HulderBabyer (Født)

Gratulerer med CD 7 eller 9 i dag da :)

Godt jeg ikke er alene om tampongproblematikken:hilarious: Brukte det fast i mange år og elsket hvor lite søl det var, men nope. Blir nok lenge til neste gang jeg prøver meg på en.

Hehe, tappetafsing er veldig "tilfredstillende":hilarious: i den forstand at det gir enda flere ting å kjenne etter når man leter etter EL.
Hvis du vil begynne med det ville jeg anbefalt å gjøre det når du er på badet, lurt med rene hender. Jeg foretrekker å sitte på huk og stikker en finger opp i skjeden til jeg kjenner noe som kjennes annerledes enn skjedevegene.
Livmortappen kjennes jo forskjellig ut i løpet av syklusen så jeg ville kanskje begynt rett etter TR. Da vil den som regel være langt nede, fast og lukket. Hvis du kjenner nå vil den være høyt oppe, potensielt vanskelig å nå, veldig myk og ha en tydelig fordypning i midten. Vi som har født før har gjerne en tydelig fordypning hele tiden, men den vil være enda mer så rundt EL.
I alle tilfelle tar det litt tid før man blir kjent med tappen, gjerne en syklus.
Kom på helt til slutt at det gjerne var anbefalt å sjekke til omtrent samme tid hver dag ettersom tappen kan variere litt i høyde i løpet av dagen.
Håper dette gav noen som helst mening:bag::hilarious:

Veldig spennende tider nå ja:nailbiting: Her er tappen høyt oppe, myk og åpen. Litt stikkende smerter på venstre side og vannaktig utflod. For ikke å snakke om at lysten er økende:joyful: Må være like før nå. Skal begynne å teste etter EL i dag.
Oi, kult! Dette må jeg prøve. Blir i så fall spennende å prøve med litt tappetafsing hvert fall :hilarious:
Spennende å teste etter el da!
 
CD 15

Fortsatt negative EL tester, men har endelig fått begynt å tempe igjen! Begynte midt i syklusen jeg, selv om man egentlig ikke skal det, og EL har definitivt ikke vært. Temp på 36,48 så rett rundt normalen for meg.
Lurer på om kroppen prøvde på EL i begynnelsen av uka, for det var veldig mange tegn som så dabbet litt av igjen. Får håpe det ikke drøyer så lenge nå, FF har anslått EL om rundt 5 dager. Gleder meg voldsomt til dpo-land nå!

Ellers går det framover med å komme seg i form igjen. Fører matdagbok, ettersom det er der jeg sliter mest, trener og er generelt mer aktiv i hverdagen. Kjenner det gjør godt for kroppen og det er herlig å merke framgang! Kjenner allerede at jeg er sterkere og mer utholdende. Og så synes jeg huda har blitt bedre.

Det har føltes som om å komme utav en gjengrodd sti eller noe etter denne MAen. Alt føles lettere og mindre rotete i hodet enn det har gjort de siste årene.
Det er skikkelig merkelig, vanskelig å forklare og å forstå. Skjønner ikke hvorfor det er en så dramatisk endring og hvorfor jeg føler meg bedre mentalt enn jeg har gjort på lenge. Omtrent tilbake der jeg var før EM ble unnfanget.
Kjennes nesten som om fødselsdepresjonen endelig slapp taket! Aner ikke om de kan vare så lenge engang...

Til sist har jeg fått svar på blodprøvene jeg tok på sykehuset, etter MAen var over. De hadde funnet litt forhøyet stoffskifte og ville gjerne sjekke det mot en blodprøve tatt nå når jeg ikke var full av gravidhormoner. Skal få tatt den 19 september.
 
Last edited:
CD 23

Tror endelig jeg kan si at jeg er i dpo-land nå. Tempen gjorde et hopp fra 36.40 til 36.80 så nå er det bare å telle dager.

Har jo hatt en god følelse siden jeg var innlagt på sykehuset, men nå er det et lite vakuum. Ikke negativt på noe vis, bare annerledes. Humøret har vært på topp hele PPen og jeg håper det varer. Har fortsatt treningen og matdagboka og kjenner formen er bra. Herlig å føle at jeg har både kropp og hode tilbake der jeg liker å ha dem:joyful:
Screenshot_20230826-093523_FF App.jpg
 
CD 23

Tror endelig jeg kan si at jeg er i dpo-land nå. Tempen gjorde et hopp fra 36.40 til 36.80 så nå er det bare å telle dager.

