Hjemmelaget Voksi?

Da har jeg sydd vognpose nr 2. Denne litt større enn den andre. Ligger bilde på bloggen min :)
Noen småjusteringer siden den forrige, og ble enda mer fornøyd med denne :)

Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne sy nå[8|]

ORIGINAL: LineMerethe

Line [:D] Jeg KAN heller ikke sy, men skal prøve meg likevel [;)] Hiv deg på du også [:)]

ORIGINAL: Marit 83

ORIGINAL: LineMerethe

Line [:D] Jeg KAN heller ikke sy, men skal prøve meg likevel [;)] Hiv deg på du også [:)]

Jeg skal til mamma imorra å høre om hun kan hjelpe meg[:)]

Hvor lang tid tar det før man får varene fra stoff og stil?

5-6 dager max.. 

ORIGINAL: *Gullungene*

ååååh, fiiin [:D][:D][:D][:D] *sjalu*

Hehe, må bare vise frem mitt resultat av denna oppskrifta:) Kjeda meg litt mens vi var på tur i USA i fjor, så da sydde jeg en pose, og satte på litt bling bling:) Var veldig lett å sy den! Fikk låne symaskin av noen bekjente:)

ORIGINAL: Merri24

Hehe, må bare vise frem mitt resultat av denna oppskrifta:) Kjeda meg litt mens vi var på tur i USA i fjor, så da sydde jeg en pose, og satte på litt bling bling:) Var veldig lett å sy den! Fikk låne symaskin av noen bekjente:)

Ser du har laget snøring som går fra glidelås til glidelås..Lurer litt på hvordan du har laget løpegangen. Har du laget den av en egen tøybit som du har sydd sammen med det andre stoffet, eller har du bare sydd løpegang i selve posen? (vanskelig å forklare, gitt) Har du fulgt den oppskriften som sto på første side?, altså med rette vinkler fra buen til vingene, eller har du moderert fasongen? Håper du skjønner hva jeg mener.

Her er bilder av vognposen jeg sydde i kveld. Er ikke helt fornøyd med resultatet. Syns den ble litt tynn.. (så skal det jo sies at dette er mitt første frørsøk også da) å så lagde jeg mine egne mål så den skulle passe i bagdelen på vogna :) Lurer på hvordan den blir i bruk [:)]

ORIGINAL: Jellybelly

Ser du har laget snøring som går fra glidelås til glidelås..Lurer litt på hvordan du har laget løpegangen. Har du laget den av en egen tøybit som du har sydd sammen med det andre stoffet, eller har du bare sydd løpegang i selve posen? (vanskelig å forklare, gitt) Har du fulgt den oppskriften som sto på første side?, altså med rette vinkler fra buen til vingene, eller har du moderert fasongen? Håper du skjønner hva jeg mener.

Jeg moderet kantene litt, som du sier ja. Buet dem av litt. Løpegangen har jeg sydd fra stoffet i selve posen, men det var veldig knotete.. Skulle jeg gjort det igjen ville jeg satt inn en egen tøybit. Ellers har jeg fulgt målene til den på forsiden, og laget den slik at jeg kan ta ut og inn en dyne etter behov. Den blei veldig praktisk!

ORIGINAL: Jellybelly

Jeg moderet kantene litt, som du sier ja. Buet dem av litt. Løpegangen har jeg sydd fra stoffet i selve posen, men det var veldig knotete.. Skulle jeg gjort det igjen ville jeg satt inn en egen tøybit. Ellers har jeg fulgt målene til den på forsiden, og laget den slik at jeg kan ta ut og inn en dyne etter behov. Den blei veldig praktisk!

Jøss, du skjønte hva jeg mente! Og jeg skjønte hva du mente[;)] Da tror jeg at jeg skal gjøre det på samme måten, bare at jeg syr inn en egen løpegang av en ekstra tøybit. Har også lurt litt på om jeg skal lage sånn at snorendene kommer ut på midten, på toppen av buen, slik det gjør på den originale voksiposen, slik at de ikke blir i veien/til irritasjon for babyen. Men får se om jeg gidder.

