Hentesett - tips og idear?

Oppskriften er i Sandnes garn sitt hefte 1318, hvitt hentesett nr 7. Jeg måtte snoke det opp, har også lyst til å strikke buksa! Ikke leita opp heftet da, bare nummeret. :p
Tusen takk for svar:)
 
Så mange fine! :Heartbigred
Fleire som har litt inspirasjon å komme med?
Har hatt kvite sett tidligere, denne gangen har eg lyst på farge. Må vere nøytralt, men i mine auge utelukker det egentlig kun rosa/lilla og enkelte heilt blå fargar..

Her skal farmoren strikke Ellens hentesett i en beige farge. Skal strikke babyteppe selv, men ikke bestemt meg for hvilket teppe enda. :)
 
Noen av dere som strikker selv?
Jeg har nettopp lært meg å strikke og har litt lyst å prøve meg på et hentesett selv :p
 
Noen av dere som strikker selv?
Jeg har nettopp lært meg å strikke og har litt lyst å prøve meg på et hentesett selv :p

Jeg strikker, men er ganske treg og har aldri strikket plagg før. Jeg legger ved bilder av ting jeg har strikket til andres babyer før: luer, bootees osv. Jeg har tenkt å begynne å strikke til lillebror nå, men begynner nok med sokker, luer, bootees osv. Moren min strikker uansett hentesett. :)

Jeg er helt selvlært og har lært det meste ved å google alle nye ting og se på YouTube-videoer. :)
 

Vedlegg

  • 2015-05-02_19.01.16_medium.jpg
    2015-05-02_19.01.16_medium.jpg
    72,5 KB · Visninger: 6
  • SDC10562_small2.jpg
    SDC10562_small2.jpg
    23,7 KB · Visninger: 6
  • SDC10397_small2.jpg
    SDC10397_small2.jpg
    32,5 KB · Visninger: 6
  • SDC10489_small2.jpg
    SDC10489_small2.jpg
    26,5 KB · Visninger: 6
  • DSC03015_small2.jpg
    DSC03015_small2.jpg
    38,8 KB · Visninger: 6
Lurer litt på om jeg skal gå for heldress med matchende lue og sokker til hentesett, i stedet for todelt. Er jo veldig greit å bruke i ukene etterpå også.

Frk klarer-ikke-bestemme-seg. :p Har kjøpt garn til en heldress, men skal ikke begynne med den før jeg har fått unna en ufo tror jeg. Fant nemlig et nesten ferdig hekla lappeteppe da jeg rydda i stæsjet mitt, og det hadde vært fint å få det ferdig. Kan passe fint til å ha oppi vugga i stua til pynt. :)
 
Jeg strikker, men er ganske treg og har aldri strikket plagg før. Jeg legger ved bilder av ting jeg har strikket til andres babyer før: luer, bootees osv. Jeg har tenkt å begynne å strikke til lillebror nå, men begynner nok med sokker, luer, bootees osv. Moren min strikker uansett hentesett. :)

Jeg er helt selvlært og har lært det meste ved å google alle nye ting og se på YouTube-videoer. :)
Men hælledussan da så søtt det var :joyful:

Jeg har prøvd flere ganger over årene å begynne på småting, men innså at jeg ga opp når jeg syns det var kjedelig. Så en dag satte jeg meg et høyt mål, plukket ut et passe avansert plagg og lærte meg alt jeg trengte underveis, så sykt stolt når det var ferdig! Så det var motivasjonen min, jeg vil kunne lage like fine ting som de andre som strikker til oss gjør :p
 
Men hælledussan da så søtt det var :joyful:

Jeg har prøvd flere ganger over årene å begynne på småting, men innså at jeg ga opp når jeg syns det var kjedelig. Så en dag satte jeg meg et høyt mål, plukket ut et passe avansert plagg og lærte meg alt jeg trengte underveis, så sykt stolt når det var ferdig! Så det var motivasjonen min, jeg vil kunne lage like fine ting som de andre som strikker til oss gjør :p

Da kan jeg dele prosjektet jeg er aller mest stolt av, og som har blitt flittig brukt i syv år: trekk til en varmeflaske, med flette. :) Det var samme greia her, satte meg et vanskelig mål, brukte evigheter, men det ble heldigvis veldig bra og jeg er fortsatt like fornøyd! Det gjelder ikke alle prosjektene mine, for å si det sånn ... :)
 

Vedlegg

  • IMG_0343_small2 (1).jpg
    IMG_0343_small2 (1).jpg
    67,7 KB · Visninger: 12
Da kan jeg dele prosjektet jeg er aller mest stolt av, og som har blitt flittig brukt i syv år: trekk til en varmeflaske, med flette. :) Det var samme greia her, satte meg et vanskelig mål, brukte evigheter, men det ble heldigvis veldig bra og jeg er fortsatt like fornøyd! Det gjelder ikke alle prosjektene mine, for å si det sånn ... :)
Oi den var flott, skulle gjerne hatt en slik altså :D
 
Back
Topp