Har jo hatt en god følelse siden jeg var innlagt på sykehuset, men nå er det et lite vakuum. Ikke negativt på noe vis, bare annerledes. Humøret har vært på topp hele PPen og jeg håper det varer. Har fortsatt treningen og matdagboka og kjenner formen er bra. Herlig å føle at jeg har både kropp og hode tilbake der jeg liker å ha dem:joyful:Vis vedlegget 413192
Blir spennende når du skal begynne å teste :love017
 
Blir spennende når du skal begynne å teste :love017
Takk:joyful::Heartred
Brytekampen med testetøsa har begynt allerede den:hilarious:
Jeg starter sterkt, som vanlig, med motivasjon om tydelig resultat 13 dpo og planer om å "bare ta det med ro og kjenne på hva kroppen forteller meg". Men om noen dager kommer nok tøsa for fullt med bakholdsangrep og kvelertak:hilarious:
 
Takk:joyful::Heartred
Brytekampen med testetøsa har begynt allerede den:hilarious:
Jeg starter sterkt, som vanlig, med motivasjon om tydelig resultat 13 dpo og planer om å "bare ta det med ro og kjenne på hva kroppen forteller meg". Men om noen dager kommer nok tøsa for fullt med bakholdsangrep og kvelertak:hilarious:
Jeg tok test 8 dpo med første graviditet, da var den negativ. Testet ikke positiv før 13 dpo :smiley-ashamed004
 
Takk:joyful::Heartred
Brytekampen med testetøsa har begynt allerede den:hilarious:
Jeg starter sterkt, som vanlig, med motivasjon om tydelig resultat 13 dpo og planer om å "bare ta det med ro og kjenne på hva kroppen forteller meg". Men om noen dager kommer nok tøsa for fullt med bakholdsangrep og kvelertak:hilarious:
Jeg tester på onsdag, muuuulig det blir tirsdag kveld, men skal holde sterkt på onsdag! Du kommer nok like etter skal du se :hilarious:
 
Jeg tok test 8 dpo med første graviditet, da var den negativ. Testet ikke positiv før 13 dpo :smiley-ashamed004
Oi, da hadde jeg sikkert begynt å gi opp håpet om det var meg:bag: Men så blitt veldig positivt overrasket:D
Fikk første svaaake positive 8 dpo med EM:Heartred Hadde vel testa fra 6 dpo lurer jeg på:hilarious::bag:

Jeg tester på onsdag, muuuulig det blir tirsdag kveld, men skal holde sterkt på onsdag! Du kommer nok like etter skal du se :hilarious:
*Vræææl!* ikke frist meg nå:hilarious: Søndag 2 september er vel første mulighet for meg, da er jeg 8 dpo.
Har bursdag uka etter så positiv test og terminspire hadde vært verdens beste gave:love017
 
Oi, da hadde jeg sikkert begynt å gi opp håpet om det var meg:bag: Men så blitt veldig positivt overrasket:D
Fikk første svaaake positive 8 dpo med EM:Heartred Hadde vel testa fra 6 dpo lurer jeg på:hilarious::bag:
Jeg hadde gitt opp, jeg testet 8 dpo bare fordi jeg skulle på fest :hilarious: Den var negativ, jeg dro på fest! Så testet jeg 13 dpo, dagen før ikm, fordi jeg følte meg annerledes. To streker lyste opp mot meg :hilarious::Heartred
 
Takk:joyful::Heartred
Brytekampen med testetøsa har begynt allerede den:hilarious:
Jeg starter sterkt, som vanlig, med motivasjon om tydelig resultat 13 dpo og planer om å "bare ta det med ro og kjenne på hva kroppen forteller meg". Men om noen dager kommer nok tøsa for fullt med bakholdsangrep og kvelertak:hilarious:
Jeg har aldri testet positivt før 10/11dpo, men begynner alltid å teste rundt 6/7dpo og mister håpet hver gang :hilarious:
 
Jeg har aldri testet positivt før 10/11dpo, men begynner alltid å teste rundt 6/7dpo og mister håpet hver gang :hilarious:
Høres kjent ut :hilarious:
Tester som oftest ikke positivt før da jeg heller, så prøver å fokusere på det for å klare å holde meg på matta:hilarious:
Hvordan går det med deg om dagen?
 
