Hjem fra sykehuset 6 t etter fødsel...

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Ser at noen syns det er provoserende at ahus spør om man ønsker å dra hjem seks timer etter fødsel.

http://mobil.rb.no/meninger/fodsel/...er-at-du-har-trykket-ut-et-barn/o/5-43-241989

"For det første; hvem ønsker det? Hvem krysser av for ja?

For det andre; hvem er i stand til å svare på et slikt spørsmål før fødselen i det hele tatt er i gang eller overstått?

Det er offisielt; vi kvinner er blitt forvandlet til effektive fødemaskiner. Kom deg opp, ut. Inn i den effektive hverdagen hvor alt skal gjøres raskest mulig. Kom deg ned fra din høye gullstol, skyv puffen bort"

Må innrømme at jeg ikke ser helt at det er et problem.
 
Det er jo ingen tvang. Mange vil det jo. Man kan fint si nei. :)
 
Ser ikke problemet med spørsmålet så lenge man ikke blir tvunget til å dra hjem etter 6 timer.

Personlig syns jeg det er litt tidlig, men vi er alle forskjellige :)
 
Hvis jeg hadde vært i form, og den lille hadde det fint hadde jeg gjerne dratt hjem etter 6 timer!

I Danmark er det ganske vanlig og de får besøk av jordmor hjemme en gang i løpet av dagen i 2-3 dager etterpå! Kona til søskenbarnet mitt dro hjem 3 timer etter fødsel. De koste seg hjemme med sine andre 2 barn og syns det var veldig kjekt!
 
Ser ikke noe problem i at spørsmålet stilles, men forstår jo at det kan være vanskelig å svare på det før man har født. Kan jo være at man kan svare ja (om man ønsker det), men at det da kun gjelder om man fremdeles føler for det når fødselen er overstått.. er jo slett ikke sikkert man er i stand til det selv om man ønsker det. Jeg var i god form etter mine fødsler, og kunne nok sånn sett reist hjem etter seks timer, men jeg syns det var godt å få slappe av alene med babyen (og bittelitt besøk innimellom) en god stund før vi reiste hjem.
 
Syntes det er veldig pussig at man skal svare på det før man har født, men jeg vil helt klart komme meg hjem så fort som mulig, slik jeg ser det nå. Får slappet av mer, får være med mannen og familie, være i behagelige møbler og slippe å være rundt fremmede og kanskje dele rom og høre på andres babyer som er våkne om natten osv.
 
Greit nok at de spør for å ha et overblikk over hvem de igjen kan høre med etter fødsel tenker jeg. Men at om man krysser så skal det ikke være tvang til å dra hjem da om man likevel ikke føler seg klar
 
Jeg svarte ja på det. Men man blir jo lengre hvis man må. Jeg måtte bli over natten siden vi gikk glipp av legen. Var ca 20 min for sene. Skikkelig irriterende egentlig. Var jordmor som var utrolig treg og skulle diskutere det at jeg ikke ville amme. Jeg har to fødsler som tilsammen tok 9 timer fra første tegn og ingen komplikasjoner av noen form. Så jeg har vært veldig sprek begge gangene.
 
Jeg hater sykehus og skulle gjerne dratt hjem 6 timer etter fødsel.
Men nå er jeg førstegangs, så jeg følger heller anbefalingene fra jordmor og helsesøster på helsestasjonen her om å bli så lenge de lar meg være på sykehuset (hadde jeg vært flergangs sier de begge at jeg fint kunne dratt hjem tidlig)
 
Jeg hadde glatt svart ja, det er jo ikke slik at man blir kastet ut om behovet er ett annet etter fødsel.
 
Ser ikke problemet... Hadde selv et ks på ahus for en uke siden og er evig takknenmelig for at jeg fikk dra hjem etter kort tid, ikke 3 døgn som er regler på andre sykehus... Noen er i god form og andre trenger litt tid , kan ikke skjønne hvorfor noen vil være lenge på sykehuset om alt er bra med mor og barn....
 
Er jo litt vanskelig å vite før en har født, men en kan jo sikkert ønske å reise hjem raskt om fødselen er uproblematisk.

Jeg måtte selv mase om å få komme hjem formiddagen etter (fødte på kvelden), så her hadde de ingen forventinger om å kaste meg ut :p
 
Så lenge hver kvinne kan bestemme selv så er det greit. Men det fordrer også at en blir hørt dersom en føler behov for lengre opphold!
 
Ser ikke problemet om det er et valg, om man har lyst til å dra hjem fort burde man kunne gjøre det, og om man trenger å bli der lengre burde man kunne det og.
 
Jøss, folk har lite å finne på om de blir fornærmet av et spørsmål :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp