Helenes dagbok

ORIGINAL: Helene M

I dag har jeg lyst på cheeseburgertallerken!!

Huff, fikk en forferdelig telefon fra en god venninne fra Søgne i dag. Hun testet positivt på fredag!! Hun var så lykkelig fortalte hun. De har ikke prøvd så lenge, så hun var i den 7. himmel.
Men i natt blødde hun noe forferdelig. Hadde skikkelige smertetak i korsryggen. Dro på legevakta tidlig i morgest, ble henvist til Kvinnesenteret og fikk konstantert at det var en SA på ultralyden. Hun er skrekkelig lei seg i dag, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Prøvde å trøste, men hva skal man si, liksom?

Hun er uansett ved godt mot og håper å begynne å prøve etter neste mens. Stakkars jenta mi...[:(]

 
Så forferdelig trist [:(]
Blir så satt ut når en får en slik beskjed, er ikke lett å vite hva en skal svare [&:][&o]
Det viktigste er jo at du viser at du er der for henne og støtter henne!! Kjempe bra at hun er ved godt mot og klar for å prøve igjen!! [:)] 
 
Hvordan går det med kvalmen snuppa mi??
Hatt ei fin helg? Hva har dere gjort i helga da? [:)]
 
Mange gode klemmer til deg vennen min [:)]
 
Ja, det er ikke lett. Men hun klarer seg. Hun er tøff[:)] Fra sørlandet vet du[;)]

I helga hadde lillebroren min bursdag, så vi var ute å feiret 20årsdagen hans i går. Ute på restaurant da altså. hehe. Ellers så har jeg slappa av med tv i dag.

Magnus (sambo) er innom en kompis og jeg fikk denne meldinga: Får jeg lov til å si at vi er gravide?

Hehe. Jeg svarte at det får han bare fortelle[:D] Det er kun jobben min som ikke skal vite noe ennå.

Angående jobben ja. Det viser deg at det er mange interne (folk som allerede jobber der) har søkt på stillingene. De kommer alltid først, så håpet for oss vikarer er nok ute. Sånn er det når man jobber i en verna bedrift. Det verste er at de faste som har søkt er daukjøttet rundt omkring. De som bare kommer på jobb for å heve lønn. AAARG! Jobben min mister mye god kompetanse nå altså. Mange vikarer som kommer til å søke seg vekk andre plasser.

Deg da snuppa? Jobba i helga du?

Klemmiser[:D]
 
Åååå.. Så kjekt at han vil fortelle det til kamerater.. Han er nok kjempe stolt vet du [:D]
Så koselig med feiring av din lillebror da!! Her har jeg (selvfølgelig) arbeidet.. fredag, lørdag og søndag [:'(] Fredagen så vi prison breake (vet ikke helt hvordan det skrives), lørdag hadde vi besøk og så på film og søndag så var vi på besøk hos svigerfar [:)] Så har fått litt ut av helgen selv om jeg har arbeidet [;)]
 
Så kjipt ang jobb.. Men håpet er ikke ute helt enda vet du!! Hva vil du gjøre dersom du ikke får fast? Kommer du til å få jobbe videre i vikariat eller vil du søke deg noe nytt eller..? [:)]
 
Klemmer [:D]
 
Hørtes ut som du hadde en meget innholdsrik helg. Selv om du jobber livet av deg! Jeg er mye mindre aktiv på beøksfronten enn deg[8D]
 
Hvis jeg ikke får fast (noe som helt sikkert ikke skjer) så kommer jeg til å spørre pent og bruke bedårende øyne om å få jobbe til termin. Det siste jeg vil er å være hjemme i 4 måneder før fødsel! Det skjer bare ikke! Kjeeedelig!
 
Men jeg gleder meg til lillingen kommer da.. Gleder meg veeeldig! [:D]
 
Klemmiser
 
ORIGINAL: Helene M

Hørtes ut som du hadde en meget innholdsrik helg. Selv om du jobber livet av deg! Jeg er mye mindre aktiv på beøksfronten enn deg[8D]

Hvis jeg ikke får fast (noe som helt sikkert ikke skjer) så kommer jeg til å spørre pent og bruke bedårende øyne om å få jobbe til termin. Det siste jeg vil er å være hjemme i 4 måneder før fødsel! Det skjer bare ikke! Kjeeedelig!

Men jeg gleder meg til lillingen kommer da.. Gleder meg veeeldig! [:D]

Klemmiser

 
Ja det var jo lurt [:D][:D]
Jeg er egenrlig ikke heller så lysten på å være aktiv på besøksfronten.. Men sambo som er så "rastløas" [:)]
Jeg er så sliten at jeg har mest lyst til å bare slenge hjemme på sofaen forran TV [;)]
 
Klemmer
 
I dag har jeg litt vondt i magen min. Kjennes ut som mensensmerter, så dette er vel vanlig [:)]

Var på jordmor-treff med andre som har termin i samma måned som meg i går. Var veldig koslig. Der var det ei som var like langt på vei som meg og hun kjente liv!! Hun vet hva hun kjenner etter hun da. Jeg aner ikke.
Men gleder meg!! [:D]

