Hodet festa?

Jeg skal på kontroll straks, blir spennende å se :-) 36+0 idag, og hodet var godt nedi bekkenet - men litt bevegelig for 3 uker siden.

Kontroll uke 37 + 4 var hode delvis festet:) første gangs:)

Er førstegangs, og var på kontroll på mandag, 35+4 og da var ikke hodet festa enda.

Last edited:
Hodet ikke festet, var på kontroll i dag (uke 36+0). Er førstegangs. Bør det feste seg og hvorfor? Så lenge han ligger med hodet ned tenker jeg?

Var på kontroll i dag (37+5) - hun lå godt ned i bekkenet og hodet var festa :-) Er førstegangsfødende

Var hos jordmor forrige uke og fikk beskjed om at hodet var festet. Men i dag fikk jeg beskjed av legen min at hodet nok ikke var festet fordi hun lå så langt oppe. Jordmor kjente på magen min, men det gjorde ikke legen. Så ja, hvem vet? Er førstegangsfødende og 37+3 i dag:)

Her ligger hodet til lille Laaangt nede i bekkenet, men fortsatt bevegelig...spørs vel om det fester seg helt da dette er nr 3.
Samme her - ikke vanlig visstnok (sa jordmor) at de fester seg hos flergangsfødende. Ingen av mine 2 andre var forøvrig festet heller. Men ut kom de jo.. :p

Var ikke festet sist gang jeg var på kontroll (uke 32), men lå godt nede med hodet. Spent på neste kontroll, som i grunn skulle vært snart. Må se å få presset det inn!

Var i alle fall ikkje festa for ei veke sidan, då låg babyen "veeeeeldig høyt" og "veeeeeldig bevegelig". Akkurat det eg ville høre... Men eg synes å huske at mens første var festa tidlig, så var andre aldri festa på kontroll. Men ho blei no fødd likevel.

Her har hodet vært godt nedi bekkenet i flere uker. Skal på ny kontroll i morgen, så er spent på hvordan det er da :) Er i uke 34+6.

Hodet ikke festet, var på kontroll i dag (uke 36+0). Er førstegangs. Bør det feste seg og hvorfor? Så lenge han ligger med hodet ned tenker jeg?
Dersom hode ikke er festet så pleier de være mer obs på å sjekke i forhold til navlestrengen som kan snurre seg rundt halsen når vannet går.

Jeg er 34+6 og fortsatt seteleie her. Noen her som har opplevd at babyen snudde seg sent?

Jeg er 34+6 og fortsatt seteleie her. Noen her som har opplevd at babyen snudde seg sent?
Første mi snudde seg flere ganger i alle retninger helt til uke 38. Først da la hun seg med hodet ned og festa seg, ble født få dager etterpå. ;)

Ikke festa seg her. Men tror aldri det festa seg skikkelig med nr 1 heller så tenker at det ikke gjør så mye. Men hun ligger visstnok med hodet langt ned da så satser på at hun bruker kortere tid ut enn storebroren ;)

Hodet er ikke festet, men både lege og jordmor sier at hodet ikke alltid festes på flergangsfødende. Men hun ligger med hodet i rett leie/stilling og det er absolutt ikke plass til å snu seg nå. Så er ikke bekymret for festing ifht fødsel :)

Jeg hadde forrige legetime når jeg var 33+5 og spurte da legen om leie og han sa at det ikke var noe å tenke på enda fordi han ikke hadde lagt seg til ro uansett. Neste time hos jordmor er når jeg er 36+4, så håper det har skjedd ting til da.

Når må man evt begynne å uroe seg for setefødsel/tenke på å prøve å snu mini?

Back
Topp