Hjemmelaget Voksi?

ORIGINAL: Lois Lane

Da har jeg bestilt meg stoff og glidelås, og er klar til å begynne å sy[:D] Må kjøpe meg tråd kanskje, for det har jeg ikke tror jeg. + dyne. Mener vi har noen gamle dundyner i ett skap jeg kan bruke. Når dere klipper til dynene, syr dere de først. Eller så faller vel alle fjærene ut.....[&:] Ikke så smart jeg[8D]

Gler meg til å begynne. Har termin i april, så blir vel ikke til at en voksipose blir brukt før neste vinter igjen, men er jo artig å prøve seg da. Om jeg får det til, så kanskje jeg tørr prøve meg på andre ting også[:D]

er au spent med det med dyne: skal man sy det først, eller klippe først? Evt bare tråkke før man klipper? Hvis ikke blir det jo rene dunfest her inne....?

[:D]Dette vil jeg prøve[:D]

har jeg forstått dette rett nå?

*først klipper jeg opp alt etter målene (ytterstoff, dyne og innerstoff) og syr igjen dynen.
*så legger jeg ytterstoff, innerstoff,innerstoff og ytterstoff oppåhverandre og syr igjen alt utenom bunn. (eller blir det omvendt her siden jeg vrenger?)
*så vrenger jeg stoffet og stapper dynen inn og syr igjen bunn (eller glidelås)
* tilslutt syr jeg på gidelås, tau eller borrelås til midten.

er det sånn?

marcus er jo stor gutt blitt så kan jeg bare ta litt ekstra lengde på den uten at det skaper problemer?

trenger dette inn med t-skjee!! [:D][:D]

aaa ja så klart vet ikke kordan eg tenkte det men nå skjønner eg hehe..
men sånn snøre oppe kordan funker det da?

ORIGINAL: ~I am Jeani~

JEg syr masse slike poser, og gjør det slik:

Ytterstoff og innerstoff mot hverandre, syr knytinga samtidig som dette.
Lar være å sy en 15cm nederst, så jeg får inn dyna etterpå.
Vrenger og syr til dyna som skal ha samme mål. putter den inni [;)]
Så kan man ha posen hele året,m både med og uten pose [;)]

Se hjemmesiden min: www.123hjemmeside.no/hjemmelaga-voksiposer

kjempe fine poser hadde du.
jeg og vill!!!!
hehe.
hvordan syr du de snorene inni da? og hvor får du tak i de? lager du de selv og? ser de er samme farge som posene noen av de.

skal bestille stoff på stoff og stil men hvor mange meter trenger jeg?
og går ut ifra det er lengden, hvor bredt er det da? holder det til lengden på denne?
står noe om syes som duk? skal eg krysse av der eller ikkè?

Da har jeg også sydd hjemmelaget voksi.. har bare ikke festet på lokkemekanisme.. noe jeg først etterpå skjønte at hadde vert greit å gjøre med en gang.. menmen..

Jeg ble fornøyd. legger ut bilde senere.

slik ble min. svart poplin utside.

Hvordan syr dere på glidelåsen? Tar dere det samtidig som dere syr topp og bunn sammen, eller syr dere den på etter på? Er fremdels ikke så smart når det gjelder sånt...........[8D] 

Nå bare venter jeg på at stoffet skal komme fra stoff og stil, og så skal jeg kaste meg i det[:D]

lurer på hva jeg skal ta av poplin og polarfleece?

ORIGINAL: ~Lucky Me~

ååå dette såg så gøy ut, faktisk noe jeg kunne klare. men har jo ikke symaskin [:(]

sy for hånd[;)] det gjore eg[:)]

ORIGINAL: Lois Lane

Hvordan syr dere på glidelåsen? Tar dere det samtidig som dere syr topp og bunn sammen, eller syr dere den på etter på? Er fremdels ikke så smart når det gjelder sånt...........[8D] 

Nå bare venter jeg på at stoffet skal komme fra stoff og stil, og så skal jeg kaste meg i det[:D]
Syr på glidelåsen samtidig som eg syr topp og bunn sammen[:)] husk å vær sikker på at den sitter rett vei i forhold til at du skal vreng posen[;)]

Skal begyne og sy jeg også nå[:)] Men lurer på om dere syr glidelåsen på før dere vrenger?

blir det ikke kaldt med dyne bare over??? kan man bruke alt av bomull stoff? noe som er bedre enn andre?

ORIGINAL: camilla.

blir det ikke kaldt med dyne bare over??? kan man bruke alt av bomull stoff? noe som er bedre enn andre?

Det skal være dyne inni hele posen, over, under og på sidene[;)]

ORIGINAL: AnnieFannie

ORIGINAL: Super

ORIGINAL: mesusah

Utrolig fine poser! Og dem ser jo enkel ut å sy også?:)
Men..har du laget noen med snøring øverst?Til hodet altså :P
Er vel bare å sy en kant øverst, å tre snora inni? Kan ikke være mer hokuspokus enn det?eller?

Jeg lagde med snøring øverst, Bare sydde en sånn lang dings til å tre tråd igjennom av utenpåstoffet, og sydde fast når jeg sydde sammen posen øverst.

På denne posen: er det strikk rundt hele toppen? (I forhold til den siste som er postet her, ser ut som det er kun på den runde toppdelen..)

Hei! har ikke sett spm før nå, hehe. det er ikke strikk i det hele tatt, men det er en snor trukket igjennom hele buen øverst, festet med en "snorklemme" ved hver utgang så det er mulig å snurpe den helt sammen om det er ønskelig [:D]

Men! Har du snora kun i buen, eller på sideflappene også? or det ser ut som snora går helt til der glidelåsen begynner (på siden av flappene). Forstår du hva jeg mener? :)

ORIGINAL: MarieC

ååå dette såg så gøy ut, faktisk noe jeg kunne klare. men har jo ikke symaskin [:(]

sy for hånd[;)] det gjore eg[:)]

Jo men det var jo gøy og se resultatet etterhvert[;)]

tok ikke det alvorlig lang tid?

hmm tid har jeg dog nok av [:D]

hehe ikke så lett å skjønne alltid, på det første bildet ser du kanskje bedre, snora går helt rundt ja, så den ene kommer ut der den andre kommer inn på en måte, hvis det var det du tenkte på..? Den går fra glidelås til glidelås.
Flappene brettes jo selvfølgelig inn og glidelåsen trekkes helt opp.

Aha! Da ser jeg. Jeg var bare usikker på om snoren går kun rundt buen, og ikke på flappene. Men nååå skjønner jeg! Da er det bare å sette igang med posen! :D

ORIGINAL: Alexanders`mamma

klipper dere dynen til da elle???

ORIGINAL: Alexanders`mamma

klipper dere dynen til da elle???

Da klipper man til dynen etter mønstret du ser i lengere frem i denne tråden[;)]

:):) da har jeg bestilt stoff.. gleder meg til å begynne:):) 

Back
Topp