Har du ting til baby allerede?

Vi har noe igjen fra di forige barna, men svært lite. Vi har vært i en veldig vanskelig økonomisk situasjon det siste året etter at mannen mistet jobben fordi firmaet flyttet kontoret til en annen by og flytting var uaktuelt for oss. Han fikk ny jobb, men med over 200k mindre i årslønn... Dermed måtte vi selge alt vi kunne selge for å ikke miste huset, selv om vi hele tiden planla flere barn. Har ordna seg nå da :)
Så vi må heller kjøpe nytt når jeg får engangsstønaden. Blir ingen innkjøp av noe her før den kommer, og da må jeg jo først være gravid og ett stykke på vei.
Ja, noen ganger tar livet og kommer litt i veien for planlegginga. Vi solgte også mye i en periode hvor økonomien var trang

Har ganske mye, men kommer til å kaste mye nå. Og heller kjøpe nytt om vi lykkes.
Føler alt som ligger å venter jinxer oss.
Dessuten er nå barneseter vi fikk/arvet da jeg ble gravid i 2017(mistet), de er utgått på dato. Så tar vare på noen ting, men skal kaste en god del.
Ja, noen ting må være ganske nye når man tar de i bruk. Forstår hva du tenker når du tenker jinx

Vi Har ting fra sist jeg ble gravid. Kom til 8+2 så endte det i MA. Vi har tatt vare på tinga vi kjøpte da. Barnevogn, badekar, jakke, Body, koseklut og litt småting

Vi har nesten ingenting, men så har vi heller ikke barn da Har en tripptrapp og reiseseng til barn på besøk (har mye besøk av søsteren min) i tillegg til et sengesett i minste str som jeg kjøpte da jeg fortsatt var gravid med spiren vi ikke fikk beholde. Har eldre søsken som er ferdig med barn (tror jeg :p), så håper at jeg rekker å bli å gravid og arve litt derfra før de gir det bort til andre. Jeg har vært på nippet til å kjøpe noen klesplagg og andre småting nå mens vi har prøvd, men tør ikke helt i frykt for å ikke få brukt det.

Jeg kvittet meg med nesten alt etter sistemann. Han er 6 år nå, skulle lissom ikke ha flere barn :banghead:
Men sparte på en eske med babytøy. Strikk... Fineste bodyene osv.. så her må alt kjøpes inn. Vogn, trupptrapp, stellebord ja U name it. :wacky: godt gubben har godt betalt jobb :pompus:

Vi har ingen barn fra før, men er nesten det eneste paret i vennegjengen som ikke har barn enda.. så er håp om å arve/kjøpe billig der håper jeg:) Storesøsteren min har ett barn av hvert kjønn og er ferdig, sier hun har flere sekker med klær jeg skal få når jeg får barn:smug: Blir vel litt å gå igjennom da, men det må være koselig!:joyful: Hun har også en veldig fin og velholdt Simo duovogn av siste generasjon, den skulle jeg få/kjøpe billig. Det blir hjemmevogn da, skal få tak i en lettere til å ha med i bilen:)

Seng får jeg nok låne gjennom hjelpemiddelsentralen (elektrisk hev/senk og sideåpning for at jeg skal få ungen ut uten å ødelegge meg). Madrass til den kjøper jeg nok ny selv:)

Ellers satser jeg på å kjøpe det meste brukt og billigst mulig, uten at det går utover kvaliteten:)

Trenger vel en søskenvogn.. om vi er så heldige å få en liten til :)
Og klær, om det blir jente. Alt annet har vi

Jeg kvittet meg med nesten alt etter sistemann. Han er 6 år nå, skulle lissom ikke ha flere barn :banghead:
Men sparte på en eske med babytøy. Strikk... Fineste bodyene osv.. så her må alt kjøpes inn. Vogn, trupptrapp, stellebord ja U name it. :wacky: godt gubben har godt betalt jobb :pompus:
Happy shopping

Har det meste på plass. Storebror er 11 mnd, så alt som er blitt brukt til han er fortsatt i hus :) Det enestående vi _egentlig_ trenger, er vel en til steps - stol, og evt en søskenvogn hvis det går fort med prøvinga, så de kommer nært i alder. Men det blir vel fort noen flere innkjøp i løpet av de ni mnd man går spent og venter på ny liten :dummy::love7

Mars 2018 barn fra før, men trodde ikke jeg skulle prøve på et barn til igjen så fort. Jeg rakk å selge baby bilstol, bæresele, vugge og vippestol. Men vi har alt av klær og alt fra 1 år og oppover.

Har ingen barn fra før men har kjøpt litt underveis. Vogn kjøpte vi rett før vi startet prøvinga. Har en del klær, tepper, stellevesker, bæresele, skuveseng til dagsoving, sengklær, sydd vogn og bilstol poser. Og sikkert mye mer :D
De store tingene venter jeg med til spiren sitter :)

Har endel etter de to jeg har fra før av. Bilsete må jeg ha nytt da, og solgt unna barnevogn. Men litt stas å få kjøpt noe nytt og. Håper bare lille spire vil sette seg fast snart :Heartred

Har ingen barn fra før men har kjøpt litt underveis. Vogn kjøpte vi rett før vi startet prøvinga. Har en del klær, tepper, stellevesker, bæresele, skuveseng til dagsoving, sengklær, sydd vogn og bilstol poser. Og sikkert mye mer :D
De store tingene venter jeg med til spiren sitter :)
Høres bra ut :)

Gøy á kjøpe/velge barnevogn :)
Håper spire sitter hos alle prøvere her fortest mulig
Barnevogn er nesten litt for gøy, synes jeg. Har skaffa meg to forskjellige til han som snart er ett, og har i tillegg begynt å sikle på bugaboo donkey :p Kan kanskje rettferdiggjøre et evt vognbytte hvis det blir en til innen rimelig tid. Da trenger vi jo en god søskenvogn :smug::angelic::rolleyes:

Nå har vi vært prøvere en stund og har noen mislykka svangerskap bak oss, så blir kanskje øitt annerledes.

Med siste svangerskap hadde jeg en mye bedre følelse og handlet inn i uke 11 da jeg var på ferie (klær), har også fått noen gratispakker, kjøpt litt på loppemarked og vunnet en lillelam dress :)
Alt ligger i en tett plastboks i kommoden som en gang skal bli stellebord :)

Jeg har et sett jeg kjøpte til mamma fra da jeg var gravid i mars som jeg mista i uke 9. + jeg har 2 bodyer og to kort som jeg skulle gi til søster og min datter. Denne gangen om/når jeg blir gravid venter jeg til langt over uke 12. Eneste jeg har er litt yttertøy til baby som ikke ble brukt med første som kom for 11 år siden :P

Har minimalt, noe strikketøy som vi har gjemt på, men de vi har er såpass store at det meste er solgt unna.. vugge har vi til disposisjon, meen d blir mye som må kjøpes inn.

Back
Topp