Haukeland universitetssjukehus

Man kan parkere utenfor glassblokkene, i sentralblokken eller ved Haraldsplass. Ingen garanti for at man finner parkering med glassblokkene, men er en kort gangvei mellom sentralblokken og bort. Lurt å ha litt god tid med tanke på å finne parkering.
Takk! Da planlegger jeg litt ekstra tid

Kan anbefale NRK serien Barnesykehuset hvis man har lyst til å se de nye glassblokkene :happy:
De viser noen fine fødsler, nyfødtintensiven og følger jordmorstudenten Andreas og nyfødtlegen Tanja :D Og mye mer. Veldig emosjonelt, så vær advart! :hilarious:

Man leser så mange artikler om dagen som gir en et litt negativt blikk på nye glassblokkene. Håper det er bedre enn hva media gir inntrykket av?

Man leser så mange artikler om dagen som gir en et litt negativt blikk på nye glassblokkene. Håper det er bedre enn hva media gir inntrykket av?
Jeg har ikke lest de artiklene, men jeg ble veldig godt tatt imot under fødselen og hadde en super fin opphold på barsel, der jeg fikk bestemme hvor mange dager jeg skulle bli der. Dette ble nå i mai.

Fødte der i oktober 24. Super fornøyd. Tenk antall fødende som er der iløpet av ett år og se det opp mot de negative historiene som kommer - så er de i fåtall. Det skrives jo ikke om hver kvinne som er fornøyd ;) Fødeavdelinger landet over sliter med kapasitet i perioder igjennom hele året når det er travelt.

Telefon: 55 97 42 63 / 55 97 42 64
Nettside: https://helse-bergen.no/avdelinger/kvinneklinikken/fodeseksjonen#les-meir-om-fødeseksjonen,-kvinneklinikken
Adresse: Jonas Lies vei 72, 5053 Bergen (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har åtte fødestuer med avansert medisinsk-teknisk utstyr. Vi har også egen operasjonsstue på avdelingen. På Storken er det fire fødestuer.
Barsel 1 har 20 sengeplasser og Barsel 2 har 20 sengeplasser. De fleste rommene er tomannsrom. Vi har familierom på pasienthotellet.
Visittider: For fedre og søsken: 17.00-20.00 For andre: 19.00-20.00

Gjennomsnittlig liggetid: På barsel 1 er det Individuelt, er tilpasset mor og barns behov. På barsel 2 er oppholdet to dager, men kan bli forlenget ved behov. Etter keisersnitt ligger kvinnen vanligvis 4-5 dager

Her finner du Spedbarnsboken: Haukeland deler ikke ut Spedbarnsboken. Spør etter boken på helsestasjonen din, eller bestill den gratis her: https://gobokhandelen.no/produkter/bok/spedbarnsboken/

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser. Se link med oversikt: https://helse-bergen.no/praktisk-informasjon/parkering
Antall fødsler i året ca 5000.

Nyttige telefonnummer:
Innleggingstelefonen for fødende: 55 97 22 00
Barsel 1: 55 97 43 60 / 55 97 43 62
Barsel 2: 55 97 60 95
For spørsmål: 55 97 42 00
Direkte til Storken: 55 97 43 33 / 55 97 42 46

Få en virtuell omvisning hjemme fra sofaen - klikk her!
Tror kanskje informasjonen her trenger å oppdateres

Back
Topp