Høres kjent ut :hilarious:
Tester som oftest ikke positivt før da jeg heller, så prøver å fokusere på det for å klare å holde meg på matta:hilarious:
Hvordan går det med deg om dagen?
Er vanskelig når testetøsa kommer frem :hilarious: det går bra, er taknemmelig for at det ser ut som denne spiren holder til mål :Heartred savner dere som fallt fra oss og heier i kulissene! :Heartred
 
Er vanskelig når testetøsa kommer frem :hilarious: det går bra, er taknemmelig for at det ser ut som denne spiren holder til mål :Heartred savner dere som fallt fra oss og heier i kulissene! :Heartred
Så godt å høre! Utrolig glad på dine vegne, det er så vel unt altså:Heartred:Heartred
Savner dere i gruppa jeg og:love017 Tenker ofte på dere, men makter desverre ikke stikke innom for å følge med på hvordan det går.

Tusen takk for heiing, setter enorm pris på det:love017
 
Så godt å høre! Utrolig glad på dine vegne, det er så vel unt altså:Heartred:Heartred
Savner dere i gruppa jeg og:love017 Tenker ofte på dere, men makter desverre ikke stikke innom for å følge med på hvordan det går.

Tusen takk for heiing, setter enorm pris på det:love017
Det forstår jeg veldig godt! Jeg stikker innimellom innom novembergruppa for å se hvordan det går, men det er litt tøft å se hvor langt de har kommet nå.
 
Det forstår jeg veldig godt! Jeg stikker innimellom innom novembergruppa for å se hvordan det går, men det er litt tøft å se hvor langt de har kommet nå.
Takk:shy:
Det kan jeg tenke meg:Heartred Det er noe med det, tankene rundt tapet og hvordan ting hadde vært hvis ikke osv.
Men Regnbuebabyen din er her om ikke altfor lenge nå:) Vet jo at den ikke erstatter noen, men det er balsam for sjela:Heartbigred
 
Takk:shy:
Det kan jeg tenke meg:Heartred Det er noe med det, tankene rundt tapet og hvordan ting hadde vært hvis ikke osv.
Men Regnbuebabyen din er her om ikke altfor lenge nå:) Vet jo at den ikke erstatter noen, men det er balsam for sjela:Heartbigred
Absolutt! Det hjelper når man har en på vei. Håper på ny spire for deg veldig snart :Heartred
 
2 dpo

- på randen av 3 nå og hodet surrer noe voldsomt; tenk om vi traff EL? Hva om jeg får to streker om en ti dagers tid? Hva om jeg blir veldig kvalm igjen? Hva med legetimen jeg har for å ta blodprøve i forbindelse med utredningen? Hva om det går galt igjen? Tenk om det går bra!? Hva om det blir veldig vanskelig for EM med søsken? Tenk om det blir tvillinger, da må vi ha ny bil:bag::arghh:
Og sånn går det, om igjen og om igjen. Prøver å ta meg i det, men av og til sniker tankene seg innpå meg:hilarious: Det er jo alltids lov å håpe og drømme  litt, men så detter jeg rett i kaninhullet hver gang.

Dpo-symptomene har begynt å komme:
-lite energi
-trøtt!

Noe jeg burde begynne å føre opp som symptom er jo at jeg blir så frysen i dpo-land:hilarious: Det er 20 grader her i stua, men jeg har funnet fram ullteppet.
Ellers har jeg fortsatt å huske drømmene mine de siste dagene. Noe jeg nesten aldri gjør. De er fortsatt litt rare, men helt ufarlige.

Livmortappen er høy, hard og jeg antar lukket. Rekker ikke åpningen, så det får bli med gjetninger der. Ellers oppdaget jeg litt klart og strekkbart slim en gang jeg var på do i dag. Har skjedd før mener jeg å huske, men man begynner jo alltid å lure litt

Gleder meg til å ta tempen i morgen tidlig og forhåpentligvis få kryss i FF appen. Ifølge det jeg har notert ser det ut som om det er en real sjanse for at vi traff dagen for EL. Håper FF er enig:smiley-angelic001
 
Back
Topp