Har du tatt glykosetest?

Testen er tatt og jeg syns ikke det smakte ekkelt i det hele tatt. Det kom rett fra kjøleskapet, så det hjalp sikkert.

Ble skikkelig stolt av meg selv når jeg slukte et wienerbrød rett siste blodprøve... haha.. til det motsatte er bevist, osv.. :p

Haha..min faste greie etter de timene er grillpølse i grovt brød med ketchup og pølsedressing.

Jeg måtte ta testen pga. Høy bmi, men den var 7,1 når jeg var ferdig så trenger ingen oppfølging eller flere tester, med mindre jeg har sukker i urinen da. Kjempe kjedelig og ekkel test. Teit at vi må betale for det.
Trodde ikke man betalte for noe som hadde med svangerskapet å gjøre... det har ikke jeg gjort i hvert fall.

Måtte du betale?? Det må ikke jeg på Riksen i alle fall, kanskje det er annerledes på legekontor?
Ja de sa jeg måtte betale 169 kr fordi de ikke hadde fortjeneste på det, og fordi de måtte på apoteket å kjøpe det. Jeg ble litt irritert pga. Det. Teit at det er forskjellig.

Jeg tok det på legekontoret hos fastlegen.

Jeg tok også testen på legekontoret hos fastlege, måtte også betale. Fikk beskjed i begynnelsen av svangerskapet at jeg ikke trengte å betale for noe som hadde med det å gjøre. Teit at jeg da fikk beskjed før jeg gikk at jeg måtte betale..

Jeg tok også testen på legekontoret hos fastlege, måtte også betale. Fikk beskjed i begynnelsen av svangerskapet at jeg ikke trengte å betale for noe som hadde med det å gjøre. Teit at jeg da fikk beskjed før jeg gikk at jeg måtte betale..
Jeg også fikk beskjed på akkurat samme måte som deg. Skikkelig dårlig!

Har tatt pga alder. Måtte også betale for selve drikken hos fastlegen, 120,-.

Eg tok det av jordmor. Men måtte betale for den eg og. So seie dei alt er gratis når du er gravid . Tydeligvis ikkje alt.

Tok på grunn av litt høy BMI. Tok i uke 14 og nå i uke 30. Ingen utslag på sukker i urinen noen av gangene, blodsukker var 4 fastene og 6 to timer etter sukkerdrikken, når blodsukkeret er på det høyeste. Jeg måtte også betale, har betalt for alle kontroller og prøver jeg har tatt hos fastlege, er bare hos jordmor jeg ikke betaler noe. Mine søstre og min mor har aldri betalt noe, de har en annen fastlege enn meg. Jeg tar alle kontroller hos jordmor, og drar kun til legen hvis jeg MÅ, av den grunn.

Tok på grunn av litt høy BMI. Tok i uke 14 og nå i uke 30. Ingen utslag på sukker i urinen noen av gangene, blodsukker var 4 fastene og 6 to timer etter sukkerdrikken, når blodsukkeret er på det høyeste. Jeg måtte også betale, har betalt for alle kontroller og prøver jeg har tatt hos fastlege, er bare hos jordmor jeg ikke betaler noe. Mine søstre og min mor har aldri betalt noe, de har en annen fastlege enn meg. Jeg tar alle kontroller hos jordmor, og drar kun til legen hvis jeg MÅ, av den grunn.
Så rart at det er så forskjellig praksis. Jeg har aldri betalt noe hos fastlegen i svangerskapet. Har vært der et par ganger hvor jeg har sjekket blodverdier, jernverdier og fått sykmelding.

Jeg har tatt hos fastlegen to ganger og ikke måtte betale noe for det. Merkelig at det er så forskjellig praksis.. Alle mine prøver har vært helt fine så satser på at jeg slipper å ta den en tredje gang. Synes det er helt ok å drikke så lenge det kommer rett fra kjøleskapet. Første gang fikk jeg en med sitronsmak og andre gangen var det en ny smak som var mye bedre enn sitron (kan ikke komme på hva det var). Er også glad for at man blir fulgt opp og at de faktisk sjekker dette :)

Så rart at det er så forskjellig praksis. Jeg har aldri betalt noe hos fastlegen i svangerskapet. Har vært der et par ganger hvor jeg har sjekket blodverdier, jernverdier og fått sykmelding.

Jeg aner ikke hvorfor det er sånn hos min fastlege. Jeg har jo heller ikke reagert så mye på det. De kaller det egenandel. Hadde jeg reagert, så hadde jeg nok fått vite hvorfor det er sånn hos dem.

Noen som vet hva som skjer om man kaster opp etter man har drikt blandingen? Jeg drakk den for 1 t siden, bør sendt hjem. Men jeg klarer ikke holde meg lenger, må kaste opp :-/

Årsaken til at man må betale er at fastlegen selv kan velge å ta betalt for prøver osv som utføres i svangerskapet, min fastlege velger å ikke gjøre det så jeg har heller ikke betalt for diverse tester som har blitt tatt i svangerskapet.

Back
Topp