HCG bekrefter at jeg er GRAVID!! 38 til 991 på 7 dager :D

Rugekasse

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Enten er jeg 3 uker på vei, ellers henger rester etter siste graviditet igjen (så den negative testen jeg tok må ha vært feil) ellers har jeg mistet igjen.

5 januar mistet jeg spiren 4+2.
26 januar viste tom livmor, og at jeg nylig hadde hatt eggløsning på høyre side. Han sa også at jeg skulle regne med at mens blir forsinket denne mnd. Da pga sen eggløsning. På kvelden hadde jeg litt stikk i magen
29 januar kjente jeg mensenmurringer i magen og ble mistenksom
30 januar tok jeg 1 positiv test på morgenen og en mye sterkere positiv på kvelden, sterkere enn de jeg fikk under forrige graviditet

31 januar tok jeg HCG test hos legen, fikk svar i dag og den lå på 38. 

Så nå aner vi ikke hva som skjer!! UL viste ingenting, mens som legen sa, hvis jeg er gravid er jeg kun 3 uker på vei, så at han ikke ser noe kan bety at det er for tidlig.

Eller det kan bety at jeg ikke er gravid

Fyyyyy.,... Dette er no dritt!! 
Har søkt masse på nett, og akkurat nå med dette nivået og dette tidspunktet særlig med tanke på sen eggløsning, kan det gå begge veier. Jeg er virkelig clueless! Det kan bety både HCG som henger igjen, det kan bety at en ny spire festet seg og glapp, eller det kan bety at jeg rett og slett kun er 3 uker på vei og at spiren festet seg i mirten/slutten av sist uke

Og ikke kommer jeg til å få vite mer før om en uke heller, neste onsdag Skal tilbake til legen for ny HCG på tirsdag, og er den positiv er alt vel! Hvis ikke, så... ja... 

2012 fikk definitivt en dårlig start for oss 

*Oppdatert*
(av de nyeste, fra mellomrommet i midten og ut mot høyre side )
1. test: mandag morgen
2. test: mandag kveld, veldig konsentrert urin
3. test: tirsdag morgen
4. test: onsdag kveld
5 test: Torsdag morgen

 
Det hørtes virkelig ikke noe hyggelig ut! Kan dessverre ikke hjelpe deg med noen vettuge svar. Har prøvd både SA og EXU, men husker ingenting om HCG-verdier og hva som ble meg fortalt - sikkert fortrengt...
Lykke til, krysser fingre for at det ordner seg! :-)
 
Uff det var jo ikke noe hyggelige nyheter :(
Når jeg hadde SA i 2009 så tok det nesten 1 uke før jeg fikk negativ test. Så når du tok test så sent i januar så kan det ikke henge derfra sikkert..

Har heller ingen vettuge svar, får bare håpe du er 3 uker på vei og at det en liten spire der.
Lykke til i ventetiden, krysser fingrene for deg.
 
Fant forresten et svar på et annet innlegg her på BV for et år siden:
"
Men det jeg skulle si er bare at Hcg- nivået ikke er "standard" for alle. Noen kan ha lavt Hcg- nivå og noen kan ha høyt.

Dette fikk vi erfare da jeg var gravid med Astrid. På første svangerskapskontroll ble det tatt blodprøve der de skulle måle Hcg- nivået. Noen dager senere fikk jeg svar om at det var alt for lavt.

Legen sendte meg derfor videre til sykehuset til innvendig UL fordi hun mente at enten var jeg ikke gravid i det hele tatt eller så hadde jeg spontanabortert uten å vite om det.

Ikke noen særlig god beskjed å få.

