Hemmoroider

Mamma til 4

Elsker forumet
Har blitt litt plaget med det nå mens jeg er gravid pga veldig hard mage. Noen gode råd for hvordan jeg kan bli kvitt de ? Husker jeg fikk det da jeg fødte første gangen og det var helt forferdelig . Noen med erfafing som har noen tips ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Holde avføringen løs. Drikke mye vann og fiberrik kost+ aktivitet. Evt kjøpe laktulose på apoteket. Med det viktigste er å drikke mye vann :)
 
Holde avføringen løs. Drikke mye vann og fiberrik kost+ aktivitet. Evt kjøpe laktulose på apoteket. Med det viktigste er å drikke mye vann :)
Jeg gjør alt det. Drikker ikke annet enn vann og fiber knekkebrød. Ble hard i magen etter jeg ble gravid. Hvordan får jeg de bort ? Funker ikke med krem. Er bate en liten, ikke vond eller no men redd den skal bli det etter fødsel

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Jeg gjør alt det. Drikker ikke annet enn vann og fiber knekkebrød. Ble hard i magen etter jeg ble gravid. Hvordan får jeg de bort ? Funker ikke med krem. Er bate en liten, ikke vond eller no men redd den skal bli det etter fødsel

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
For å få de helt bort, må man vel kanskje operere. Men ved å holde avføringen myk/ løs kan de trekke seg tilbake litt/ mindre symptomer. Bruker du laktulose også? Får kjøpt det reseptfritt på apoteket :)
 
For å få de helt bort, må man vel kanskje operere. Men ved å holde avføringen myk/ løs kan de trekke seg tilbake litt/ mindre symptomer. Bruker du laktulose også? Får kjøpt det reseptfritt på apoteket :)
Operere???? Visdte ikke at det var så ille ! Bruker ikke det nei.... har ikke vært plaget med det bortsett fra nå etter jeg ble gravid igjen

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Operere???? Visdte ikke at det var så ille ! Bruker ikke det nei.... har ikke vært plaget med det bortsett fra nå etter jeg ble gravid igjen

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Du behøver ikke å operere med mindre de er store, blødende/vonde og evt at det er flere av dem. Hvis det ikke hjelper med krem (scheriproct el. Lignende) så bør du kontakte lege. Hemorroider kan bli verre som du sier, og da må man kanskje operere om man lar det gå så langt. Jeg hadde snakket med legen min, det er jo ikke noe godt å ha! :(
 
Du behøver ikke å operere med mindre de er store, blødende/vonde og evt at det er flere av dem. Hvis det ikke hjelper med krem (scheriproct el. Lignende) så bør du kontakte lege. Hemorroider kan bli verre som du sier, og da må man kanskje operere om man lar det gå så langt. Jeg hadde snakket med legen min, det er jo ikke noe godt å ha! :(
Det er ikke ille. Jeg plages ikke. Det er bare det at jeg ser den. Det er en liten. Blør ikke eller noe. Og er ikke der hele tiden. Kommer når jeg er på do fordi jeg er hard i magen. Syns bare det er så flaut.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Det er ikke ille. Jeg plages ikke. Det er bare det at jeg ser den. Det er en liten. Blør ikke eller noe. Og er ikke der hele tiden. Kommer når jeg er på do fordi jeg er hard i magen. Syns bare det er så flaut.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Ja, da er det jo ikke farlig, men jeg hadde ikke tatt sjansen på at den bare forsvinner av seg selv når man er gravid heller. Jeg ville ha snakket med legen altså, det er verre for deg hvis den blir større. :/ for du har prøvd salve, og det funker ikke?
 
Ja, da er det jo ikke farlig, men jeg hadde ikke tatt sjansen på at den bare forsvinner av seg selv når man er gravid heller. Jeg ville ha snakket med legen altså, det er verre for deg hvis den blir større. :/ for du har prøvd salve, og det funker ikke?
Funker dårlig. Den kommer tilbake.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Har aldri blitt kvitt etter første graviditet å etter sist fødsel, Omg vonde å store!!:/ Så her blir det å høre om operasjon evt! Tips hvis det blir for ille etter fødsel: ta med deg potetmel- det lindrer og tørker dem inn så de blir mindre, og tips 2 er frys ned bind for å lindre der bak, de hadde det på føden med oss:) + kjøre på med krem!
 
Ikke sitt på do og trykk, for all del! Fortsett med mye vann ifht mengde fiber. Jeg spiser mye frukt, spesielt kiwi, for å holde magen i gang. Hiv innpå, der har gof effekt :) Svisker er vel det beste, men det synes jeg ikke er så godt. Yoghurt er også fint.
 
Jeg ville brukt Lactulose jevnlig for å unngå hard mage! Det må eg da eg sliter me d samme.. Desverre vet eg at d kommer til å blusse opp under fødselen, men det "forsvant" en stund etter sist fødsel , så d skjer vel denne gangen også håper eg :)
 
Den eneste kremen som faktisk funker mot hemorider er AC3 comfort! Hadde syke hemorider sist gang jeg var gravid, og med denne kremen ble de bedre og lindret samme dag jeg brukte den! :) jeg har kjøpt en allerede selv om jeg ikke har født enda eller fått noen- for jeg vet de kommer etter fødsel, men da er jeg klar !! Ellers spiser jeg faktiske en rå gulerot hver dag- det hjelper masse mot hard mage!!
 
Takk for tips :) får prøve den kremen :) er ikke veldig plaget nå men redd for at det blir veldig ille etter fødselen!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Har blitt litt plaget med det nå mens jeg er gravid pga veldig hard mage. Noen gode råd for hvordan jeg kan bli kvitt de ? Husker jeg fikk det da jeg fødte første gangen og det var helt forferdelig . Noen med erfafing som har noen tips ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Det viktigste du kan gjøre er å dytte de inn hvis de stikker ut. Klem de flate så de aldri blir stående å sprenge. Og sist men ikke minst ta masse knipeøvelser. Jeg droppet å knipe så veldig og må nok fjerne de jeg fikk i løpet av første svangerskap for 4,5 år siden kirurgisk når jeg orker. Hemmoridene som kommer under fødsel pleier å forsvinne i barseltiden hvis man klemmer dem flate og dytter dem inn hele tiden.

Og så må man ikke sitte lenge på do og trykke.
 
Jeg anbefaler deg å drikke Biola. Jeg har hatt avføring som gråstein sikkert 3 mnd, før jeg fikk tips om Biola. Allerede dagen etterpå greide jeg "nr2" som normalt:-D Spiser en activiayoghurt innimellom også, funker som rakkern :-D
 
Jeg anbefaler deg å drikke Biola. Jeg har hatt avføring som gråstein sikkert 3 mnd, før jeg fikk tips om Biola. Allerede dagen etterpå greide jeg "nr2" som normalt:-D Spiser en activiayoghurt innimellom også, funker som rakkern :-D
Jeg klarer ikkr biola, syns det smaker så vondt! Men activia har jeg spist noen ganger. Men tror du det funker med frokost blanding og biola ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp