Hjemmelaget Voksi?

Nå har jeg klippet meg ut en mal til vognposen. Jeg tok utgangspunkt i denne:

men jeg har rundet av hjørnene oppe, så det forhåpentligvis blir lettere å sy i løpegang til strikk/snøring hele veien fra en ende til den andre.

Dere som har gjort dette før, ser malen min grei ut? Og når jeg skal lage løpegangen som jeg skal sy fast, skal jeg klippe stoffet slik at det er buet på samme måte som buen på posen, eller kan jeg bare klippe det rett, og at det vil bølge seg greit når jeg syr det fast?

Jeg ville nok "slakka" buen enda litt mer, tror det blir finere da, og ikke fullt så vanskelig å sy.. Da blir det heller ikke så nøye om du buer løpegangen før du syr den fast. Litt bretter på den gjør jo ingenting, for idet du snurper posen litt sammen så synes det uansett ikke.. Og litt snurpa vil den hele tiden være, det er i alle fall min:)

ORIGINAL: Merri24

Jeg ville nok "slakka" buen enda litt mer, tror det blir finere da, og ikke fullt så vanskelig å sy.. Da blir det heller ikke så nøye om du buer løpegangen før du syr den fast. Litt bretter på den gjør jo ingenting, for idet du snurper posen litt sammen så synes det uansett ikke.. Og litt snurpa vil den hele tiden være, det er i alle fall min:)

Synd du ikke svarte meg i går, for nå er stoffet allerede klippet..[;)] Men har ikke klippet til stoffet til løpegangen ennå, så da kan jeg jo lage den buet da. Om jeg får det til....

ORIGINAL: Jellybelly

Synd du ikke svarte meg i går, for nå er stoffet allerede klippet..[;)] Men har ikke klippet til stoffet til løpegangen ennå, så da kan jeg jo lage den buet da. Om jeg får det til....

Du får det helt sikkert til likevel:) Lykke til med syinga!!

Du får det helt sikkert til likevel:) Lykke til med syinga!!

Haha, hvor teit er jeg da?? Klippet ut et ca. 8 cm bredt tøystykke med samme form som buen, så skulle jeg brette den dobbelt, og hva finner jeg ut? HAha, det går jo ikke![8D]

Så det jeg bestemte meg for å gjøre: Jeg klippet ut to tøystykker på ca. 8x 80 cm. Disse skal brettes dobbelt, brette inn tverrkantene, og sys sammen til rør. Deretter skal jeg feste disse fra midten av toppen på buen på posen, og utover mot endene. På den måten får jeg åpningen der strikkene kommer ut på toppen av buen, i stedet for foran på midten. Slik blir de mindre fristende for barnet, tenker jeg. 80 cm blir litt for langt, men jeg kommer til å brette tilbake noen cm etter at strikken er tredd i, slik at jeg kan sy fast enden av strikken på den måten. Noen som skjønner hva jeg mener? Tror det kan funke iallfall.

Nå er jeg godt i gang med voksiposen! Mangler fremdeles å lage dyna, og sy på løpegangen til snor i hodeenden.
Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha en slags åpning i bunnen, slik at jeg har mulighet til å ta ut dyna. Men jeg ville ikke sy glidelås, for det var litt vanskelig for første syprosjekt, så hadde tenkt å velge en løsning ala putetrekk. Men så fant jeg ut at jeg ville prøve meg på glidelås likevel...

og jaggu har jeg ikke fått det til![:D] Litt fornøyd nå ja[;)] Har ikke tatt noen bilder ennå, men kommer til å legge ut bilder når jeg er helt ferdig.

Merker at det ikke var så lett å sy med interlock-stoff, så det er ikke akkurat perfekte sømmer, og litt forskyvninger her og der, men til å være første forsøk, er jeg ganske fornøyd. Gidder ikke sprette opp igjen iallfall!
Men tror kanskje at det er mange utfordringer igjen før jeg er ferdig, for jeg har ikke akkurat valgt de letteste løsningene på ting. Har til og med laget en egen applikasjon. Jeg har iallfall lært mye av dette prosjektet!