Tror jeg snart skal begynne å snuse litt på vogn jeg. Iallefall titte litt[:)]
 
ps. Har laget meg dagbok på terminforumet. Kommer til å skrive stort sett samma der som her. [:)] (bortsett fra svar til snuppe-milla da[:D])
 
Oktober 2008

1. Oktober - Jobb i dag. Tror jeg brygger på noe... Føler meg ikke helt bra.
2. oktober - Hadde rett. Syk og borte fra jobb i dag. Sambo kom hjem. Storebroren til sambo skal være her resten av helga. Koslig det, men da blir det lite kos og tid til meg[&o] HELVETTES JOBBEN TIL SAMBO! HAN MÅ UT TIL DUSTE-AUKRA NESTE UKE OGSÅ. Går glipp av UL[:(]
3. oktober - Syk og borte fra jobb i dag også. Får nesten ikke i meg mat og feberen ligger på 39.4. Æsj! Fikk pakke fra min herlige sladrevenn, Mammamilla i dag[:D] Et grønt helseteppe til lilling og et nyyydelig kort hun hadde laget selv! Det er snuppa mi det[:D]
4
. oktober - slappa av bare. Fremdeles syk
5.
oktober - Samma som laurdagen
6.
oktober - Jobbintervju i dag klokken 12.45. Gruuuer meg! Trenger fast stilling nå etter å ha vært vikar på jobben i ett år! Krysser fingrene for at jeg går videre til andregangs intervju! Vet ikke helt hvordan det gikk. Vanskelig å si. Jeg mangler formell utdanning, men har veldig mye erfaring. Håper det teller.
7.
oktober - Jobb. Treffe en kompis etter jobb.
8
. oktober - ULtralyd på sykehuset i dag. Sambo kan ikke være med[:(] Men mamma skal da! Det blir koslig[:)] Gleder meg til å se babyen! Gruer meg litt også. Hva om det er noe galt? Det var bare superkoslig! Jeg elsker den lille!
9
. oktober - Jobb. Sambo kom hjem! Koooselig!
10. oktober - Jobb. Endelig fredag!
11.
oktober - Mellomste broren min blir 20 år i dag. Vi skal på Frati å feire! Kjempekoslig!
12
. oktober - Skulle liksom gå tur i dag. Begynte å blåse og regne, så vi snudde etter 10 minutt[8D]
13
. oktober - Mandag[:'(] Hormonell som faen. Glefset til kundeservice[8D]
14
. oktober - Første time til jordmor. Dette er med andre gravide også. Blir koslig å treffe fler gravide. Blir individuelle samtaler med jordmor etter dette[:)]
15
. oktober -
16
. oktober - Møte min gode venninne! [:)]
17
. oktober -
18
. oktober -
19
. oktober -
20
. oktober - Minstebroren min blir 16 år i dag[:)]
21
. oktober -
22
. oktober -
23
. oktober -
24
. oktober -
25
. oktober -
26
. oktober -
27
. oktober -
28
. oktober -
29
. oktober -
30
. oktober -
31
. oktober -


Fyller på etterhvert

 
ORIGINAL: Helene M

I dag har jeg litt vondt i magen min. Kjennes ut som mensensmerter, så dette er vel vanlig [:)]

Var på jordmor-treff med andre som har termin i samma måned som meg i går. Var veldig koslig. Der var det ei som var like langt på vei som meg og hun kjente liv!! Hun vet hva hun kjenner etter hun da. Jeg aner ikke.
Men gleder meg!! [:D]

Tror jeg snart skal begynne å snuse litt på vogn jeg. Iallefall titte litt[:)]

ps. Har laget meg dagbok på terminforumet. Kommer til å skrive stort sett samma der som her. [:)] (bortsett fra svar til snuppe-milla da[:D])

 
så utrolig kjekt med jordmor treff da!!!
er så sinnsykt misunnelig på deg.. *knis* [:D]
 
bra du skal fortsette og være her inne og oppdatere meg også [:D][:D]
men jeg er og lusker etter deg så kommer nok til å snike i den nye dagboka di også [:D]
 
Og vet du hva??? Nå sitter jeg og venter på sambo, for han skal kjøre meg ned på posten så jeg får henta pakken [:D][:D][:D]
 
mange goooode klemmer [:D]
 
I dag har samboeren min og jeg vært å sett på babyting. 

Vi har bestemt oss for vogn, seng og stellebord Kjøpte ingenting, da vi vet at svigers og foreldrene mine vil kjøpe alt.

Men vi kjøpte det første plagget til lillingen.... Jeg personlig synes det egentlig er alt for tidlig, men jeg klarte ikke å dy meg. Vi kjøpte et nøytralt sett som det står "I am a baby lion" på. Sååå søtt!
Håper jeg ikke "jinxer" nå da. Typsik det. I det vi kjøper noe, så går det galt...

Dustetanker.
 
