HulderBabyer (Født)

Tror EM vurderer å slutte med blunden sin på dagtid. Han ligger bare og spreller i vogna i dag. Det gjorde han sist helg og, men de dagene han er i barnehagen sover han godt en times tid etter lunsj.
Jeg derimot har begynt å glede meg til jeg kan gå og legge meg:sleep002:hilarious: Er så trøtt selv om jeg har sovet en full natt og fikk ligge og slumre på morgenkvisten:coffee
 
Tror EM vurderer å slutte med blunden sin på dagtid. Han ligger bare og spreller i vogna i dag. Det gjorde han sist helg og, men de dagene han er i barnehagen sover han godt en times tid etter lunsj.
Jeg derimot har begynt å glede meg til jeg kan gå og legge meg:sleep002:hilarious: Er så trøtt selv om jeg har sovet en full natt og fikk ligge og slumre på morgenkvisten:coffee
Veldig vanlig at de kutter dupp i helgene først, så følger bhg,duppen etterhvert :)
Men kjenner følelsen, tar meg selv i å savne å duppe sammen med unga jeg :D
 
Veldig vanlig at de kutter dupp i helgene først, så følger bhg,duppen etterhvert :)
Men kjenner følelsen, tar meg selv i å savne å duppe sammen med unga jeg :D
Så godt å høre:D
Hehe, de duppene er/var ganske greie:hilarious:
 
4 dpo

Kvalmen er tilbake som symptom i dpo-land, egentlig greit siden jeg har vært vandt med den en stund nå.
Lukte og smaksansen er bittelitt forsterket tror jeg, merket det på en hjemmelaget kanelbolle jeg spiste til kvelds. Kunne tydelig smake meierismøret jeg hadde brukt i deigen. Og så syntes jeg jordbærtannkremen til EM lukta pyton plutselig:depressed::hilarious:
Energien er heldigvis tilbake. Stod på i hele dag og innså ikke før EM skulle spise kvelds at jeg ikke hadde sittet i nesten hele dag.

Dermed er symptomlista som følger:
-trøtt
-murringer
-småkvalm, spesielt på kvelden
-litt forsterket lukte og smaksans
-emosjonell
 
4 dpo

Kvalmen er tilbake som symptom i dpo-land, egentlig greit siden jeg har vært vandt med den en stund nå.
Lukte og smaksansen er bittelitt forsterket tror jeg, merket det på en hjemmelaget kanelbolle jeg spiste til kvelds. Kunne tydelig smake meierismøret jeg hadde brukt i deigen. Og så syntes jeg jordbærtannkremen til EM lukta pyton plutselig:depressed::hilarious:
Energien er heldigvis tilbake. Stod på i hele dag og innså ikke før EM skulle spise kvelds at jeg ikke hadde sittet i nesten hele dag.

Dermed er symptomlista som følger:
-trøtt
-murringer
-småkvalm, spesielt på kvelden
-litt forsterket lukte og smaksans
-emosjonell
Spennende :Heartred
 
5 dpo

Energinivå som i går. Luft i magen i dag og forstoppet.
Murringene hadde pause fram til utpå ettermiddagen, da kom de tilbake og kjentes bittelitt annerledes ut.
Luktesansen har vært normal i dag, men jeg er et emosjonelt nervevrak. Sipper av alt mulig og er voldsomt touchy.
Blir sånn detalj-notering her, men greit å loggføre det meste sånn at jeg får kartlagt og kan sammenligne med tideligere notater.
Og så fordriver det tida litt :hilarious:
 
Last edited:
6 dpo

Trøtt og svimmel i dag. Har malt gangen i to dager nå og endelig var det siste strøk. Tok så en liten times kosetur med Husbonden og hundene og satte meg nettoppbned med en kopp kaffe nå. Kjente på ryggen at jeg måtte ha meg en liten pause. Poff! Sa det og jeg tror nesten jeg kunne sovnet på flekken :hilarious: Tenkte i går at jeg sikkert kom til å være sliten i dag. Gangen har blitt skikkelig fin da:joyful:

