Hodet festa?

Ifølge lege på kontroll 30+6, så var hodet ikke i nærheten. Var på UL uke 31+2, da var hodrt godt nedi :P

Hos jordmor sist nå var jeg i uke 36+2 og da var hodet godt festet og baby klar til avgang :p er førstegangsfødende

Jeg hadde forrige legetime når jeg var 33+5 og spurte da legen om leie og han sa at det ikke var noe å tenke på enda fordi han ikke hadde lagt seg til ro uansett. Neste time hos jordmor er når jeg er 36+4, så håper det har skjedd ting til da.

Når må man evt begynne å uroe seg for setefødsel/tenke på å prøve å snu mini?
Blir ikke fulgt opp før etter uke 36-37 ihvertfall fikk jeg beskjed om.

Jordmor måtte kjenne lenge idag for å avgjøre om han ligger med hodet ned eller i sete. Men hun kom fram til at hodet er ned og at han bare har spiss rumpe. :p Men han er ikke langt nedi bekkenet, så det er ikke usannsynlig at han fortsatt driver og legger seg i delvis tverrleie, kjennes nemlig sånn ut.

Så ikke festa, men jordmor mente at det ofte ikke skjer før fødselen er i gang når man er flergansgfødende. :)

Er 36+3

Last edited:
Kjenner jeg stresser over at hodet ikke var helt festa på 38-ukers kontrollen sist uke :eek: er jo førstegangs, og da fester de seg jo gjerne tidligere.. Må nok se langt etter fødsel..

Kjenner jeg stresser over at hodet ikke var helt festa på 38-ukers kontrollen sist uke :eek: er jo førstegangs, og da fester de seg jo gjerne tidligere.. Må nok se langt etter fødsel..
Legen min sa det ikke var sammenheng mellom når fødsel startet og om hodet var festa. Min lå langt ned i bekkenet, men ikke festa. Hun mente at hun ikke nødvendigvis kom til å feste hodet i det hele tatt, men at det ikke spilte noen rolle. Er førstegangs. Uke 36+5.

Legen min sa det ikke var sammenheng mellom når fødsel startet og om hodet var festa. Min lå langt ned i bekkenet, men ikke festa. Hun mente at hun ikke nødvendigvis kom til å feste hodet i det hele tatt, men at det ikke spilte noen rolle. Er førstegangs. Uke 36+5.

Det var godt å høre, takk :)

Førstemann kom i uke 37 og hodet var ikke festet ☺

Back
Topp