På sykehuset ble gynekologen mildt sagt irritert over at legen kunne si noe sånt bare fordi Hcg- nivået ikke var like høyt som det "burde" være. Gynekologen sa at Hcg- nivået kan variere mye uten at noe er galt. "

 
Ja det håper jeg også... Jeg tok ikke vare på den negative testen, men jeg kan legge ut bilde i kveld av både testene fra det forrige svangerskapet og de to testene fra denne uka.
Kommer til å ta test i morgen tidlig også, og morgenen etter, og morgenen etter, og morgenen etter... Men da er det slutt, for da har jeg ikke flere tester haha 

Nei, jeg får det ikke til å henge på greip, jeg er 100% forvirret
 
Skjønner jeg veldig godt, hadde vært det selv.
Uff, føler med deg altså...*klem*
 
Men vet du sikkert at du har hatt eggløsning? For dersom det er tilfelle, så er det ikke rester igjen fra sist. Eggløsning kommer ikke før hcg er ute av kroppen.

Med meg tok det ca 3 uker fra første blødningsdag, til hcg var ute av kroppen..

Unner deg virkelig ikke å gå rundt og lure på dette.. Håper du får svar snart - og at du har spire i magen! Lykke til!!
 
Huff så forvirrende og skremmende, håper virkelig alt går bra og at du har en liten spire i magen. Skjønner at den uken er lang, men vi må bare håpe at det ordtaket stemmer at den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :) masse lykke til
 
tok ny test i kveld, sterk og fin til tross for at det kun er ca 3 timer siden jeg var på do sist... Nei jeg vet neimen ikke! Legger meg nå, er stuptrøtt, og tar ny i morgen... Hvis den er sterkere enn den på mandag slår jeg meg til ro med at jeg er 3 uker på vei! At det tar tid før HCG er vekk er greit, men det skal ikke stige. Jeg hadde eggløsning ja ;) gynekologen kunne se det på UL... Høyre side :)
 
Høres ut som om dette lover veldig bra!!
Blir spennende å høre hvordan det går med deg.. Krysser fingra
 
testene har blitt sterkere i hvertfall, det tviler jeg ikke på.... 
Prøvde å ta bilder nå men fikk tatt et skurrete et før kameraet gitt tom for strøm! Har det på lading nå, så legger jeg ut bilder i morgen.,.. Da tar jeg en test til først også, se utviklingen... 

Bildet kommer til å bevise at jeg er testoman haha 30 nye tester er på vei i posten! å kjøpe tester på nett er flott, under 200 kr for 30 tester? Love it... 
 
Virker jo lovende at strekene blir mørkere - håper virkelig at du får godt nytt til uka :)
 
Jaa, kan forklare alle sammen, men det er lettere å forstå et bilde hehe 

Skal legge ut etter at lillepjuska mi har lagt seg for luren sin, hun er ikke i form i dag så hun er hjemme fra barnehagen :) 

Jeg syntes ikke egentlig at de har blitt mye sterkere, men litt, den på mandag morgen er mye svakere enn de jeg tok i går og i morges i hvertfall.. 
 
Har vi konkludert med at du er gravid nå da?
Satstser på det
 
Jeg konkluderer ikke med noe jeg haha jeg tør ikke... 

Dere kan finne ut hva dere tror selv når dere få se bildet emoticon
 
*oppdatert*
Hva tror dere?

HCG test ble tatt på tirsdag
 
De strekene som ikke syns, er det kontrollstreken?
 
Skjønner ikke helt hva du mener?

De veldig sterke som er på alle testene på samme sted er kontrollstreker ja, 
de andre klarer jeg å fange mye bedre med mobilen, kameraet mitt vil ikke fange dem skikkelig så man ser bare at de såvidt er der på de fra den forje graviditeten... Mens man ser dem klarere på de nyeste testene, de 5 til høyre
 
Ja det er på de siste til høyre at jeg ser at det er 2 streker på testen, de andre er så svake på bilde at jeg ser dem nesten ikke.. kanskje jeg må sjekke synet hehe

Ble bare usikker på hvem som var test strek og hvem som var kontrollstrek siden jeg ikke har tatt sånne tester :p
 
Back
Topp