Eta:
Får jo såklart ikke sove, er så spent. Dpo-land er så evigvarende og jeg klør sånn etter å teste! Vet jo det er altfor tidlig. Føler meg ikke gravid, men vet jo egentlig at det er altfor tidlig. Kjenner det stikker og murrer litt i livmorområdet, men det har totalt sett roet seg litt i dag. Har kikket litt inne på termingruppa til mai, blir jeg gravid denne PP så er termin rundt 20. Det hadde vært så fint! Har så lyst til å være gravid igjen! Nest etter det å være gift og mamma så er det å være gravid det kjekkeste og fineste jeg vet :love017
 
Last edited:
Blir voldsom aktivitet her i dagboka nå, men jeg går på veggene her. Håper nok en gang på at å notere symptomer vil hjelpe meg til å kjenne igjen en graviditet eller, mer sannsynlig, kjenne igjen en normall PP for meg.
Så listen er nå som følger:
-TRØTT
-svimmel
-småkvalm
-forsterket smaks og luktesans
-murring og stikking i livmorområdet
-ømme brystknopper
-øm rygg, men det kan riktignok skyldes at jeg har malt i to dager.
-emosjonell
-frysen
 
8 dpo

I går, 7 dpo, var en interessant dag. Hele dagen gikk fint uten voldsomme plager, men utpå ettermiddagen og kvelden fikk jeg litt hodepine og ble svimmel til den store gullmedalje. Hadde jeg ikke visst at det er vanlig både ved dpo og graviditet så hadde jeg blitt bekymret:nailbiting: Men bortsett fra det var det en veldig koselig dag og kveld i går:D

I dag er testetøsa virkelig vanskelig å stå imot, men jeg prøver å huske på at 10-12 dpo ikke er langt unna. Da vil jeg nok nesten garantert få et klart svar.
Håpet er høyt da, men det er pessimismen og. Det er jo altfor mye å håpe på at det skulle gå med en gang.
 
8 dpo

I går, 7 dpo, var en interessant dag. Hele dagen gikk fint uten voldsomme plager, men utpå ettermiddagen og kvelden fikk jeg litt hodepine og ble svimmel til den store gullmedalje. Hadde jeg ikke visst at det er vanlig både ved dpo og graviditet så hadde jeg blitt bekymret:nailbiting: Men bortsett fra det var det en veldig koselig dag og kveld i går:D

I dag er testetøsa virkelig vanskelig å stå imot, men jeg prøver å huske på at 10-12 dpo ikke er langt unna. Da vil jeg nok nesten garantert få et klart svar.
Håpet er høyt da, men det er pessimismen og. Det er jo altfor mye å håpe på at det skulle gå med en gang.
Du er sterkere enn meg jeg er også 8dpo, og i går røk første test (blenda) og da var det gjort.. blenda i dag også, så da skal jeg prøve å ikke teste i morgen
 
Du er sterkere enn meg jeg er også 8dpo, og i går røk første test (blenda) og da var det gjort.. blenda i dag også, så da skal jeg prøve å ikke teste i morgen
Tusen takk :Heartred Er drevet av å ha fått en skyggestrek for mye:hilarious: Orker, som regel, ikke tyde streker.
Kjenner meg så godt igjen! Er akkurat som smash reklamen; det skal godt gjøres å ta bare en:hilarious: Trangen til å se om kanskje det er noe der i dag, eller om den skyggen er blitt sterkere.
 
9 dpo

Har så lyst til å ta en test, men er så redd for at den skal være negativ. Noe den garantert kommer til å være. Den var jo det sist, selv om jeg da var gravid.

På mandag, 10 dpo, skal vi på storhandel som kommer til å ta hele dagen. Kan jo se om jeg tar en test på kvelden i morgen? Da er jeg jo nesten 11 dpo og sjansen for en tydelig test ene eller andre veien er større.

Dpo-dagene altså... Virkelig redd jeg sprekker tidlig denne gangen og altså.
En del av meg har lyst også :hilarious: :bag::banghead:
 
10 dpo

Lavere temp i dag og nå kjennes det litt ut som om jeg er på vei inn i stille-før-stormen perioden min. Noe som pleier å bety at TR ankommer om et par dager. Håper jo i det lengste, men er litt pessimist nå.

Eta; Klarte jo ikke dy meg og tok en test som ble negativ. Håpet er nok ute for denne runden desverre:sorry:

20230904_070635.jpg
 
Last edited:
Back
Topp