Da tror jeg at jeg starter på dette prosjektet jeg også..har heldigvis noen måneder igjen til termin men det kommer sikkert til å ta så lang tid før jeg er ferdig..

Noen flere som vil legge ut voksipose bilder her?Fint med litt inspirasjon

ORIGINAL: *Bethina*

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en slik pose..
Men jeg kan egentlig ikke sy.. Har ikke sydd siden jeg tok sysertifikatet på barneskolen for 16-18 år sida lissom, hehe[:D]

Men tror jeg skjønner åssen jeg skal sy posen her, men hvordan gjør jeg med glidelåsen?? Åssen syr jeg på den?? Må ha det inn med teskje!!! [:D][8D][:D]

Jeg løser glidelåsproblemet på følgende måte: Dropper den! tihi...jeg velger heller å sy fast snorer for å knyte sammen. Jeg er totalt nybegynner, så tror ikke jeg skal prøve meg på glidelåser ennå. Vil ikke ta meg vann over hodet, mer enn jeg allerede har gjort[;)]

Men jeg kan egentlig ikke sy.. Har ikke sydd siden jeg tok sysertifikatet på barneskolen for 16-18 år sida lissom, hehe[:D]

Men tror jeg skjønner åssen jeg skal sy posen her, men hvordan gjør jeg med glidelåsen?? Åssen syr jeg på den?? Må ha det inn med teskje!!! [:D][8D][:D]

For å sy på glidelåsen må du la være å sy sammen de korte sidene (hvis du skjønner) der du skal ha glidelåsen.
Så når du vrenger om posen etter du har sydd sammen resten så tar du bare å bretter inn kanten, stikker den ene glidelåsbiten inn, setter den fast
med nåler og syr den fast. Da får du både lukket siden du ikke sydde igjen og sydd på glidelåsen.
Hvis du ikke skjønner forklaringen min så er det bare sende pm om det du ikke skjønner.

ORIGINAL: Kiraoth

For å sy på glidelåsen må du la være å sy sammen de korte sidene (hvis du skjønner) der du skal ha glidelåsen.
Så når du vrenger om posen etter du har sydd sammen resten så tar du bare å bretter inn kanten, stikker den ene glidelåsbiten inn, setter den fast
med nåler og syr den fast. Da får du både lukket siden du ikke sydde igjen og sydd på glidelåsen.
Hvis du ikke skjønner forklaringen min så er det bare sende pm om det du ikke skjønner.

Ah, denne skjønte jeg også[:D]

Jeg hadde aldri sydd i noen glidlås før, men fikk det til:) Jeg tråkla den fast først, så jeg var sikker på at den lå stille. På symaskinen jeg har kjøpt nå fulgte det med en egen glislåsfot, så med den skulle det bli enda enklere. Men altså - det var ikke vanskelig å få det til!

Skal også prøve meg på dette[:)]
Gleder meg masse

Klipper dere akkurat etter malen, eller legger dere til sømmonn? I såfall, hvor mye? Og skal det beregnes sømmonn hele veien rundt?
Jeg har tenkt å bruke malen som passer til vognbag, altså med totallengde på 155 cm, og totalbredd på 110 cm.

----> Klikk på  denne linken step by step til vognpose

ORIGINAL: DivaAnnie

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Her er tegningen og bildene av min selvlagede "voksi", som flere andre her inne og har brukt.
Jeg brukte ca 2 1/2 meter bomullstoff, et stort fleeceteppe, ei dyne (ikea sin til 25 kr) og en glidelås til denne posen.

Så fin den var! Har tenkt til å prøve å lage slik selv også, men jeg må visst få visse ting inn med teskje jeg tror jeg. Skjønner ikke helt...håper noen kan svare meg på om jeg har forstått riktig?

Altså bomullsstoffet klipper jeg til slik at det blir likt som på figuren. For det blir da "utenpå" hele posen.
Dyna og fleecepleddet klippes tilsvarende.
Så syr man fleecepleddet til bomullsstoffet, vrenger og stapper dyna inn.
Syr fast dyna...?
Og syr på glidelåsen.
Eller skal man ha bomullsstoffet på begge sider? Og sy fleece på etterpå?

Back
Topp