Hobbytråden

Jeg strikker sidrompabuksa til Marte Helgetun i dag. God, vid kosebukse med brede vrangborder slik at den sitter godt uten strikk eller knyting.

Inspirert av sommerværet strikker jeg den i lys blå-grønn og et garn som passer neste sommer. Men størrelse ni måneder ser gigantisk ut!

Jeg strikker sidrompabuksa til Marte Helgetun i dag. God, vid kosebukse med brede vrangborder slik at den sitter godt uten strikk eller knyting.

Inspirert av sommerværet strikker jeg den i lys blå-grønn og et garn som passer neste sommer. Men størrelse ni måneder ser gigantisk ut!

Så fin bukse! :) Jeg har begynt på kjappstrikka drakt fra paelas :)

Nydelig! Damp det før du eventuelt hekler. Jeg TROR at strikkeborden legger seg pent uten heklekant, og det er veldig pent uten. Det ser ut som om du har valgt et ganske slitesterkt garn også?

Takk :) Skal dampe det uansett når jeg bare får festet trådene! Synes og det ser ut til å gå greit uten kanten, kan egentlig ikke hekle heller så:p

Har brukt samme garn som i mønsteret, drops baby merino. Mykt og godt :)

Så fin bukse! :) Jeg har begynt på kjappstrikka drakt fra paelas :)
Den er kjekk! Hvilken farge? Skal du bruke alle knappene?
Det var en søt bukse :) blir nok bra :)

Jeg merker dette rilleteppet tar litt lang tid :p men liker fargene
.
Jeg liker også fargene, og rilletepper er overlegent varme.

Har brukt samme garn som i mønsteret, drops baby merino. Mykt og godt :)
Pluss tett og jevnt spunnet, så da trenger du ikke hekle slitekant.

Den er kjekk! Hvilken farge? Skal du bruke alle knappene?

Lager i lys lilla nå og tenkte lage rosa neste gang :) Har ikke laget den før, kan man lage med færre knapper?

Lager i lys lilla nå og tenkte lage rosa neste gang :) Har ikke laget den før, kan man lage med færre knapper?

Har sett den noen ganger med søm i stedet for knapper i siden, ja. Da blir den enda kjappere å strikke, og noen mener at det er mer praktisk I bruk til barn som skal bæres en del.

Har sett den noen ganger med søm i stedet for knapper i siden, ja. Da blir den enda kjappere å strikke, og noen mener at det er mer praktisk I bruk til barn som skal bæres en del.

Jeg strikket den i største str og hadde knappene kun som pynt :)
Skal strikke en i nyfødt str nå og lurer på å gjøre det på den og :-)

At man syr sammen til slutt? :)

At man syr sammen til slutt? :)

Jepp. Jeg spurte nettopp på et annet forum, siden jeg skjønte at dette ikke står i oppskriften din. Noen har bare lagt knappestolpene over hverandre og sydd, andre har strikket med to masker mindre I hver side.

Jepp. Jeg spurte nettopp på et annet forum, siden jeg skjønte at dette ikke står i oppskriften din. Noen har bare lagt knappestolpene over hverandre og sydd, andre har strikket med to masker mindre I hver side.

Takk, da skal jeg titte på det og se hva jeg gjør :)

Hvordan gjorde du det da? :)
Jeg strikket som oppskriften, men da jeg skulle sy i knappene sydde jeg også noen sting langs kantene så de ikke gikk opp. Strikka knapphull i sidene på den forrige fordi jeg tenkte å følge oppskriften, men gjør ikke det på denne som jeg startet med nå :-) ImageUploadedByBV Forum1438622622.845953.jpg

f2721bed9b3453c101148087c43acc0d

Wii! fått sammen et babynest ♡♡ superstolt :D

Back
Topp