Har mista troen på at det går bra

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Helt siden positiv test har jeg vært tilbakeholden med å glede meg over sv.skapet, mye pga at jeg hadde en SA 8+3 i mars. Ble jo gravid før mensen kom tilbake, til stor overraskelse siden det tok 20 pp å bli gravid den gangen.

For noen dager siden fikk jeg litt blod på papiret, men tenkte det kanskje hadde sammenheng med samleiet kvelden før.
Men nå har det kommet mer, og jeg har begynt å fått murringer..
Jeg har jo også hatt veldig lite symptomer denne gangen, det har jo ikke akkurat hjulpet på håpet. Så da jeg var på do istad og så nytt og mere blod, mista jeg helt troen på at det kommer til å gå bra og venter nå bare på at det skal starte for fullt :(
Ikke har jeg mulighet til å sjekke hvordan ståa er med ultralyd heller :rolleyes:
 
Helt siden positiv test har jeg vært tilbakeholden med å glede meg over sv.skapet, mye pga at jeg hadde en SA 8+3 i mars. Ble jo gravid før mensen kom tilbake, til stor overraskelse siden det tok 20 pp å bli gravid den gangen.

For noen dager siden fikk jeg litt blod på papiret, men tenkte det kanskje hadde sammenheng med samleiet kvelden før.
Men nå har det kommet mer, og jeg har begynt å fått murringer..
Jeg har jo også hatt veldig lite symptomer denne gangen, det har jo ikke akkurat hjulpet på håpet. Så da jeg var på do istad og så nytt og mere blod, mista jeg helt troen på at det kommer til å gå bra og venter nå bare på at det skal starte for fullt :(
Ikke har jeg mulighet til å sjekke hvordan ståa er med ultralyd heller :rolleyes:
Kontakt fastlegen og krev henvisning til tul. Det er slike ting man bør henvises for
 
Helt siden positiv test har jeg vært tilbakeholden med å glede meg over sv.skapet, mye pga at jeg hadde en SA 8+3 i mars. Ble jo gravid før mensen kom tilbake, til stor overraskelse siden det tok 20 pp å bli gravid den gangen.

For noen dager siden fikk jeg litt blod på papiret, men tenkte det kanskje hadde sammenheng med samleiet kvelden før.
Men nå har det kommet mer, og jeg har begynt å fått murringer..
Jeg har jo også hatt veldig lite symptomer denne gangen, det har jo ikke akkurat hjulpet på håpet. Så da jeg var på do istad og så nytt og mere blod, mista jeg helt troen på at det kommer til å gå bra og venter nå bare på at det skal starte for fullt :(
Ikke har jeg mulighet til å sjekke hvordan ståa er med ultralyd heller :rolleyes:
Klem ❤️
 
Helt siden positiv test har jeg vært tilbakeholden med å glede meg over sv.skapet, mye pga at jeg hadde en SA 8+3 i mars. Ble jo gravid før mensen kom tilbake, til stor overraskelse siden det tok 20 pp å bli gravid den gangen.

For noen dager siden fikk jeg litt blod på papiret, men tenkte det kanskje hadde sammenheng med samleiet kvelden før.
Men nå har det kommet mer, og jeg har begynt å fått murringer..
Jeg har jo også hatt veldig lite symptomer denne gangen, det har jo ikke akkurat hjulpet på håpet. Så da jeg var på do istad og så nytt og mere blod, mista jeg helt troen på at det kommer til å gå bra og venter nå bare på at det skal starte for fullt :(
Ikke har jeg mulighet til å sjekke hvordan ståa er med ultralyd heller :rolleyes:

Håper at det går bra med deg og lille!
Som sagt over, kontakt fastlegen! Jeg sitter akkurat nå på legekontoret for å sjekke opp i en stor blødning jeg hadde i går.. Krysser fingre for oss begge!:Heartred
 
Kontakt fastlegen og krev henvisning til tul. Det er slike ting man bør henvises for
Håper at det går bra med deg og lille!
Som sagt over, kontakt fastlegen! Jeg sitter akkurat nå på legekontoret for å sjekke opp i en stor blødning jeg hadde i går.. Krysser fingre for oss begge!:Heartred

Er tydeligvis ikke slik det fungerer her. Her må man være døden nær og helst komme bevisstløs i en ambulanse før de sjekker noe :rolleyes:
Legger ved link til tråden jeg lagde i mars da det gikk galt, så ser dere litt hvor teite de er her... Jeg oppdaterte litt etterhvert.
https://forum.babyverden.no/threads/hcg-måling-siste-oppdatering.2015794/
 
Håper at det går bra med deg og lille!
Som sagt over, kontakt fastlegen! Jeg sitter akkurat nå på legekontoret for å sjekke opp i en stor blødning jeg hadde i går.. Krysser fingre for oss begge!:Heartred
Håper du får gode nyheter! :Heartred
 
Er tydeligvis ikke slik det fungerer her. Her må man være døden nær og helst komme bevisstløs i en ambulanse før de sjekker noe :rolleyes:
Legger ved link til tråden jeg lagde i mars da det gikk galt, så ser dere litt hvor teite de er her... Jeg oppdaterte litt etterhvert.
https://forum.babyverden.no/threads/hcg-måling-siste-oppdatering.2015794/
Tror jeg hadde levert inn klage til pasientombudet på hvordan du er blitt behandlet jeg. Og det er ofte sånn at man må stå på og kreve. Så krev henvisning til gyn nå!
 
