Det er ikke alle som går an å trykke inn! Jeg har en etter fødsel sist, og den er utenpå! Har aldri kunnet trykke den inn uten at den spretter ut igjen med en gang.
Er de veldig store/fulle med blod? Det som skjer etter hvert er at det bare blir noen tomme "poser" som stikker litt ut. Disse er ikke vonde eller ubehagelige, og man glemmer de etter hvert. (Med mindre bare tanken på at de er der plager deg da)
Så kan de fylle seg opp om man er hard i magen, men tømmer seg som oftest fort igjen. Jeg har hatt min "pose" i 4 år nå, og den kommer nok aldri til å gå bort av seg selv. Den kan sikkert opereres bort eller bli tatt med strikk, men dette gidder jeg ikke gjøre før jeg er ferdig med barn siden den trolig uannsett ville komme tilbake under fødsel. De plager meg minimalt og er absolutt til å leve med
Bare prøv å slapp av og ikke stress med henoroidene. De holdt på å knekke meg da jeg fikk dem - men nå har jeg lært meg til å ta det med ro om de blir verre, for jeg VET at det går over! Hygiene er superviktig, pluss myk avføring. Salver har aldri hjulpet meg - jeg har mye mer tro på å gjøre "naturlige" ting for å få dem til å gå bort! Ta bort årsaken, ikke symptomene! Gjør alt du kan for å unngå hard avføring - og det inkluderer at du må unngå stress!
Bare tenk, "dette er ikke farlig - det kommer til å gå over!" - og smil!! Et smil frigjør endorfiner som gjør deg mer lykkelig!
Dette kommer til å gå utrolig fint og du kommer IKKE til å være plaget resten av livet!
Hoj - langt innlegg. Men vet så utrolig godt hvordan det er å være skikkelg plaget og hvor hardt det kan tære på psyken - vil derfor så gjerne hjelpe og dele mine erfaringer!