "selvfølgelig" og så spørsmål om stoffskiftet var sjekket og om time til blodprøver i uke 12 var bestilt. Alt det var jo ordnet så da ba hun meg om å slappe av og ta vare på meg selv så snakkes vi.
Åh, jeg griner av glede og lettelse nå. Endelig!
 
Last edited:
Tusen takk for klem❤️ Den trengs:hug003
Var så fra meg i går at jeg holdt på å ringe mora mi og fortelle alt sammen. Motstod heldigvis siden vi har veldig lyst til å vente til uke 12+ denne gangen.
Har jo en fantastisk mann som støtter meg og som er like forbanna på situasjonen som meg. Han synes det er så unødvendig at vi må gå privat når jeg ble lovet tett oppfølging. Men men...
Huff, skjønner godt du byttet fastlege av den grunn. Og så herlig at du fikk en som skjønte tegninga:woot: Frister å gjøre det samme altså.

Skal høre med jordmor en gang til om hva jeg kan gjøre. Det er så dumt at sykehuset hvor jordmødrene holder til er nedbygget til å kunne være poliklinisk. Før var det fødeavdeling og alt, sukk. De har ultralydapparat og, men får ikke bruke det utenom oul.
Så koselig at du har et så godt forhold med din mor at du kan ringe til henne med sånt ❤️ men kanskje like greit å motstå ja hvis dere vil vente. Ser den, vi kommer nok til å vente til etter uke 12 vi også neste gang. Og så godt at du har en fantastisk mann som støtter deg ❤️ håper dere slipper å måtte gå privat og at legen ringer deg snart. Men skal jo ikke være sånn her i dagens helsenorge, er jo helt vilt at man skulle måtte kjempe sånn for ting man har rett på. Og når man er lenger på vei så tar de jo ultralyd i hytt og pine så skjønner ikke hvorfor ikke de kan gi deg en liten ekstra sjekk nå for sikkerhets skyld. Ja det satt langt inne å bytte, for likte godt han jeg hadde, men det hjalp jo ikke når jeg ikke kom inn til han eller ikke orket å krangle med kontoret for hver bidige ting. Ble fortgang i ting da jeg byttet. Legen ble anbefalt meg av jordmor faktisk, da hun jobbet på helsestasjonen også, kanskje din jordmor kjenner til noen gode leger hvis det blir aktuelt å bytte.

Håper hun kan hjelpe. Så synd at sykehuset er nedbygget. Kvinnehelse blir prioritert skjønner jeg... :facepalm: og hvis de har apparat der så er det jo tåpelig at de ikke får bruke det... Jeg blir matt.
 
O fryd og glede!
Fikk telefon fra legen min nå, jeg forklarte situasjonen og: "selvfølgelig skal jeg henvise". Ingen spørsmål, ingenting. Bare "selvfølgelig" og så spørsmål om stoffskiftet var sjekket og om time til blodprøver i uke 12 var bestilt. Alt det var jo ordnet så da ba hin meg om å slappe av og ta vare på meg selv så snakkes vi.
Åh, jeg griner av glede og lettelse nå. Endelig!
Ååå hurra!!! :talk017 endelig!!
 
Så koselig at du har et så godt forhold med din mor at du kan ringe til henne med sånt ❤️ men kanskje like greit å motstå ja hvis dere vil vente. Ser den, vi kommer nok til å vente til etter uke 12 vi også neste gang. Og så godt at du har en fantastisk mann som støtter deg ❤️ håper dere slipper å måtte gå privat og at legen ringer deg snart. Men skal jo ikke være sånn her i dagens helsenorge, er jo helt vilt at man skulle måtte kjempe sånn for ting man har rett på. Og når man er lenger på vei så tar de jo ultralyd i hytt og pine så skjønner ikke hvorfor ikke de kan gi deg en liten ekstra sjekk nå for sikkerhets skyld. Ja det satt langt inne å bytte, for likte godt han jeg hadde, men det hjalp jo ikke når jeg ikke kom inn til han eller ikke orket å krangle med kontoret for hver bidige ting. Ble fortgang i ting da jeg byttet. Legen ble anbefalt meg av jordmor faktisk, da hun jobbet på helsestasjonen også, kanskje din jordmor kjenner til noen gode leger hvis det blir aktuelt å bytte.

Håper hun kan hjelpe. Så synd at sykehuset er nedbygget. Kvinnehelse blir prioritert skjønner jeg... :facepalm: og hvis de har apparat der så er det jo tåpelig at de ikke får bruke det... Jeg blir matt.

Ååå hurra!!! :talk017 endelig!!


Setter voldsom pris på mora mi❤️ Kan liksom snakke med henne om det meste:love017
Det er veldig kjekt å dele nyheten om graviditeten tidlig, men nå har vi prøvd det tre ganger og det var voldsomt vondt å måtte dele nyheten om at det var gått galt. Og så er det jo kjekt å ha ultralydbilder å vise fram når man deler:shy:

Føler nesten ikke jeg vil bytte lege nå når jeg fikk snakke med henne igjen. Hun er der liksom 100% når hun er der. Bare dumt det er så sjelden. Og så nevnte jeg for mannen min at jeg kan ikke huske å sett en lege som har vært på legekontoret hver gang jeg har vært der. Så det virker som om det enten er stor gjennomtrekk eller mye sykmeldinger.

Men endelig nådde jeg fram og fikk endelig bekreftet at jeg får henvisning til ekstra tidlig ultralyd. Fikk til og med velge hvilket sykehus jeg ville til:woot:

Tusentusentusen takk for støtten gjennom dette❤️
 
Setter voldsom pris på mora mi❤️ Kan liksom snakke med henne om det meste:love017
Det er veldig kjekt å dele nyheten om graviditeten tidlig, men nå har vi prøvd det tre ganger og det var voldsomt vondt å måtte dele nyheten om at det var gått galt. Og så er det jo kjekt å ha ultralydbilder å vise fram når man deler:shy:

Føler nesten ikke jeg vil bytte lege nå når jeg fikk snakke med henne igjen. Hun er der liksom 100% når hun er der. Bare dumt det er så sjelden. Og så nevnte jeg for mannen min at jeg kan ikke huske å sett en lege som har vært på legekontoret hver gang jeg har vært der. Så det virker som om det enten er stor gjennomtrekk eller mye sykmeldinger.

Men endelig nådde jeg fram og fikk endelig bekreftet at jeg får henvisning til ekstra tidlig ultralyd. Fikk til og med velge hvilket sykehus jeg ville til:woot:

Tusentusentusen takk for støtten gjennom dette❤️
Åh så fint ❤️ et sånt forhold håper jeg å få med datteren min når hun blir voksen. :love017 ja, det er så vondt å måtte gi beskjed etterpå at det har gått galt. Tror besteforeldrene blir like lei seg som oss. Veldig stas å kunne ha ultralydbilde å kunne vise fram ja! Det har jeg også lyst til å gjøre neste gang, hvis vi kommer oss dit ❤️

Nei hun hørtes jo veldig fin ut når hun er der så det gir mening, ikke gitt at en annen vil være bedre heller, er alltid en risiko det. Men nå trenger du ikke tenke på det på en stund for nå har du heldigvis fått det du trengte ❤️ godt kjempet!! :love017oj så bra! Da regner jeg med de tar deg inn relativt kjapt da?

Ingenting å takke for ❤️❤️:love017
 
Åh så fint ❤️ et sånt forhold håper jeg å få med datteren min når hun blir voksen. :love017 ja, det er så vondt å måtte gi beskjed etterpå at det har gått galt. Tror besteforeldrene blir like lei seg som oss. Veldig stas å kunne ha ultralydbilde å kunne vise fram ja! Det har jeg også lyst til å gjøre neste gang, hvis vi kommer oss dit ❤️

Nei hun hørtes jo veldig fin ut når hun er der så det gir mening, ikke gitt at en annen vil være bedre heller, er alltid en risiko det. Men nå trenger du ikke tenke på det på en stund for nå har du heldigvis fått det du trengte ❤️ godt kjempet!! :love017oj så bra! Da regner jeg med de tar deg inn relativt kjapt da?