Krysser fingrene for deg! Håper du får tul. Klem♥️
 
Klem til deg:Heartred! Vet så godt hvordan du har det. Mistet selv to ganger på rad i fjor høst. Sier ikke at det er det som skjer med deg altså.
MEN hvertfall. Jeg jugde på meg en tidlig spontanabort for å bli henvist videre til spesialist og klarte det. Da hadde jeg da altså hatt to pluss den ene jeg tok en spansk en med. Synes det er noe tull at du må ha tre eller flere for å bli henvist videre til Gyn om det er noe enkelt man kan rette opp i som å tilføre progesteron for eksempel. Her var det sannsynligvis problemet. Kroppen produserte ikke nok progesteron til å klare å holde graviditeten ved like og aborten var et faktum. Gyn forklarte at det sannsynligvis ville skje flere ganger om jeg ikke fikk tilskudd av progesteron. Denne gangen fikk jeg hjelp og full støtte med både medisiner og ukentlige ultralyder. Ikke meningen å prate om egen opplevelse. Men dette er jo noe som tydeligvis mange opplever og som ikke er uvanlig.

håper for deg og det lille frøet i magen:Heartbigred. Stor klem!
 
Etter en lang og slitsom telefonsamtale med legekontoret, blir det ikke til at jeg får ultralyd, nei :shifty:
Jeg må "vente og se det ann"..
Resepsjonisten jeg snakka med først sa bare at "du kan selv bestille time til ultralyd" (og dermed betale hele summen selv). Jeg ba da om å få en telefontime med legen min for å snakke med henne om det. Fikk til svar at det er unødvendig bruk av legen min sin tid.
Da ba jeg om å få snakke med en annen resepsjonist. Som forøvrig også sa at jeg kunne bestille meg time til ultralyd selv, men som etterhvert la igjen beskjed til legen min om dette.
Etter en halvtime ringer legen min meg.
Hun kunne fortelle at blødninger er normalt, at man ikke får gjort noe for å forhindre en eventuell spontanabort og at jeg bare må vente og se det ann. Jeg fikk beskjed om å ringe tilbake hvis det gjør skikkelig vondt, type ligge-på-gulvet-og-gråte-vondt og/eller at jeg fikk feber :happy090
 
Off eg kjenne frustrasjonen din og blir kraftig irritert kjenne eg no! Ditta e ikke greit :banghead:
Håpe det ordner seg for deg ❤️
 
Huff, lege burde sendt deg videre. Jeg fikk min lege til å henvise til UL bare pga. jeg er svært urolig og bekymret, så blødninger burde kvalifisert til undersøkelse. Du kunne ikke prøvd sykehuset direkte?
 
Etter en lang og slitsom telefonsamtale med legekontoret, blir det ikke til at jeg får ultralyd, nei :shifty:
Jeg må "vente og se det ann"..
Resepsjonisten jeg snakka med først sa bare at "du kan selv bestille time til ultralyd" (og dermed betale hele summen selv). Jeg ba da om å få en telefontime med legen min for å snakke med henne om det. Fikk til svar at det er unødvendig bruk av legen min sin tid.
Da ba jeg om å få snakke med en annen resepsjonist. Som forøvrig også sa at jeg kunne bestille meg time til ultralyd selv, men som etterhvert la igjen beskjed til legen min om dette.
Etter en halvtime ringer legen min meg.
Hun kunne fortelle at blødninger er normalt, at man ikke får gjort noe for å forhindre en eventuell spontanabort og at jeg bare må vente og se det ann. Jeg fikk beskjed om å ringe tilbake hvis det gjør skikkelig vondt, type ligge-på-gulvet-og-gråte-vondt og/eller at jeg fikk feber :happy090
Lever inn klage på kontoret til kommunen. Det er faktisk ikke de i resepsjonen som skal vurdere om det er nødvendig med legetimer! De skal ikke nekte deg på det grunnlaget.

Og ring igjen, og si at du har sterke smerter (selv om det ikke er sant), og at du nå krever å få en skikkelig sjekk!
 
Etter en lang og slitsom telefonsamtale med legekontoret, blir det ikke til at jeg får ultralyd, nei :shifty:
Jeg må "vente og se det ann"..
Resepsjonisten jeg snakka med først sa bare at "du kan selv bestille time til ultralyd" (og dermed betale hele summen selv). Jeg ba da om å få en telefontime med legen min for å snakke med henne om det. Fikk til svar at det er unødvendig bruk av legen min sin tid.
Da ba jeg om å få snakke med en annen resepsjonist. Som forøvrig også sa at jeg kunne bestille meg time til ultralyd selv, men som etterhvert la igjen beskjed til legen min om dette.
Etter en halvtime ringer legen min meg.
Hun kunne fortelle at blødninger er normalt, at man ikke får gjort noe for å forhindre en eventuell spontanabort og at jeg bare må vente og se det ann. Jeg fikk beskjed om å ringe tilbake hvis det gjør skikkelig vondt, type ligge-på-gulvet-og-gråte-vondt og/eller at jeg fikk feber :happy090

i alle dager
Hadde hvertfall byttet fastlege
Så hadde jeg bestilt meg en ul på egen regning og sendt inn en lang klage over hvordan du er blitt behandlet!
Håper for deg og spiren
 
Back
Topp