Hjertebarn

Nei det er nettopp det, man kan jo ikke se det utenom arret nei[;)]
 
Ja jenta mi ble operert på Riksen ja i mars i fjord,5dager gammel....
De sykepleierene som passet på datteren vår mest het Birthe og Hege[:)]
 
Det må jo være utrolig koselig for henne sykepleieren å se hvor bra det går med deg nå, jeg gleder meg til å hilse på de sykepleierene som tok seg av datteren vår når vi skal dit snart,så de får se hvor fin hun er.....
også har jeg laget en ramme til de med bilder fra dette året av lillegull som takk for alt de gjorde
 
Blir lagt godt merke til på stranda ja [;)]. Det starter med lange blink før det ender i et beskjedent smil....
 
Aleksander ble operert på Riksen ja. Han ble operert 13. juni 2001, 7 uker gammel. Husker ikke hva sykepleierne på intensiven het, men snakket mye med Anne som er kontakt sykepleier der inne
 
Ja det er helt utrolig hva de klarer altså,hun var jo så bitte bitte liten, er utrolig hvor mye utstyr slanger osv de får plass til på en sånn liten kropp....

Var ikke lett å se henne ligge der å ha det vondt nei...
Og da var det kjekt å ha leger å sykepleiere der som var hyggelige og hadde godt humør
 
Uff jeg synes det er litt ille at det skal være sånn...
Vi gikk jo på babysvømming og da husker jeg at når hun lå og ble skiftet på så tittet de andre mammane så veldig på denne lille babyen med arr på brystet men turte ikke å si noe....
De oppførte seg liksom så annerledes så fort de så henne uten badedrakt, som om de ble redde for å spørre men man merket jo at de lurte på hva hun hadde vært igjennom...
Men men....[;)]
 
Hehe så artig[:D]
Godt vi har de ja, hva skulle vi gjordt uten dem[;)]
 
Er din VSD lukket forresten?
 
 
Bra du er helt ferdig da etter så mange operasjoner[:)]
Kan ikke ha vært så moro å måtte operere mens man er gravid nei....huff....
 
 
Idag er hjertebarnet mitt 6 år. Gratulerer så mye Aleksander
 
 
Gratulerer så kjempemasse med dagen din i dag Aleksander!![:)][:D]
 
Ja er ikke mye som visses på han lenger, bare arret på brystkassa[;)]. Takk for hilsner [:)]
 
Hei Blue_Angel [:)]
 
Hvis vi er tøffe, hva skal jeg da si om deg....? Ble rørt av innlegget ditt...
 
Synes du er ei kjempe tøff jente med virkelig pågangsmot!
 
Leste at du stoppet kontrollene selv ved 16 år, akkurat det er jeg så redd for at Aleksander også vil gjøre når han blir så gammel.... Håper så inderlig at han vil fortsette kontrollene, selvom jeg har full forståelse av at man går lei av all oppfølgingen hele tiden...
 
Aleksander skal utredes for en lungesykdom på Voksentoppen. Han er født med alle organene på motsatt side, kalles Situs Inversus Totalis. Han kan da være disponert til å ha Cartagena syndrom. Pr idag virker lungene helt normale, men dette kan komme med tiden, det kan også ligge der uten at han har tegn til det nå.
 
Veldig leit å høre om babyen din. Håper virkelig alt går bra med dere begge to.
 
Mange lykkeønskninger fra meg [:)]
 
Den lungesykdommen han kan få går ut på at han mangler flimmerhårene. Han vil da få lettere lungebetennelse enn andre og ha et generelt dårligere immunforsvar. Ingenting tyder på at han har det pr idag som sagt, men symptomene kan komme etter som han blir eldre.
 
Han er veldig fornøyd og glad gutt [:)]
 
Hei Blue_Angel![:)]
Så hyggelig at du skrev her!
Må virkelig si at du har vært igjennom MYE og ser at du skal måtte gå igjennom en hel del til.....Du høres virkelig ut som en utrolig tøff jente!!
 
Tror nok du har rett i det du sier ang arr her....jenta mi kommer sikkert ikke til å bry seg om det, og som du sier så lager de jo så pene arr nå....så det er jo nesten ikke synlig
Er vel heller jeg som er litt pysete med det der og ikke vil at folk skal se på henne med sympati i blikket.....for hun er en så utrolig frisk og fin liten jente til tross for sin hjertefeil, hadde ikke sett noe på henne hadde det ikke vært for det arret ,men så er det verdt det da[:)]
 
Leit å høre om jenta di, men som du sier så er de så utrolig flinke i dag og bra du er så positiv!
Jeg vil bare ønske dere all lykke i fremtiden ,og med den lille jenta di som du snart skal få se for første gang!
 
Må bare si det igjenn, du er virkelig sterk!![:)]
 
På tirsdag reiser vi på riksen og hun skal hjertekateteriseres onsdag 16 mai[:)]
 
Hei mammantilbebisensin.
 
Hvordan gikk det på onsdag? Rekker sikkert ikke å lese svaret før jeg kommer hjem fra mallorca (26. mai) siden du ikke er logget på nå. Håper alt gikk bra.
 
