Hjemmelaget Voksi?

syr dere fast dyna imellon stoffene, eller ligger dyna løst inni? da kan den jo forandre plass inni der?

*grønn*

Jeg sydde ikke fast dyna i stoffet.
Blir omtrent som om vi har laken på dyna[:D]
Og hvis den blir litt skeiv inni der. så bare holder jeg i bunnen av posen å rister den på plass. Har gått helt fint det.
Vet også at noen har sydd den fast, så det må en nesten velge selv[:D][:D]

Hvilket stoff bruker dere inni posen? blir ikke fleece litt klamt? bruker dere ett stoff som tåler vann og er vindtett udpå eller?

Hvor stor dyne kjøper dere? kjøper dere stor nok til og dekke alt? eller klipper dere og syr sammen

Ah! Enda et sted jeg kan skryte av posen jeg har sydd, hehehe [8D][:D]

Her er vinterposen jeg nettopp er ferdig med. Sydd etter "hjemmesnekra" mål (laget mønster etter en pose jeg hadde fra før, bare laget den mindre).

Poplin (stoffogstil.no) ytterst, dyne (Ikea) i midten, ullfilt (stoffogstil.no) inni. Glidlås, anorakksnor og borelås er også fra stoffogstil.no. "Snorklemmene" hadde jeg fra før.
Glidlåsen er 45cm (så posen er som dere skjønner liten), og ikke delbar. Posen skal bare brukes i hardbagen på vogna, og trenger derfor ikke å kunne "slås ut flat", hvis dere skjønner. Under "klaffen" i fot-enden er det festet borelås, så det blir tett der glidlåsen slutter.

Strammet i snorene:

Ikke strammet:

ORIGINAL: desembermor

Hvor mye stoff trenger man av hvert?? Når man skal bestille til yttersiden, poplinet?

Det avhenger jo av hvor stor pose du lager. Du får bare regne deg fram med målene hvis det er etter en av de malene i denne tråden du bruker. [:)] Du trenger jo ikke mer enn noen cm søm ekstra. Og evt noen cm ekstra i hodeenden hvis du skal sy snor i.

Jeg brukte vel ca en meter (litt over) til min lille pose. Vasket stoffene først så ikke de krymper i vask når jeg evt må gjøre det igjen.

ORIGINAL: desembermor

Hvor mye stoff trenger man av hvert?? Når man skal bestille til yttersiden, poplinet?

Du bør i allefall beregne 2 m av hvert stoff. Kjedelig å stå med for lite...

ORIGINAL: #Hanne#

ååh.. genialt.. har også hatt lyst til å lage en voksipose, men har ikke helt somlet meg til å begynne enda.. men lurer litt på en ting jeg også.. Ser noen har brukt billigdynene til ikea inni. Har 2 slike liggenede som ikke er brukt. tror dere at det er nok med 2 slike inni no til vinteren? Bor i bergen så blir ikke så veldig kaldt her.
Blir velig takknemmelig for svar:)

Jeg bor også i Bergen, og har laget pose til meg selv og en del bestillinger her. Jeg bruker kun 1 sånn Ikea sommerdyne inni, og ullfilt som fôr på innsiden. Det holder i massevis på vinteren her. Har brukt den ned til minus 10.

Nå har jeg prøvd meg på å sy pose til ei vennine som skal ha i mars. Dette er før dyna er inni og jeg skal også aplikere på noen figurer etterhvert.

http://bildr.no/view/498471

Jeg valgte å ikke lage den lenger enn 90cm når den er sammenbrettet, siden hun skal bruge den i bagvogn. Er selv ganske fornøyd.

Da har jeg også laget en voksipose[:D]
Fleece inni og beaver nylon utenpå.

ORIGINAL: Kiraoth

Så utrolig fin den var! hvor har du kjøpt fleece? den var så flott!!

ORIGINAL: Ninnimamma

ORIGINAL: Kiraoth

Så utrolig fin den var! hvor har du kjøpt fleece? den var så flott!!

Takk[:D]
Det er et fleece teppe fra jysk[:)]

Her er min voksi pose som jeg har sydd til Linnea:

Har prøvd meg på ein sånn pose eg og! :) Med GOD hjelp frå mamma!

Har kjøpt ytterstoffet på Stoff og Stil. Da e cordfløyel med breide stripe. Inni har eg brukt eit flanellstoff som mamma hadde liggande. Lyseblått med bitte små ender på. Eg kjøpte egentlig dyne på Ikea, men syns den va veldig tynn, so eg fant ei fiberdyne so eg hadde i skapet. Glidelås og alt ant tilbehør e og kjøpt på Stoff og Stil

Posen e egentlig ferdig, men må laga hull te selane i vogna! :)

jeg har sydd en voksipose etter ca den oppskrifta som ligger helt i trådens start.
Her er det fremgangsmåte på åssen jeg gjorde hele prosessen. Den ligger i bloggen min, så det er bare å se der.
Klikk på bildet for å få det større.
Lykke til!
Link til bloggen min er nedenfor i signaturen.

Back
Topp