Hjemmelaget til babyen!

hufsetufsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hei jenter!

Jeg er veldig glad i å både strikke/ hekle og sy (litt begrenset hvor mye jeg får gjort med en 7åring og en 3åring + elendig form sålangt i svangerskapet). Har strikket en babylue, og så holder jeg på med strikket vognpose. Har flere planer om hva mer som skal lages, men venter til etter OUL 22. april, slik at jeg kan velge farger litt mer etter om det er lillesøster eller pittelillebror ;) Er det noen flere håndarbeidsglade her inne? Gøy å høre hva dere lager/ har planer om å lage!

Så langt på lista mi er:

- strikke en del klær (kan godt være mer spesifikk hvis noen vil)
- Sy babynest
- Sy "babywrap"/"bilstolpose"
- Sy ammeinnlegg i ull
- Hekle vognpynt
- Sy lappeteppe

Liker å strikke, skulle ønske jeg kunne hekle også :) Men holder på med et vognteppe, og har strikket en skappelgenser. Nå har vi fått vite kjønn, så da tenkte jeg å begynne på noe med mer farge når vognteppe blir klart :) men har ikke helt klart å bestemme meg for hva enda :p

Liker å strikke, skulle ønske jeg kunne hekle også :) Men holder på med et vognteppe, og har strikket en skappelgenser. Nå har vi fått vite kjønn, så da tenkte jeg å begynne på noe med mer farge når vognteppe blir klart :) men har ikke helt klart å bestemme meg for hva enda :p

Hehe, nei det er jo SÅ mye fint å velge i! Får dere jente eller gutt? :)

Jeg driver å hekler ruteteppe/bestemorruter? Hvis det er det d heter? Hehe.. Håper resultatet blir bra da :D

Jeg begynte på prosjekt lære meg å hekle i starten av svangerskapet, men ble så dårlig at jeg måtte gi opp. Planen er også å lære meg å strikke :) tenkte jeg skulle begynne igjen til uka :)

Har strikka et isoleringsteppe til å ha i bunn av vogna og et par sokker. Akkurat nå holder jeg på med en pyntesmekke. Babytøy tar irriterendes lang tid - tynt garn og tynne pinner. Jeg pleier å bli lei mot slutten av et arbeid så vi får se hvor mye det blir til slutt. Lurte litt på babyvotter.

Ellers lurer mannen på om han skal sy et babynest.

Jeg begynte på prosjekt lære meg å hekle i starten av svangerskapet, men ble så dårlig at jeg måtte gi opp. Planen er også å lære meg å strikke :) tenkte jeg skulle begynne igjen til uka :)

Huff, så kjipt med dårlig form. Håper du er bedre nå! Strikking er gøy, så håper du kan kose deg med å lære!

Har strikka et isoleringsteppe til å ha i bunn av vogna og et par sokker. Akkurat nå holder jeg på med en pyntesmekke. Babytøy tar irriterendes lang tid - tynt garn og tynne pinner. Jeg pleier å bli lei mot slutten av et arbeid så vi får se hvor mye det blir til slutt. Lurte litt på babyvotter.

Ellers lurer mannen på om han skal sy et babynest.

Hehe, jeg syns også det er småpyton med tynt garn og tynne pinner. Har heldigvis flinke strikkebestemødre som gleder seg til å strikke ;)

Så gøy at mannen tenker på å sy! Her har mannen lyst til å strikke babyteppe. Han hev seg rundt i høst og lærte seg å strikke, da ble det sitteunderlag. Litt inspirert av at jeg drar opp strikketøyet i tide og utide tror jeg :p

Hehe, jeg syns også det er småpyton med tynt garn og tynne pinner. Har heldigvis flinke strikkebestemødre som gleder seg til å strikke ;)

Så gøy at mannen tenker på å sy! Her har mannen lyst til å strikke babyteppe. Han hev seg rundt i høst og lærte seg å strikke, da ble det sitteunderlag. Litt inspirert av at jeg drar opp strikketøyet i tide og utide tror jeg :p
Så heldig du er:) ingen gjenlevende besteforeldre som strikker her. Men har noen venner og venners foreldre som strikker litt da:)

Det er mannen som et den huslige av oss to, men strikking driver han ikke med:) og jeg bør ikke sy noe som helst.. Veldig greit med slike menn som vi har!

Jeg driver å strikker babyteppe fra Nøstebarn :) Kommende mormor skal strikke mariussett, og oldemor skal strikke ulldress fra Nøstebarn :) Ei venninne av svigermor skal sy vognteppe, slike bestemorsruter :)

Så heldig du er:) ingen gjenlevende besteforeldre som strikker her. Men har noen venner og venners foreldre som strikker litt da:)

Det er mannen som et den huslige av oss to, men strikking driver han ikke med:) og jeg bør ikke sy noe som helst.. Veldig greit med slike menn som vi har!

Hehe, ja jeg syns det er gøy at han også har lyst til å lage noe! Forøvrig vil jeg kanskje ikke påstå at han er så huslig ellers, hihi :p

Huff, skjønner det godt, har det sånn selv. Håper veldig på at det snur snart. :)
Håper det snur for oss begge :)

Jeg skal ut å kjøpe pinner på tirsdag eller onsdag :D prøve litt :D mamma kommer innom på onsdag og, så kan be om litt hjelp fra henne :)

Back
Topp