Har mista troen på at det går bra

Så godt at du endelig fant en plass hvor du blir hørt! ❤ Masse, masse lykke til på ultralyd ❤
 
Godt at jordmor tok deg seriøst!
Håper du sender inn klage på legekontoret - det er på ingen måte resepsjonistene som skal vurdere noe..
 
Håper du får time til ultralyd fort som fy:Heartred
 
Så bra! :joyful:
Kan jo ikkje gå rundt i uvisse om ein gravid eller ikkje, makan for ein legeo_O
Det har jeg gjort i 3 uker og det er ikke mye annet å gjøre enn å vebte å se om det skjer noe mer.. Veldig tidlig kan man ikke forvente å se stort heller
 
Det har jeg gjort i 3 uker og det er ikke mye annet å gjøre enn å vebte å se om det skjer noe mer.. Veldig tidlig kan man ikke forvente å se stort heller

Har ikkje du vært på mange ultralyder då?
 
  • Liker
Reactions: HCS
Det har jeg gjort i 3 uker og det er ikke mye annet å gjøre enn å vebte å se om det skjer noe mer.. Veldig tidlig kan man ikke forvente å se stort heller
Det er jo et ganske tung psykisk aspekt med å gå å ikke vite, som det virker som du har god kjennskap til. Selvom det kanskje ikke er så mye å gjøre fysisk, så hjelper det jo mye å bli tatt på alvor og også få vite at man ikke må gå med det unødvendig lenge dersom det ikke skulle gå veien.. Håper dere slipper det begge to!

Edit: eller å få vite at det ser bra ut også da :)
 
Last edited:
Det har jeg gjort i 3 uker og det er ikke mye annet å gjøre enn å vebte å se om det skjer noe mer.. Veldig tidlig kan man ikke forvente å se stort heller
Du skreiv jo i ditt innlegg at du hadde vore på din andre tul på torsdag?
TS har ikkje fått sjekka og aner ikkje om ho har spontanabortert eller ikkje. I følge terminlista er ho 7+4 i dag og ein ok lege vil absolutt kunne sjå om det er liv eller ikkje:)
 
Du skreiv jo i ditt innlegg at du hadde vore på din andre tul på torsdag?
TS har ikkje fått sjekka og aner ikkje om ho har spontanabortert eller ikkje. I følge terminlista er ho 7+4 i dag og ein ok lege vil absolutt kunne sjå om det er liv eller ikkje:)
Var på ul av helt andre grunner, så her har oppfølgingen vært i fler mnd før jeg ble gravid med jevnlige ultralyder.
 
Har ikkje du vært på mange ultralyder då?
Jo, men det fosteranlegget som er der, gjøres ikke noe med. De sjekker helt andre ting på ul i mitt tilfelle(et tynt område med morkakerester) og uten utvikling fra uke 5-8 så er det enda ikke gjort noe for det eneste vi kan gjøre er å vente å se...
 
Jo, men det fosteranlegget som er der, gjøres ikke noe med. De sjekker helt andre ting på ul i mitt tilfelle(et tynt område med morkakerester) og uten utvikling fra uke 5-8 så er det enda ikke gjort noe for det eneste vi kan gjøre er å vente å se...

Ja og det er veldig trist at det er slik for deg, å gå å vente på at kroppen ordner opp eller vente på at det skal vise god utvikling tross alt, det er tøft ❤ men du misser poenget til TS, som ikkje har fått UL, til tross for at hu OGSÅ har historie og burde absolutt fått oppfølging (som me alle håper hu får nå). Ka om hu har EXU? Ka om hu blør mykje innvendig? Å få UL når ein blør og det ikkje skjer noko spesielt burde vært obligatorisk for alle. Og å kommentere at hu må finne seg i å vente fordi du gjer det blir absolutt heilt feil og ikkje sammenlignbart mtp at du veit ka som skjer inni deg om du skjønner.
 
