Haukeland universitetssjukehus

En tråd i 'Fødesteder i Norge' startet av Babyverden, 22 Nov 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. MinusNinus Glad i forumet Tilgangsansvarlig Septemberlykke 2015 Julibaluba 2017

I utgangspunktet må han det ja. Jeg har født der to ganger, og begge ganger bedt om familierom fordi vi visste baby og jeg måtte bli liggende et par dager i etterkant. Fikk det ikke noen av gangene :( MEN; første gang var det så fullt, at vi fikk en fødestue som ikke var i bruk, så da fikk vi natten og litt av morgenen sammen før baby og jeg ble flyttet opp til barsel. Andre gangen (i fjor sommer) ble vi overført til Barsel 2 i første etasje, og her var det myyeee rausere med besøkende. Vi lå alene første natten, så da fikk pappaen bli, og så lenge vi på rommet (to mannsrom) ble enige, kunne pappaen komme og gå som han ville. Helt gull! :) Opplevde også at de ansatte bøyde seg bakover for å sørge for at vi alle hadde det bra, så har ingenting negativt å si om KK i det hele tatt. Fødte natt til fredag og lå helt til mandag ettermiddag, og har ikke et vondt ord å si om en av de som jobbet der!

• Liker Liker x 2
  2. Annemennemone Flørter med forumet

Etter det jeg har lest, scorer Stord som best i landet på involvering av far. I 2016 fikk 72 prosent av de fødende familierom. Til sammenligning fikk kun 36 prosent familierom på Haukeland i 2016. Stord har 100 prosent score på tilrettelegging for involvering av far, mens for Haukeland er andelen 59 prosent.

I tillegg scorer Stord jevnt over bedre enn Haukeland på omtrent alt hva barselomsorg angår i folkehelseinstituttets statistikk fra 2017 (tall fra 2016).

https://www.nrk.no/sorlandet/foreldre-settes-pa-gangen-etter-fodselen-1.13891604

https://www.fhi.no/publ/2017/bruker...g-barselomsorgen-i-2016-nasjonale-resultater/

3. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP August 2018

Har KK sommerstengt på ene avdelingen i år?

4. RemaFrue Gift med forumet Septemberhjertene 2018 Oktoberfruene 2018

Lurer på hvordan Haukeland/Kk gjør med innskriving til fødsel? Er man oppe på innskrivingssamtale i ukene før termin? Eller ringer man bare når fødselen er i gang og kommer opp då?

5. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP August 2018

Ingen innskrivningssamtale :)

• Liker Liker x 1
  6. RemaFrue Gift med forumet Septemberhjertene 2018 Oktoberfruene 2018

Noen som har vært her den siste tiden og vet noe om det er mye folk? fult på barsel osv?

7. Moderator Steffen Gift med forumet

Tror ikke det var spesielt hektisk der akkurat nå.. :)

• Liker Liker x 1
  8. Vinterbarn i vente Flørter med forumet

Jeg har termin i Januar og det vil være helt fullstendig uaktuelt for meg å være alene uten samboeren min. Jeg har angst for å være alene og har ikke sovet en natt alene siden jeg fikk hund for 7 år siden.
    da drar jeg heller hjem, skadet eller ikek skadet XD
    Gleder emg veldig til fødsel da, tror det skal gå bra. Virker jo som de gjør alt for at man skal ha god trivsel :)

9. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP August 2018

Skriv fødebrev om ønskene dine. Så gjør de det de kan for at dere får familierom

• Hjertelig Hjertelig x 1
  10. Vinterbarn i vente Flørter med forumet

Ja.
    Jeg har en del bekymringer rundt ene familiemedlemmet mitt også som er voldelig og misbrukende verbalt som jeg er redd skal snike seg inn. Paranoid jeg vet; men mange år med mishandling gir litt sånn senskader på egen følelse av sikkerhet :p (som også er grunnen til at jeg ikke tør å sove alene)
    Skal skrive fødebrev. Har også privat jordmor for ekstra oppfølging :)

11. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP August 2018

Høres ut som du har en god plan.
    Lykke til

12. Gimline Forelsket i forumet Vi som prøver :)

De har ganske strengeregeler på hvem sim får besøke på barsel. Er vel sakt fra kk at bare mann/barnefar og evt søsken får besøke. Men skriv fødselbrev så du fårvtydlig frem det du tenker på så skal det nok gå fint.lykke til :Heartpink

• Hjertelig Hjertelig x 1
  13. mymy Forelsket i forumet Oktoberfruene 2018

Fødte på storken I helgen. Var utrolig stille denne helgen.. Følte meg godt i varetatt til tros for en trøblete slutt på fødselen når lillegutt møtte tas med vakum. Bare hyggelige og greie JM.. Fikk fam rom.. Var mange fam rom på storken kontra barsel. Føder gladelig der igjen!

• Liker Liker x 2

Del denne siden