Klem
 
Hei [:)]

Nå er vi hjemme fra riksen igjenn og alt gikk så bra,også fikk vi en kjempe god nyhet og det var at vsdén hennes var ikke stor i det hele tatt så hun trenger ingen stor operasjon alikevel[:D][:D]

Det er så lite at enten har det ingen betydning ellers går de bare inn med hjertekateter og putter i en propp hehe,
Vi fikk jo så mye skryt av henne der inne for at det ikke syntes på henne at hun var hjertebarn og at hun er en så energisk liten jente ,hun var rimelig lei på slutten av undersøkelser og mas da..
 
Å har du .......hvordan går det med deg da?
 
Å nei uff [:(] Trodde at hull som allerde var operert og ikke hadde lekkasje at de var tette for bestandig jeg [8|]
 
Synes det er litt skummelt jeg...
 
Håper alt er bra med deg etter forholdene [;)] Gratulerer med den lille [;)][:)]
 
Hvordan var det å være gravid? Må du operere på nytt?
 
 
 
Dytter litt på denne jeg, for deg Je@nette
 
ORIGINAL: Emmis

Dytter litt på denne jeg, for deg Je@nette

 
Takk igjen [:D]
 
Heisann dere [:)]
 
Jeg har en datter med innsnevring i hovedpulsåren (aortabuen). Så kjekt at det er en egen plass for oss foreldre her (og for de som er voksne hjertebarn [;)])
 
Min datter er nå 7 år og har vært frisk egentlig hele veien. Ble oppdaget bilyd på undersøkelsen dagen før vi skulle dra hjem fra barsel, ble sendt til ultralyd, men de fant ikke noe feil...de konkluderte med at det var hjerteklaffen som ikke hadde lukket seg.
Undersøkelsene som ble tatt i mnd fremover var hos helsestasjonen og bilyden var der fortsatt....men legen mente fremdeles det ikke var noe galt.
Når hun var 2 år så syntes legen det var merkelig at den var der enda, det var en ikkegod bilyd mente han [:(] så vi ble henvist til hjerteavdelingen her på sykehuset.
Kom dit etter noen ukers venting og fikk vårt livs sjokk. Legen der mente dette var noe svært alvorlig og snakket med studenter (som vi ikke ville ha med inn, men som ble med likevel) over hodene på oss, snakket om dødlig utgang og iheletatt [:(] jeg ble helt satt ut og var egentlig i sjokktilstand. Ble sendt på haste MR (dvs 3 ukers venting) ...vi satt hjemme i 3 uker å glante i veggen og klarte ikke å fokusere på noe som helst...vi hadde en hjertesyk datter, det var det eneste som surret i hodene våre.
Kom inn på MR, som måtte taes i narkose og ventet på svar...det var lange minutter og timer.
Legen kom tilbake og sa det var ikke så ille som de trodde, de fant innsnevring på aortabuen. Men lyden som de hørte tilsa en større feil. Det var så utrolig vanskelig for de å finne dette på ultralyd, så hun har vært gjennom MR på nesten alle kontroller etterpå.
Nå er vi oversendt til Rikshospitalet, for innsnevringen er blitt over 50%. Men var på sjekk der i fjor høst og de mener det kan godt dryges noen år før operasjon enda. Her i Tr.heim er vi på kontroll 1 gang i året og neste år skal vi på riksen på tredemølle osv med henne.
 
Hun er en kjempeaktiv jente, på grensa til hyper i perioder [:D] så hun bærer lite preg av tilstanden sin. Vi håper jo selvfølgelig at det dryges i det lengste før hun må inn til opersjon, for da slipper hun så mange etterhvert som hun og blodårene vokser. Hun har litt høyere blodtrykk enn friske barn og pulsen er jo også høyere, men ellers ingen symtomer på hjertefeilen.
 
Vi kjenner nesten ingen i samme situasjon, så det er sjeldent det er et tema egentlig. Hun er klar over sin egen tilstand og hun snakker mer enn gjerne om det til andre barn og voksne [;)]
 
Vi har også fått veldig lite opplysninger rundt tilstanden hennes, det lille jeg kan har jeg lest om på nettet [&:] er ikke imponert over sykehuset her ang dette.
 
I og med vi bor så langt unna, er det heller lite oppfølging fra riksen...men st.olav er jo sykehuset vi skal forholde oss til.
 
Hun skulle trekke noen tenner her for en stund siden og noe sa meg at dette måtte jeg sjekke nærmere...jeg ringte da sykehuset her og forklarte situasjonen og spurte litt ang dette....mneei, hun jeg snakket med visste ikke, men skulle få legen til å ringe på meg. Tok noen dager og da ringte det en sykepleier og sa at joda, hun skulle ha antibiotika en time før tanntrekkingen [&:]
Hadde jeg ikke følt at dette var noe jeg måtte sjekke opp, hadde hun trekt uten antibiotikan....skremmende at man får så lite informasjon egentlig [:(]
 
jaja, dette var litt utblåsning fra meg [:D]
 
Uansett, koselig å "treffe" flere i lignende situsjoner, håper alt er bra med gullene deres [:D]
 
Back
Topp