Gleder meg til å se resultatet:) Jeg endte opp med å sy posen igjen etter å ha lagt i dyna.. Fant ut at på varmere dager kom jeg uansett ikke til å bruke noen pose. Og det har vist seg å stemme:) Og så er det bare å sprette opp om jeg vil ha den ut en gang..

Hvor skaffet du det fine trykket på posen?? Kjempe fin.
Også isteden for snøring og glidelås var det en smart ide slik du har gjort det. Men spm hvordan gjør en??
Mitt første sy objekt i hele mitt liv..
ORIGINAL: LiseAnne

Her er min voksi pose som jeg har sydd til Linnea:

Skal lage en vogpose til en som venter bebis i feb. Vognen hun har kjøpt er en emmaljunga city cross
Bag: 75 cm x 33 cm x 19 cm. Hvilke mål kan jeg bruke da? den som er vist på første side??

Noen som har peiling??

DYtter

Hvor mye stoff går det til dette??

Come on

ORIGINAL: IVFProver84

Skal lage en vogpose til en som venter bebis i feb. Vognen hun har kjøpt er en emmaljunga city cross
Bag: 75 cm x 33 cm x 19 cm. Hvilke mål kan jeg bruke da? den som er vist på første side??

Noen som har peiling??

Jeg holder også på å lage til vognbag, og tatt utgangspunkt i den malen som er litt kortere.

DU bør bestille ca. 2 meter lengde av hvert stoff. Det jeg klipte ut var ikke lengre enn 155 cm lang og 110 cm bredt. Jeg tok ikke med noe sømmon da, men det er mulig man burde det. Jeg fant ut at jeg syntes ikke det gjorde noe om den ble et par cm smalere/kortere.

Noen som har peiling??

Jeg holder også på å lage til vognbag, og tatt utgangspunkt i den malen som er litt kortere.

DU bør bestille ca. 2 meter lengde av hvert stoff. Det jeg klipte ut var ikke lengre enn 155 cm lang og 110 cm bredt. Jeg tok ikke med noe sømmon da, men det er mulig man burde det. Jeg fant ut at jeg syntes ikke det gjorde noe om den ble et par cm smalere/kortere.

Ok da skal jeg se hva jeg får til i morgen...

ORIGINAL: DivaAnnie

ORIGINAL: mesusah

Utrolig fine poser! Og dem ser jo enkel ut å sy også?:)
Men..har du laget noen med snøring øverst?Til hodet altså :P
Er vel bare å sy en kant øverst, å tre snora inni? Kan ikke være mer hokuspokus enn det?eller?

Jeg lagde med snøring øverst, Bare sydde en sånn lang dings til å tre tråd igjennom av utenpåstoffet, og sydde fast når jeg sydde sammen posen øverst.

Bare lurer på en ting. Syns denne er så mye finere i toppen enn de andre. Er det laget halvmåne helt ut til glidelåsen her? Eller er det samme oppskrift som de andre? Skulle gjerne sett den helt brettet ut...

Ingen som har lyst til å hjelpe?

Også isteden for snøring og glidelås var det en smart ide slik du har gjort det. Men spm hvordan gjør en??

Jeg tror jeg kan husker at hun sa at hun hadde kjøpt trykket på stoff og stil...

Har snakket med henne[:)].
så nå skal jeg også se om jeg finner noe bruk bart.. Snart ferdig med posen min[:D]
ORIGINAL: Kiraoth

Jeg tror jeg kan husker at hun sa at hun hadde kjøpt trykket på stoff og stil...

Slik ble min pose, når den endelig ble ferdig (tok 1,5 uke[&:])

Blir en stund til neste pose blir sydd tror jeg, for nå er jeg helt sår i fingertuppene.

DENNE oppskriften skal jeg følge!! HURRA!! blir virkelig inspirert av alle disse posene jeg asså!!!

Back
Topp