Hentesett?

Jeg har ikke hentesett.. ikke har vi besteforeldre som strikker heller da. Jeg kan strikke, men ikke såå avansert.
Tenker at det holder i massevis med vanlige klær. Selv om jeg smelter litt av settene deres. Har hjemmestrikka ellers da, bare ikke som passer til fødselen. Føler meg litt dum som ikke har fått noen til å strikke, men har så mye fine klær uansett og det er jo bare hjem vi skal. Kanskje jeg angrer og gjør annerledes neste gang ? :angelic:
Vi har hentesett kun pga ivrige bestemødre (en strikket sett og en strikket teppe) ;)

Det finnes jo sååå masse fine nyfødt-klær i butikkene også, så lillebabyen din blir fin uansett<3 Det viktigste er jo at babyen er varm og god og trygg på hjemveien! :) Vi har hentesett som farmoren har strikket, men grunnen til at vi skal bruke det som hentesett er egentlig fordi at hun har strikket det kjempesmått:joyful: ...så hvis vi skal rekke å bruke det!
Ja, har varme klær og også voksipose så tror nok hun skal holdes varm. :)
Så gøy med hjemmestrikka! Skjønner jo at dere vil bruke det da ;)

Jeg har ikke hentesett.. ikke har vi besteforeldre som strikker heller da. Jeg kan strikke, men ikke såå avansert.
Tenker at det holder i massevis med vanlige klær. Selv om jeg smelter litt av settene deres. Har hjemmestrikka ellers da, bare ikke som passer til fødselen. Føler meg litt dum som ikke har fått noen til å strikke, men har så mye fine klær uansett og det er jo bare hjem vi skal. Kanskje jeg angrer og gjør annerledes neste gang ? :angelic:
Vi har besteforeldre som kan strikke, men har ikke fått noe som passer. Og jeg tar det ikke så tungt. Jeg har kjøpt vanlige klær som jeg har med i fødebaggen.

Vi har besteforeldre som kan strikke, men har ikke fått noe som passer. Og jeg tar det ikke så tungt. Jeg har kjøpt vanlige klær som jeg har med i fødebaggen.
Godt å høre jeg ikke er alene. Noen av mine venner/søsken gispet nesten da jeg bare "næh hentesett det har jeg ikke, er det noe vits da ?" Selv om alt annet er klart.. de bare "jaaa, det mååå du jo ha, barna liker såå godt å se hva de hadde på seg når de blir eldre og blabla" jeg bare eh, okei. #føltemegsomendårligmor... :eek:

Godt å høre jeg ikke er alene. Noen av mine venner/søsken gispet nesten da jeg bare "næh hentesett det har jeg ikke, er det noe vits da ?" Selv om alt annet er klart.. de bare "jaaa, det mååå du jo ha, barna liker såå godt å se hva de hadde på seg når de blir eldre og blabla" jeg bare eh, okei. #føltemegsomendårligmor... :eek:
Nei, du er IKKE en dårlig mor.
Jeg har pakket en Lille lam - dress som jeg syns er fin, og generelt valgt klær som matcher ganske bra. Men det er jo slettes ikke et "must" det heller.

Jeg har pakket en Lille lam - dress som jeg syns er fin, og generelt valgt klær som matcher ganske bra. Men det er jo slettes ikke et "must" det heller.
Jeg har pakket klær ifra hennes og Mauritz da jeg synes bodyene er geniale mtp hud mot hud og slippe å tre de over hodet. Har også pakker ull og tenker at voksipose og ullteppe får holde i massevis. Har sett på lille lam,det virker jo helt genialt med de dressene ;)

Pssst, du er ikke dårlig mor fordi tøyet kanskje ikke er hjemmestrikket. Det er jo sååå mye fint tøy man kan få tak i :Heartred

Og jeg må bare føye til, lillelam dressene er så utrolig fine :happy: jeg har så sykt lyst på en til lillegutt, men har så altfor mye tøy fra før så :sorry:

Førstemann hadde ikke strikket hentesett! Men vi pynta han i klær vi likte og har tatt vare på det i stedet:) så hva om det er strikket eller ikke? mamma skulle strikke en jakke til førstemann, den er nå ferdig til lillemor kommer. Jeg har selv lært meg å strikke for ca 1 år siden og har strikket lue. Er snart ferdig med bukse som jeg håper på blir ferdig, men skal innrømme at med mine strikkeferdigjeter hadde det vært finere med en kjøpa bukse:laughing002

Førstemann hadde ikke strikket hentesett! Men vi pynta han i klær vi likte og har tatt vare på det i stedet:) så hva om det er strikket eller ikke? mamma skulle strikke en jakke til førstemann, den er nå ferdig til lillemor kommer. Jeg har selv lært meg å strikke for ca 1 år siden og har strikket lue. Er snart ferdig med bukse som jeg håper på blir ferdig, men skal innrømme at med mine strikkeferdigjeter hadde det vært finere med en kjøpa bukse:laughing002
Det er helt sant klærne vi har kjøpt er både praktiske og fine( kjøper jo ikke klær jeg synes er stygge liksom)

Hehe, det er jo sporty gjort å prøve å strikke, om ikke annet! :happy: gøy med jakken ifra mammen din da,bedre seint enn aldri ;)

Mine eldste har reist hjem med vanlige kjøpeklær for de såkalte hentesettene har vært for store. Denne gangen her jeg strikket mye selv, så jeg håper noe av det passer. Men det er ikke krise om jeg må ta på henne noe annet.

Mine eldste har reist hjem med vanlige kjøpeklær for de såkalte hentesettene har vært for store. Denne gangen her jeg strikket mye selv, så jeg håper noe av det passer. Men det er ikke krise om jeg må ta på henne noe annet.
Godt å høre, føler meg litt unormal :shy:

Hentesettet var en smule stort [emoji28]
Men det holdt jentene varme på turen hjem fra sykehuset da [emoji5]

8dd63e411150a4253f45389c4289326e.jpg

Tante strikket til eldste - det settet passet først da ungen var 3-4mnd:hilarious: så hun kjørte vi hjem i en body og sparkebukse jeg hadde da jeg var baby.

Til nr 2:
Søsteren min har strikket hentesett som er mindre i str enn til eldste .. så da er jo spørsmålet: vil det passe eller være for lite? :joyful:
Så jeg har pakket ned min gamle body og sparkebukse fra 80-tallet som eldste ble kjørt hjem i.

Vi hadde ikke hentesett klart til Olivia siden det ble litt tidligere fødsel, men hadde med masse babytøy som vi fikk god bruk for på barsel. Reiste hjem i en Lillelam ulljakke, bukse og ullue :)

Vi hadde ikke hentesett klart til Olivia siden det ble litt tidligere fødsel, men hadde med masse babytøy som vi fikk god bruk for på barsel. Reiste hjem i en Lillelam ulljakke, bukse og ullue :)
Ikke alt man kan planlegge nei.
Jeg har pakket vanlige klær og håper å få brukt litt av dette pluss sykehuset sine klær,da det nok blir mye skift/søl i starten.. ull har jeg klart, ullundertøy da og vanlige klær og ullteppe og dunpose det må vel holde ? ;)

Ikke alt man kan planlegge nei.
Jeg har pakket vanlige klær og håper å få brukt litt av dette pluss sykehuset sine klær,da det nok blir mye skift/søl i starten.. ull har jeg klart, ullundertøy da og vanlige klær og ullteppe og dunpose det må vel holde ? ;)

Ja det burde holde til lille :) Jeg er så glad vi hadde med ulltøy og ullteppe bl.a, og masse små gulpekluter :)

Back
Topp