Har du vært til mammografi?

Jeg har valgt å la være, fordi jeg er pysete og redd! Men jeg bør, og må, siden det er brystkreft i familien.... Det er ett av "must do 2016" tingene mine. Det og celleprøve som jeg har utsatt i 8 år nå..
Dette er jo så viktig Tamara♡ Vi backer deg! Evt ta en valium først ;)
 
Fysj! Dette må du ta tak i. Du har født! Alt annet er småtteri i forhold. Jeg skal ta celleprøve om en uke. Tok sist for 6 mnd siden og måtte ta ny nå pga forandringer som måtte følges opp.
Jeg bør vel egentlig til mammografi jeg også. Mormor døde av brystkreft og mamma har hatt mange kuler(hittil kun godartet). Vet ikke hva kriteriene er for å få henvisning. Hvor nær familie må det være?

Jeg vet! Jeg skammer meg litt egentlig.
Joda, har født.... men da hadde man jo ikke noe valg. Selv om jeg prøvde å overbevise jordmor om å få dra hjem rett før akutt hastesnitt :p
 
Jeg tar celleprøve annenhvert år. Tror jeg blir innkalt tidligere enn vanlig til mammografi, siden vi har litt dårlig ods i familien.
 
Jeg vet! Jeg skammer meg litt egentlig.
Joda, har født.... men da hadde man jo ikke noe valg. Selv om jeg prøvde å overbevise jordmor om å få dra hjem rett før akutt hastesnitt :p
Strengt tatt har du ikke noe valg nå heller. Du har en uke på deg til å bestille time. EN uke Tamara! Og da kan det hende timen blir i januar, da har du tid til å manne deg opp. Om du får time før jul, er du hvertfall ferdig med det. Tipper celleprøven kan tas før jul hos fastlegen samtidig som du får henvisning til mammografi.
 
Har ikke vært, men burde pga brystkreft i veldig nær familie. Mtp silikon kan det være man må ty til ul, men det vil ikke gi et like sikkert svar.
 
Dette klarer du Tamara, vi heier på deg. Tenk så deilig det er etterpå, hvilken selvtillitsboost det gir når du har utsatt det så lenge. You go girl!!
 
Har vært til mammografi ifm kul i brystet. Jeg er veldig flat til vanlig, og radiografen var litt røff... Så synes ikke det var noe særlig gitt. ;)
 
Tenker jeg kommer til å gå om noen år. Mormor hadde brystkreft for noen år siden. Da har jeg vel større risiko for å få det selv...
 
Strengt tatt har du ikke noe valg nå heller. Du har en uke på deg til å bestille time. EN uke Tamara! Og da kan det hende timen blir i januar, da har du tid til å manne deg opp. Om du får time før jul, er du hvertfall ferdig med det. Tipper celleprøven kan tas før jul hos fastlegen samtidig som du får henvisning til mammografi.

Okai, okai.... Er uansett hos legen 1-2 ganger i uken pga alvorlig anemi... skal ta det opp i morgen. Men ikke F*** om han får ta gu på meg, det må bli hos gyno på sykehuset. Lover å ta det opp i morgen. Vil jo ikke ha dere BV jenter på nakken... :p
 
Har tatt mammografi to ganger.
Det har vært flere nære tilfeller av kreft i familien, så har sjekket kuler. Er bare tredve år, så i utgangpunktet er jeg for ung til at det traff jevnlig.
 
Okai, okai.... Er uansett hos legen 1-2 ganger i uken pga alvorlig anemi... skal ta det opp i morgen. Men ikke F*** om han får ta gu på meg, det må bli hos gyno på sykehuset. Lover å ta det opp i morgen. Vil jo ikke ha dere BV jenter på nakken... :p
Du kan be om å få en av de andre legene på kontoret istedetfor fastlegen også. Det er bare en celleprøve. Du rekker ikke å telle til 10 engang før de er ferdig. Flott at du tar det opp i morgen! Det liker jeg:D
 
Du kan be om å få en av de andre legene på kontoret istedetfor fastlegen også. Det er bare en celleprøve. Du rekker ikke å telle til 10 engang før de er ferdig. Flott at du tar det opp i morgen! Det liker jeg:D

Jeg liker ikke deg akkurat nå, men okai.... Du skal få viljen din ;) :p
 
Jeg slapper kun av om jeg er neddopet eller sover. Eller kanskje du vil bli med meg?

Vet ikke hvor avslappende d blir med meg der, men du kan få bruke legen min?

Han kommenterte det etterpå at jeg var så flink til å slappe av, han syns d var fint at jeg hadde såpass med tillit til ham. Og d funka, for d var ikke vondt.

D er selvfølgelig litt kleint, og generelt en kjip stilling/situasjon, men om man klarer å puste med magen, og slappe av (i underlivet ihvertfall), så blir d en mye bedre opplevelse. ;)
 
Vet ikke hvor avslappende d blir med meg der, men du kan få bruke legen min?

Han kommenterte det etterpå at jeg var så flink til å slappe av, han syns d var fint at jeg hadde såpass med tillit til ham. Og d funka, for d var ikke vondt.

D er selvfølgelig litt kleint, og generelt en kjip stilling/situasjon, men om man klarer å puste med magen, og slappe av (i underlivet ihvertfall), så blir d en mye bedre opplevelse. ;)
Etter fødsel er ingenting sånt kleint :p
Spredde beina for en haug ulike leger i den tette oppfølgingen før fødsel.
Rart hva man blir vandt til :p
 
Back
Topp