Ingenting å takke for ❤️❤️:love017
Det trur jeg nok dere får :love017 Er sånn jeg vil det skal være med sønnen vår og. Det blir jo ikke mor-datter forhold, men han skal vite at han kan komme til oss med hva det skal være❤️

Merker at tapene har gått innpå besteforeldrene og:sorry:

Hun er veldig fin, det er bare vanskelig å huske når det går 12+ mnd mellom hver gang jeg snakker med henne:hilarious:
Håper det går kjapt nå ja, hadde vært utrolig beroligende å forhåpentligvis få bekrefte liv om en halvannen ukes tid❤️
 
Så bra du endelig fikk din egen lege igjen, og at hun ordnet opp med én gang- slik det skal være ❤️ Håper og tror alt er bra med lille I magen❤️:smiley-angelic001 Vet hvor nervevrak en blir av å miste, ikke opplevd MA, men opplevd mange SA'er❤️
 
Så bra du endelig fikk din egen lege igjen, og at hun ordnet opp med én gang- slik det skal være ❤️ Håper og tror alt er bra med lille I magen❤️:smiley-angelic001 Vet hvor nervevrak en blir av å miste, ikke opplevd MA, men opplevd mange SA'er❤️
Tusen takk❤️ Å bli møtt med den forståelsen fra henne var som å endelig få ei dunpute etter å ha stanget hodet i veggen i ei uke:hilarious:
Vi håper og at lille har det bra. Nærmer meg 7+1 som var da vi mistet juli 23 spira, kjenner stresset.
Det å miste er hardt og trist uansett om det er sånn eller slik❤️ Jeg bare har veldig friskt i minne den første graviditeten min hvor fosteret muligens hadde vært dødt siden uke 5, kjenner det ikke frister til gjentagelse:(
 
O fryd og glede!
Fikk telefon fra legen min nå, jeg forklarte situasjonen og: "selvfølgelig skal jeg henvise". Ingen spørsmål, ingenting. Bare "selvfølgelig" og så spørsmål om stoffskiftet var sjekket og om time til blodprøver i uke 12 var bestilt. Alt det var jo ordnet så da ba hin meg om å slappe av og ta vare på meg selv så snakkes vi.
Åh, jeg griner av glede og lettelse nå. Endelig!
Åååh ENDELIG!!!!! Herreguuuud at det skulle være så fordømt vanskelig når det egentlig er så selvfølgelig!!!!!! Åh nå. Nå ble jeg og letta :hilarious:
 
Åååh ENDELIG!!!!! Herreguuuud at det skulle være så fordømt vanskelig når det egentlig er så selvfølgelig!!!!!! Åh nå. Nå ble jeg og letta :hilarious:
Ja sant!!! Har jo sloss i en uke og så tar det legen min 30 sekunder.
Nå gleder jeg meg bare til å finne ut når timen blir :shy:
Tusen takk for all støtten❤️
 
7+0

Fikk svar på hcg i dag og ble litt bekymret...
Den var på 13336 sist torsdag og 6 dager etter var den 29894.
Hun i resepsjonen sa bare ' den har steget' så jeg prøvde ymse sånne kalkulatorer på nettet og de sier at dette ligger under normalen. Ringte jordmor for mer hjelp og hun sa den var veldig høy. Skjønner ingenting jeg nå, men er veldig redd det går galt igjen.
Trodde jeg skulle bli beroliget, men nå ble jo alt mye verre! Venter fortsatt på tildeling av time til ekstra tidlig ultralyd, men nå forventer jeg bare å se et dødt foster, igjen.
 
