Hjem fra sykehuset 6 t etter fødsel...

Ikke jeg, men hører jo mange si at det er deilig å være på barsel så man får slappet av, slipper å lage mat ol. Jeg styrer glatt unna barsel sålenge jeg er i stand til å ta vare på meg selv og babyen :)
Det er vel ikke helt det samme som å bli vartet opp vell? Før så lå jo faktisk mor lenge på sykehus nettopp FORDI man skulle slappe av å jobbe seg etter fødselen! Jeg synes dagens opplegg hvor man blir Hivd ut før melka kommer igang til og med, er heeeelt bak mål!!
 
Ikke jeg, men hører jo mange si at det er deilig å være på barsel så man får slappet av, slipper å lage mat ol. Jeg styrer glatt unna barsel sålenge jeg er i stand til å ta vare på meg selv og babyen :)
Ville vel ikke kalt det å bli vartet opp;)
Syntes nå det var deilig å slappe av på barsel, slippe å lage mat og å tenke på husarbeid f.eks, men vi var jo overlatt til oss selv for å slappe av osv. Så var det greit å ha noen der om det var noe vi lurte på. Vil ikke si jeg ble varta opp utover at jeg slapp å lage maten selv, og er det noen som må det?
 
Pga problemer med amming med begge mine så velger jeg nok å bli når nr 3 kommer en dag i framtida.. Men det kommer nok uansett ann på form og babyen også så det kunne jeg nok ikke svart på før etter fødselen.
 
Åpner jo for at de som har behov for det (fysisk eller psykisk) får bedre omsorg da. Syns det er greit å spørre så lenge man ikke blir tvunget hjem i etterkant
 
Jeg ville alle 3 gangene. Var kun aktuelt siste gang :)
Jeg ville helst hjem jeg da, trives ikke på sykehus og savnet barna.
 
Jeg syns igrunn baby burde slippe påkledning og bilkjøring så kort tid etter fødsel.

Selv hadde jeg absolutt vært i form til det.
 
Ikke noe problem å bli spurt om, men er jeg den eneste som ville bli lengst mulig på sykehuset?:p haha, jeg slappet av og koste meg. Hadde barselhotell da, så hadde jo eget rom og bad. Med 3mann ville jeg nesten spørre om å få bli noen dager til, visste det ville bli hektisk hjemme med en 2 åring og 4 åring som ventet på oss der :D
Du er ikke alene :D
 
Ville glatt krysset ja på den.. Altså, hadde det oppstått komplikasjoner under fødsel som gjør at det ønsket ikke blir oppfylt likevel, vil jo sykehuset holde deg tilbake uansett..!

Personlig misliker jeg sykehus generelt, altså, det er ikke forferdelig å være på sykehus, men jeg foretrekker heller å komme til hektene i fred og ro i mitt eget hjem, enn et rom jeg kanskje må dele med noen fremmede. Dessuten er det null privatliv på et sykehus, selv om du får ditt eget rom, så er den døra i sving med gjevne mellomrom hele dagen lang med sykepleiere, leger og besøkende inn og ut når du minst venter det. Nei takk!

Hjem så fort som mulig for min del! Om det er 6timer etter fødsel eller hva det blir... Og ser ikke akkurat at det gjør meg til noen spesiell "helt" av noe slag av den grunn..

Rar debatt egentlig? Mye feminisme som drar ting litt vel langt, og folk blir fornærmet av de merkeligste ting :p hva så om det er en boks du kan krysse av ja eller nei på? Valget er ditt uansett! Det står jo ikke "hvis fødsel går som den skal må du ut herifra pronto"
 
Jeg hadde sagt ja. Har hatt to mindre gode barselopphold på Ullevål og er nå lei.
 
Her kunne jeg tenkt meg å dra hjem tidligst mulig med nr 1 og nr 2, men pga omstendighetene måtte jeg bli på sykehuset lenger enn jeg selv ønsket.

Har hele tiden tenkt at hvis vi skal ha nr 3, så skal jeg hjem så snart jeg kan, altså timer etter fødsel :)
Men må bare vente å se om det vil la seg gjøre :)
 
Jeg blir på ingen måte provosert over at de spør, og tenker som så at det er bra at de som vil komme seg fort hjem igjen etter fødselen, får anledning til det. Har også stor forståelse for at mange har sykehusskrekk eller simpelthen slapper av bedre hjemme.

Men for min egen del ville jeg definitivt ha valgt å bli værende på barselsavdelingen i noen dager etter fødsel, både av hensyn til meg selv (ble veldig syk ca et døgn etter fødselen sist) og med tanke på babyen (i tilfelle gulsot eller andre tilstander som kan oppstå i dagene etter fødsel, pluss at jeg syns det er en fordel at ammingen er kommet i gang og at vekta til babyen peker oppover igjen).

Dersom man bor i en kommune der jordmor/helsesøster har kapasitet til å komme innom i dagene etter fødsel, er det sikkert like bra, men det var i hvert fall ikke erfaringen vår sist (bor i Oslo), da fikk vi helsesøster på besøk først 10 dager etter fødsel.
 
Back
Topp