Kan ikke bare glemme at de er der når jeg kjenner de fordi det er så vondt. Feil og si de for det er en stor en som plager meg. Er vel på str med en chilli nøtt. Hvordan vet jeg om de er fulle av blod ? Ser ikke sånn ut. Ser helt hudfarget ut. Ac3 comfort har hvertfall ikke hjulpet på meg på noen måte har kjøpt en annen salve så får vi se.
Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Neida, jeg mener ikke at du bare skal glemme det! Men at det er viktig å tenke positivt slik at det ikke knekker deg! Det kommer til å gå over! Lover!!
I og med at den gjør vondt og er på størrelse med en chilinøtt så er den nok fyllt - det er blodet som gjør den stor og vond. Om du ikke får bort blodet med normal avføring så burde du kanskje kjøpe Sheriproct på apoteket - denne har helt andre virkemidler enn ac3. Evt få resept på stikkpiller hos legen din.
Andre råd som virker:
- ikke sitt lenge på do(dette er sååå viktig - du får buktrykk av å sitte på do, og dette presser blodet ned i hemoroiden)
- unngå pressing på do (hold avføringen myk) slik at forsøket kan være over på et minutt eller to.
- gå på do når du må på do! Ikke hold avføringen inne - dette legger press på den og gjør avføringen hardere.
- ikke sitt for lenge - ligg gjerne heller på sofaen enn å sitte.
- spyl med kaldt vann i dusjen etter dobesøk, kulde kan krympe den.
- god hygiene!!
- dytt den inn om du kan.. Prøv kanskje å ligge på magen i senga mens du trykker den inn, og prøv å holde den inne litt før den spretter ut.
- ikke stå på beina for lenge