Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Marit 83
ORIGINAL: LineMerethe
Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne sy nå[8|]
Line [:D] Jeg KAN heller ikke sy, men skal prøve meg likevel [;)] Hiv deg på du også [:)]
ORIGINAL: *Gullungene*
ORIGINAL: Merri24
Hehe, må bare vise frem mitt resultat av denna oppskrifta:) Kjeda meg litt mens vi var på tur i USA i fjor, så da sydde jeg en pose, og satte på litt bling bling:) Var veldig lett å sy den! Fikk låne symaskin av noen bekjente:)

ORIGINAL: Jellybelly
Hehe, må bare vise frem mitt resultat av denna oppskrifta:) Kjeda meg litt mens vi var på tur i USA i fjor, så da sydde jeg en pose, og satte på litt bling bling:) Var veldig lett å sy den! Fikk låne symaskin av noen bekjente:)
Ser du har laget snøring som går fra glidelås til glidelås..Lurer litt på hvordan du har laget løpegangen. Har du laget den av en egen tøybit som du har sydd sammen med det andre stoffet, eller har du bare sydd løpegang i selve posen? (vanskelig å forklare, gitt) Har du fulgt den oppskriften som sto på første side?, altså med rette vinkler fra buen til vingene, eller har du moderert fasongen? Håper du skjønner hva jeg mener.
ORIGINAL: Jellybelly
Ser du har laget snøring som går fra glidelås til glidelås..Lurer litt på hvordan du har laget løpegangen. Har du laget den av en egen tøybit som du har sydd sammen med det andre stoffet, eller har du bare sydd løpegang i selve posen? (vanskelig å forklare, gitt) Har du fulgt den oppskriften som sto på første side?, altså med rette vinkler fra buen til vingene, eller har du moderert fasongen? Håper du skjønner hva jeg mener.
Jeg moderet kantene litt, som du sier ja. Buet dem av litt. Løpegangen har jeg sydd fra stoffet i selve posen, men det var veldig knotete.. Skulle jeg gjort det igjen ville jeg satt inn en egen tøybit. Ellers har jeg fulgt målene til den på forsiden, og laget den slik at jeg kan ta ut og inn en dyne etter behov. Den blei veldig praktisk!
ORIGINAL: *Bethina*
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en slik pose..
Men jeg kan egentlig ikke sy.. Har ikke sydd siden jeg tok sysertifikatet på barneskolen for 16-18 år sida lissom, hehe[:D]
Men tror jeg skjønner åssen jeg skal sy posen her, men hvordan gjør jeg med glidelåsen?? Åssen syr jeg på den?? Må ha det inn med teskje!!! [:D][8D][:D]
Men jeg kan egentlig ikke sy.. Har ikke sydd siden jeg tok sysertifikatet på barneskolen for 16-18 år sida lissom, hehe[:D]
Men tror jeg skjønner åssen jeg skal sy posen her, men hvordan gjør jeg med glidelåsen?? Åssen syr jeg på den?? Må ha det inn med teskje!!! [:D][8D][:D]
ORIGINAL: Kiraoth
For å sy på glidelåsen må du la være å sy sammen de korte sidene (hvis du skjønner) der du skal ha glidelåsen.
Så når du vrenger om posen etter du har sydd sammen resten så tar du bare å bretter inn kanten, stikker den ene glidelåsbiten inn, setter den fast
med nåler og syr den fast. Da får du både lukket siden du ikke sydde igjen og sydd på glidelåsen.
Hvis du ikke skjønner forklaringen min så er det bare sende pm om det du ikke skjønner.
ORIGINAL: DivaAnnie
ORIGINAL: Tjukkebollepus
Her er tegningen og bildene av min selvlagede "voksi", som flere andre her inne og har brukt.
Jeg brukte ca 2 1/2 meter bomullstoff, et stort fleeceteppe, ei dyne (ikea sin til 25 kr) og en glidelås til denne posen.
Så fin den var! Har tenkt til å prøve å lage slik selv også, men jeg må visst få visse ting inn med teskje jeg tror jeg. Skjønner ikke helt...håper noen kan svare meg på om jeg har forstått riktig?
Altså bomullsstoffet klipper jeg til slik at det blir likt som på figuren. For det blir da "utenpå" hele posen.
Dyna og fleecepleddet klippes tilsvarende.
Så syr man fleecepleddet til bomullsstoffet, vrenger og stapper dyna inn.
Syr fast dyna...?
Og syr på glidelåsen.
Eller skal man ha bomullsstoffet på begge sider? Og sy fleece på etterpå?