Hjemmelaget Voksi?

Har lenge hatt lyst til å sy en slik pose til lillemor så tror jeg sannelig jeg bare setter i gang.[:)]

Tjokkebollepus.. tror jeg skal prøve meg på en slik som du.
Har laget "voksi" varianten tidligere, men tror jeg skal prøve meg på
en slik med glidelås midt på [;)]

ORIGINAL: * Gullungen *

Tjokkebollepus.. tror jeg skal prøve meg på en slik som du.
Har laget "voksi" varianten tidligere, men tror jeg skal prøve meg på
en slik med glidelås midt på [;)]
Ja eg syns i hvert fall at det er mye bedre med glidelås en de snøringene det er på voksi

Nå har jeg au tenkt å sy en sånn voksi.. Men er så usikker på målene!

Stemmer det at denne buen på toppen er kun 15cm i høyden? Virker jo mye større på deres poser!
Er flippene "for korte"? Er det kanskje meningen? Krøller det ikke seg veldig når du knytter de sammen?

Noen som har modifisert målene?
Hjeelp :)

jeg er helt grønn på sånt her.. så vet ikke helt åssen man skal sy den sammen...
jeg har aldri sydd noe særlig fine greie før??

Passer til vognbag.

1 Legg dyna dobbel og mål opp.
2. Gjør det samme med fôr/innerstoffet og ytterstoffet
3. Sy sammen stoffene rette mot rette, ha åpning i bunn for å kunne tre inn dyna
4. Vreng stoffet
5. Tre inn dyna
6. Sy igjen bunnen/sy på glidlås hvis du vil bytte ut dyna.

Da har jeg bestilt stoff til voksi posen som jeg skal sy.
Kjøpte fra Stoff og stil.

Pink polar fleece til innsiden:

http://www.stoffogstil.no/katalog/bolig.aspx?group_id=3751&articleid=16718

Sort Poplin som er vannavvisende på yttersiden:

http://www.stoffogstil.no/katalog/mode.aspx?group_id=4853&articleid=14428
24516
22-10-2008 06:28:13

( linker til stoffogstil.no)

æsj.. jeg får ikke til dette til... blæææ...
åssen får dete klyppet det ut riktig.

ORIGINAL: nussy87

Du tegner jo bare opp da. Du kan tegne opp på stoffet først.
F.eks hvis du tar vanlig bomullstoff, legger det på gulvet, så måler du opp, og tegner på stoffet. og klipper..da kan du legge det du har klippet ut, på dyna og streker opp, så klipper du dyna.
og syr kanten rundt dyna.

Så tar du det stoffet du har klippet(innerstoffet og innerstoffet) legger det oppå hverandre, syr dem sammen, ikke sy sammen bunnen, så vrenger du det hele.
så stapper du dyna inni. så syr du sammen bunnen.

skjønner du mere nå???[:D]

ORIGINAL: *Trønderpia*

ORIGINAL: nussy87

Du tegner jo bare opp da. Du kan tegne opp på stoffet først.
F.eks hvis du tar vanlig bomullstoff, legger det på gulvet, så måler du opp, og tegner på stoffet. og klipper..da kan du legge det du har klippet ut, på dyna og streker opp, så klipper du dyna.
og syr kanten rundt dyna.

Så tar du det stoffet du har klippet(innerstoffet og innerstoffet) legger det oppå hverandre, syr dem sammen, ikke sy sammen bunnen, så vrenger du det hele.
så stapper du dyna inni. så syr du sammen bunnen.

skjønner du mere nå???[:D]

takk for svar.. får prøve det dah.. hehe.. jeg er ikke så flink til sånt så blit veldig stressa og suuur av å gjøre det.. men har såååå lyst til å få dette til... hmmm... jeg får prøve i helgen...

Takk til dere geniale mennesker som er så snill og deler med oss andre[:D] Gjett om jeg er inspirert til å sy. Må bare vente i noen måneder først...[:'(]

Her er min voksipose som jeg har sydd selv. Det var ganske lett, ble litt fornøyd med resultate.

ORIGINAL: gladjento

Her er min voksipose som jeg har sydd selv. Det var ganske lett, ble litt fornøyd med resultate.

Hvordan gjorde du det med snøringen øverst?
Skal til å sy pose snart,men har grublet litt på hvordan jeg skal gjøre det[;)]

Jeg tenkte au å lage snøring på toppen, men tror jeg har sett noen som hadde snøring rundt hele topp-delen? altså både på den runde klaffen og på toppen av sideklaffene. kan det stemme?

ORIGINAL: Super

Jeg tenkte au å lage snøring på toppen, men tror jeg har sett noen som hadde snøring rundt hele topp-delen? altså både på den runde klaffen og på toppen av sideklaffene. kan det stemme?

Ja, det hadde jeg også kunne tenkt meg å ordne.
Noen som kan forklare oss det??[:)]

ORIGINAL: Alexanders`mamma

ORIGINAL: gladjento

Hvordan gjorde du det med snøringen øverst?
Skal til å sy pose snart,men har grublet litt på hvordan jeg skal gjøre det[;)]

Du lager en lang remse på 6 cm, den bretter du du dobbel og syr sammen med 0,5 cm søm rom. Så fester du med knappenåler på retten. Sårkant mot sårkant. Så når du legger innerstoff og ytterstoff sammen ( rette mot rette), ligger denne remsen i mellom.

ikke så bra forklart men håper du forstår.

ORIGINAL: AnnieFannie

ORIGINAL: mesusah

Utrolig fine poser! Og dem ser jo enkel ut å sy også?:)
Men..har du laget noen med snøring øverst?Til hodet altså :P
Er vel bare å sy en kant øverst, å tre snora inni? Kan ikke være mer hokuspokus enn det?eller?

Jeg lagde med snøring øverst, Bare sydde en sånn lang dings til å tre tråd igjennom av utenpåstoffet, og sydde fast når jeg sydde sammen posen øverst.

På denne posen: er det strikk rundt hele toppen? (I forhold til den siste som er postet her, ser ut som det er kun på den runde toppdelen..)

Da har jeg bestilt meg stoff og glidelås, og er klar til å begynne å sy[:D] Må kjøpe meg tråd kanskje, for det har jeg ikke tror jeg. + dyne. Mener vi har noen gamle dundyner i ett skap jeg kan bruke. Når dere klipper til dynene, syr dere de først. Eller så faller vel alle fjærene ut.....[&:] Ikke så smart jeg[8D]

Gler meg til å begynne. Har termin i april, så blir vel ikke til at en voksipose blir brukt før neste vinter igjen, men er jo artig å prøve seg da. Om jeg får det til, så kanskje jeg tørr prøve meg på andre ting også[:D]

Back
Topp