Ja og det er veldig trist at det er slik for deg, å gå å vente på at kroppen ordner opp eller vente på at det skal vise god utvikling tross alt, det er tøft ❤ men du misser poenget til TS, som ikkje har fått UL, til tross for at hu OGSÅ har historie og burde absolutt fått oppfølging (som me alle håper hu får nå). Ka om hu har EXU? Ka om hu blør mykje innvendig? Å få UL når ein blør og det ikkje skjer noko spesielt burde vært obligatorisk for alle. Og å kommentere at hu må finne seg i å vente fordi du gjer det blir absolutt heilt feil og ikkje sammenlignbart mtp at du veit ka som skjer inni deg om du skjønner.
Ok, jeg har sikkert misforstått, men det er det jeg har fått beskjed om tidligere og nå. Hva som skjer inni meg har vel egentlig ingen ting med saken å gjøre. For meg er det som skjer nå en liten greie, men det er nok ikke slik for alle. Jeg forstår at det i denne gruppa skal være sånn at alle skal dele ut hjerter og gode ord og være støttende uansett.. Jeg tenkte kanskje at det noen ganger kunne vært ok å vite at det å oppfordre til å klage og anbefale å be om tilsyn på legesenteret fordi de vurderer den helsemessige saken feil ifølge et forum kanskje er litt voldsomt? Og at noen ganger(selvsagt om man ikke har voldsomme smerter og at blødningen tar seg opp) må man faktisk vente.

Du og jeg er åpenbart uenige om ting.
 
Ok, jeg har sikkert misforstått, men det er det jeg har fått beskjed om tidligere og nå. Hva som skjer inni meg har vel egentlig ingen ting med saken å gjøre. For meg er det som skjer nå en liten greie, men det er nok ikke slik for alle. Jeg forstår at det i denne gruppa skal være sånn at alle skal dele ut hjerter og gode ord og være støttende uansett.. Jeg tenkte kanskje at det noen ganger kunne vært ok å vite at det å oppfordre til å klage og anbefale å be om tilsyn på legesenteret fordi de vurderer den helsemessige saken feil ifølge et forum kanskje er litt voldsomt? Og at noen ganger(selvsagt om man ikke har voldsomme smerter og at blødningen tar seg opp) må man faktisk vente.

Du og jeg er åpenbart uenige om ting.
Eg kan til dels vere enig i poenget bak det du skriver her, men ikkje akkuratt i denne saken. På eit punkt må ho få vite om ho faktisk er gravid eller ikkje, og ved ma kan ein ikkje nødvendigvis sjå dette på hcg prøvar.

Eg blir sjølv oppgitt når det f.eks blir oppfordra om å dra til legen for å måle hcg med svake testar over nokre dagar, rundt typ 9-13 dpo. Tenker det skal vere ein medisinsk grunn eller historikk som tilseier slik prøvar, og ikkje det at ein ikkje har tolmodighet til å vente nokre dagar for å sjå om tr kjem eller ikkje.
Har sett folk kalle det "dårleg kundeservice" når dei får avslått ønske om hcg prøve før ikm. Legekontor driver med helsehjelp, ikkje kundeservice. Så der kan eg vere enig med deg:)
 
Ok, jeg har sikkert misforstått, men det er det jeg har fått beskjed om tidligere og nå. Hva som skjer inni meg har vel egentlig ingen ting med saken å gjøre. For meg er det som skjer nå en liten greie, men det er nok ikke slik for alle. Jeg forstår at det i denne gruppa skal være sånn at alle skal dele ut hjerter og gode ord og være støttende uansett.. Jeg tenkte kanskje at det noen ganger kunne vært ok å vite at det å oppfordre til å klage og anbefale å be om tilsyn på legesenteret fordi de vurderer den helsemessige saken feil ifølge et forum kanskje er litt voldsomt? Og at noen ganger(selvsagt om man ikke har voldsomme smerter og at blødningen tar seg opp) må man faktisk vente.

Du og jeg er åpenbart uenige om ting.

For å vera heilt ærlig så er det absolutt ikkje åpenbart for meg at me er uenige. Meine du at du er uenige i at TS bør få ultralyd? For om du meine at TS ikkje bør få ultralyd så ja, då er me uenige. Om du legger hundre andre ting inn i denne tråden og meine derfor at me er uenige så seie eg berre pass og neitakk ❤
 
Fått time til ultralyd om 3 uker... :(
 
Bor du langt unna neste privatklinikk? Jeg vet du ikke vil ta i mot spleis, men jeg vil snart insistere, fordi du har et legekontor som ikke tar deg på alvor. Iallfall når du må vente så lenge! Det er ikke bra ❤️
 
Back
Topp