Dustetanker [:'(]
Hadde jeg vært deg hadde jeg nok kjøpt mye mer allerede [:-]
Hva slags vogn og slikt skal dere ha?? [:D][:D]

Jeg og sambo satt på nettet i går sammen, og nå har vi bestemt oss for seng, kommode, bilsete og vogn [:-] Vet det er veldig tidlig, men var så utrolig koselig og romantisk og sitte der sammen og dagdrømme [:)] Er ikke så ofte han engasjerer seg i sånt (det er jo forståelig også siden vi kun er prøvere), så da var det jo ekstra kjekt [:)]
 
Nok en mandag og jeg er 14 uker på vei.
 
Denne helga har vært NM i sofaligging! Nesten ikke vært utefor døra. I går kveld var jeg så kvalm... Naboen kom innom med dattera si på 7 mnd, men jeg var så dårlig at det passer ikke med besøk. Får ta det igjen i løpet av uka.
 
Merker at magen vokser.. Føler meg feit, men forhåpentligvis blir det mer gravidmage etterhvert...[:D]
 
ORIGINAL: mammamilla

GRATULERER MED 14 UKER!!!!!!!!!!!

FYTTI SÅ TIDEN GÅR [:D]


Thank you! [:D]

Ja, tiden har å gå fort! Synes det er leeeeenge å gå 40 uker gravid...
 
Oktober 2008

1. Oktober - Jobb i dag. Tror jeg brygger på noe... Føler meg ikke helt bra.
2. oktober - Hadde rett. Syk og borte fra jobb i dag. Sambo kom hjem. Storebroren til sambo skal være her resten av helga. Koslig det, men da blir det lite kos og tid til meg[&o] HELVETTES JOBBEN TIL SAMBO! HAN MÅ UT TIL DUSTE-AUKRA NESTE UKE OGSÅ. Går glipp av UL[:(]
3. oktober - Syk og borte fra jobb i dag også. Får nesten ikke i meg mat og feberen ligger på 39.4. Æsj! Fikk pakke fra min herlige sladrevenn, Mammamilla i dag[:D] Et grønt helseteppe til lilling og et nyyydelig kort hun hadde laget selv! Det er snuppa mi det[:D]
4
. oktober - slappa av bare. Fremdeles syk
5.
oktober - Samma som laurdagen
6.
oktober - Jobbintervju i dag klokken 12.45. Gruuuer meg! Trenger fast stilling nå etter å ha vært vikar på jobben i ett år! Krysser fingrene for at jeg går videre til andregangs intervju! Vet ikke helt hvordan det gikk. Vanskelig å si. Jeg mangler formell utdanning, men har veldig mye erfaring. Håper det teller.
7.
oktober - Jobb. Treffe en kompis etter jobb.
8
. oktober - ULtralyd på sykehuset i dag. Sambo kan ikke være med[:(] Men mamma skal da! Det blir koslig[:)] Gleder meg til å se babyen! Gruer meg litt også. Hva om det er noe galt? Det var bare superkoslig! Jeg elsker den lille!
9
. oktober - Jobb. Sambo kom hjem! Koooselig!
10. oktober - Jobb. Endelig fredag!
11.
oktober - Mellomste broren min blir 20 år i dag. Vi skal på Frati å feire! Kjempekoslig!
12
. oktober - Skulle liksom gå tur i dag. Begynte å blåse og regne, så vi snudde etter 10 minutt[8D]
13
. oktober - Mandag[:'(] Hormonell som faen. Glefset til kundeservice[8D]
14
. oktober - Første time til jordmor. Dette er med andre gravide også. Blir koslig å treffe fler gravide. Blir individuelle samtaler med jordmor etter dette[:)]
15
. oktober -
16
. oktober - Møte min gode venninne! [:)] Ble ikke noe av da hun måtte jobbe.
17
. oktober -
18
. oktober - HEELG!
19
. oktober - HEEELG. NM i sofaligging.
20
. oktober - Minstebroren min blir 16 år i dag[:)] Spiste masse kake[:D]
21
. oktober - Jobb.
22
. oktober - Jobb. Begynner å få litt mage nå.
23
. oktober - Jobb. Gleder meg til å "kjenne" lillingen min.
24
. oktober - Fredag.!! Fikk vite at jeg gikk videre til 2.gangsintervju. Har ikke noe tro, da de andre som gikk videre har økonomiutdannelse og ikke jeg. Jeg har mest erfaring da....
25
. oktober -
26
. oktober -
27
. oktober -
28
. oktober -
29
. oktober -
30
. oktober -
31
. oktober -


Fyller på etterhvert

 
Lenge siden jeg har skrevet her eller? [:-]
 
Vel, nå er jeg straks 26 uker på vei! Jippi! Det blir en liten gutt, og han er en aktiv krabat.
Bruker å legge meg ned å kjenne og klemme litt på magen på kveldstid. Litt kvalitetstid mellom mor og sønn[;)]
 
Vi har det meste på plass. Vi har ikke kjøpt en dritt, men de kommende besteforeldrene er så klart veldig ivrige. [:D] Passer fint da økonomien er en smule avkortet.
Sambo er dessverre permittert fra jobben fram til mars[&o] Stakkars kjæresten min. Det verste er ikke pengene, men at han er så rastløs.
Men jeg må si: Deilig å komme hjem til middag og rent hus. Og måket oppkjørsel[:D]
 
Back
Topp