Hentesett - tips og idear?

En tråd i 'Januar 2020' startet av Sommarfugl, 3 Sep 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Lillnr2 Flørter med forumet Januarlykke 2020

E5FD827A-99FD-4A7D-BAAD-A6993A3365DE.jpeg Sandnesgarn hefte 1318,nr 7.

• Hjertelig Hjertelig x 2
    • Nyttig Nyttig x 1
  2. Bokelsker Glad i forumet Januarlykke 2020

• Vinner Vinner x 1
  3. M2M Betatt av forumet Januarlykke 2020

Tusen takk for svar:)

4. M2M Betatt av forumet Januarlykke 2020

Takk for tips:)

5. inux Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Her skal farmoren strikke Ellens hentesett i en beige farge. Skal strikke babyteppe selv, men ikke bestemt meg for hvilket teppe enda. :)

6. Zephyra Forumet er livet VIP Sommerfuglene 2017 Januarlykke 2020

Noen av dere som strikker selv?
    Jeg har nettopp lært meg å strikke og har litt lyst å prøve meg på et hentesett selv :p

7. Bokelsker Glad i forumet Januarlykke 2020

Jeg strikker, men er ganske treg og har aldri strikket plagg før. Jeg legger ved bilder av ting jeg har strikket til andres babyer før: luer, bootees osv. Jeg har tenkt å begynne å strikke til lillebror nå, men begynner nok med sokker, luer, bootees osv. Moren min strikker uansett hentesett. :)

Jeg er helt selvlært og har lært det meste ved å google alle nye ting og se på YouTube-videoer. :)

Vedlagte filer:

• Hjertelig Hjertelig x 1
  8. XuperB Forumet er livet Himmelbarn Julegavene 2019 Junilykke2018 Januarlykke 2020

Lurer litt på om jeg skal gå for heldress med matchende lue og sokker til hentesett, i stedet for todelt. Er jo veldig greit å bruke i ukene etterpå også.

Frk klarer-ikke-bestemme-seg. :p Har kjøpt garn til en heldress, men skal ikke begynne med den før jeg har fått unna en ufo tror jeg. Fant nemlig et nesten ferdig hekla lappeteppe da jeg rydda i stæsjet mitt, og det hadde vært fint å få det ferdig. Kan passe fint til å ha oppi vugga i stua til pynt. :)

9. Zephyra Forumet er livet VIP Sommerfuglene 2017 Januarlykke 2020

Men hælledussan da så søtt det var :joyful:

Jeg har prøvd flere ganger over årene å begynne på småting, men innså at jeg ga opp når jeg syns det var kjedelig. Så en dag satte jeg meg et høyt mål, plukket ut et passe avansert plagg og lærte meg alt jeg trengte underveis, så sykt stolt når det var ferdig! Så det var motivasjonen min, jeg vil kunne lage like fine ting som de andre som strikker til oss gjør :p

10. Bokelsker Glad i forumet Januarlykke 2020

Da kan jeg dele prosjektet jeg er aller mest stolt av, og som har blitt flittig brukt i syv år: trekk til en varmeflaske, med flette. :) Det var samme greia her, satte meg et vanskelig mål, brukte evigheter, men det ble heldigvis veldig bra og jeg er fortsatt like fornøyd! Det gjelder ikke alle prosjektene mine, for å si det sånn ... :)

Vedlagte filer:

11. Zephyra Forumet er livet VIP Sommerfuglene 2017 Januarlykke 2020

Oi den var flott, skulle gjerne hatt en slik altså :D

• Hjertelig Hjertelig x 1

Del denne siden