Last edited:
7+0

Fikk svar på hcg i dag og ble litt bekymret...
Den var på 13336 sist torsdag og 6 dager etter var den 29894.
Hun i resepsjonen sa bare ' den har steget' så jeg prøvde ymse sånne kalkulatorer på nettet og de sier at dette ligger under normalen. Ringte jordmor for mer hjelp og hun sa den var veldig høy. Skjønner ingenting jeg nå, men er veldig redd det går galt igjen.
Trodde jeg skulle bli beroliget, men nå ble jo alt mye verre! Venter fortsatt på tildeling av time til ekstra tidlig ultralyd, men nå forventer jeg bare å se et dødt foster, igjen.
Så forferdelig å ha det sånn:sorry::Heartred Men jeg tror dette er en helt fin økning jeg! Hcg på så mye kan ta over fire dager på dobling, og da er jo 29894 en helt fin økning, slik som jeg forstår det! Men skjønner at du ikke blir rolig før du får bekreftet dette fra noen med rett kompetanse, eller bedre –ultralyd:Heartred ikke aktuelt å dra privat allerede i dag?:Heartred
 

Vedlegg

  • 630518EA-A453-4234-8D44-33F4772F5F9D.png
    630518EA-A453-4234-8D44-33F4772F5F9D.png
    843,2 KB · Visninger: 31
Så forferdelig å ha det sånn:sorry::Heartred Men jeg tror dette er en helt fin økning jeg! Hcg på så mye kan ta over fire dager på dobling, og da er jo 29894 en helt fin økning, slik som jeg forstår det! Men skjønner at du ikke blir rolig før du får bekreftet dette fra noen med rett kompetanse, eller bedre –ultralyd:Heartred ikke aktuelt å dra privat allerede i dag?:Heartred
Tusen takk❤️ Det kan veldig godt hende du har rett. Jordmor mente jo også dette så bra ut og at jeg skulle gå ut ifra at jeg absolutt var gravid :shy: Og så ønsket hun meg hjertelig velkommen til timen min den 06.02.
Tar sikkert alt for mye på vei egentlig, en form for selvpreservasjon tror jeg. Bedre å ta sorgene på forskudd, så blir det ikke så ille seinere.
Gir jo ikke mening når jeg setter det på utsiden av meg selv, men på innsiden er det fullstendig logisk.
Det blir nok ikke aktuelt med privat i dag, er to timers å reise en vei og jeg er ganske sikker på at jeg må bestille time. Dessuten kjempet jeg så hardt for den henvisningen hvor grunnlaget var nettopp denne bekymringen:bag:

Tusen takk for trøst❤️
 
Tusen takk❤️ Det kan veldig godt hende du har rett. Jordmor mente jo også dette så bra ut og at jeg skulle gå ut ifra at jeg absolutt var gravid :shy: Og så ønsket hun meg hjertelig velkommen til timen min den 06.02.
Tar sikkert alt for mye på vei egentlig, en form for selvpreservasjon tror jeg. Bedre å ta sorgene på forskudd, så blir det ikke så ille seinere.
Gir jo ikke mening når jeg setter det på utsiden av meg selv, men på innsiden er det fullstendig logisk.
Det blir nok ikke aktuelt med privat i dag, er to timers å reise en vei og jeg er ganske sikker på at jeg må bestille time. Dessuten kjempet jeg så hardt for den henvisningen hvor grunnlaget var nettopp denne bekymringen:bag:

Tusen takk for trøst❤️
Jordmor er jo ekspert, så der har du jo egentlig svaret ditt :Heartred Men skjønner deg, altså. Jeg kan kjenne meg igjen i det å ta sorgen på forskudd. Skjønner det ikke blir aktuelt med ultralyd da, ja. Håper du klarer å nyte helgen som gravid, med god hcg-stigning og allerede i uke uke 7! Du har jo egentlig fått gode nyheter:Heartred
 
Back
Topp