Har du pakket fødebagen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Pakket og (nesten) klar :) Har egentlig hatt den klar noen uker men tok alt ut og pakket om. Eneste som mangler er sminkepungen i tilfelle jeg skulle føle for å freshe meg opp, og litt ventesnacks :)

Nå har jeg pakket det meste, regner med å måtte raske med meg litt diverse før vi drar :) Men altså, dette tipset om å ha med seg noe å spise på (f.eks. kjeks eller noe annet søtt ser jeg går igjen) - hvordan i all verden skal man ha dette i hus uten å spise det opp når man a) er høygravid og fullstendig uten viljestyrke og b) kjeder seg en god del? :P Klarer dere andre det? Jeg har ikke prøvd en gang, for jeg VET hvordan det ender :P Må nok sende mannen ned i butikken ved sykehuset på ett eller annet tidspunkt :P

Nå har jeg pakket det meste, regner med å måtte raske med meg litt diverse før vi drar :) Men altså, dette tipset om å ha med seg noe å spise på (f.eks. kjeks eller noe annet søtt ser jeg går igjen) - hvordan i all verden skal man ha dette i hus uten å spise det opp når man a) er høygravid og fullstendig uten viljestyrke og b) kjeder seg en god del? :P Klarer dere andre det? Jeg har ikke prøvd en gang, for jeg VET hvordan det ender :P Må nok sende mannen ned i butikken ved sykehuset på ett eller annet tidspunkt :P
Det er akkurat derfor det ikke er handlet inn enda :P Får sende mannen på butikken før riene starter skikkelig :P

Her har snacksen ligget i bagen i 2 uker :p går veldig fint, glemmer det innemellom og når jeg får veldig lyst på så tenker jeg at jeg ikke kan spise sjokolade og sånn hver dag, og at jeg heller kan glede meg til å spise det under fødselen (uten dårlig samvittighet)!!! Hehehe.. Vet ikke om jeg vil få tid til å spise noe da:p

Snacks til sykehusbagen tror jeg sender min kjære ut for å kjøpe når vi drar til sykehuset, for jeg vet aldri hva jeg får lyst på :p

Jada, den begynte jeg på lenge siden.

Eneste som mangler er de tingene jeg bruker til daglig, men har skrevet en liste som ligger oppå bagen som gjør det enkelt for enten meg eller samboeren å kaste inn det siste når det er på tide å dra til føden

Her har snacksen ligget i bagen i 2 uker :p går veldig fint, glemmer det innemellom og når jeg får veldig lyst på så tenker jeg at jeg ikke kan spise sjokolade og sånn hver dag, og at jeg heller kan glede meg til å spise det under fødselen (uten dårlig samvittighet)!!! Hehehe.. Vet ikke om jeg vil få tid til å spise noe da:p
Misunnelig på den viljestyrken ;) Har vanligvis ganske ok selvdisiplin, men de siste par månedene er den helt borte, altså! Det eneste som nytter er å ikke ha godis i hus ;)

Misunnelig på den viljestyrken ;) Har vanligvis ganske ok selvdisiplin, men de siste par månedene er den helt borte, altså! Det eneste som nytter er å ikke ha godis i hus ;)
Hahaha!! Her er det omvendt!! Har egentlig veldig lite viljestyrke! Men under graviditeten har det gått ganske bra:) men bra og bra.. Altså skal vel egentlig ikke skryte på meg for mye heller;)

Snacks, brus og små måltider tenker jeg vi kjøper på Narvesen på sykehuset (eventuelt kantina ...) OM fødselen skulle foregå på natten, og kun på natten (bank i bordet! :s), så får vi heller klare oss med saft og mariekjeks fra fødeavdelingen ;)

Har ikke begynt å vaske babyklærne engang :rolleyes: må finne ut av hva som skal være med av hentesett og greier!
Begynner i dag da, er så mye annet som skulle ha blitt gjort og prioritert siste ukene..
20 dager igjen til termin så jeg tar det rolig jeg- babyen har jo fått forbud mot å komme før etter 21 september av meg nå ;)

Jeg er i uke 36+2 så har igjen 28 dager. Har ikke begynt å pakke men alt er klart . Alt er vasket . De få mammaklær jeg har er i bruk så det blir vel stor pysj bukse og store t-skjorte jeg tar med meg , stort undertøy haha orker ikke noe som klemmer nå heller . Regner med at det er tidlig å pakke uansett . Merker jeg mere forskjell med kroppen/symptomer så blir det en liten pakke runde .

Har fått pakket det meste til meg selv nå, men har ikke fått vasket babyklærne enda. Så skal få gjort det løpet av uka og få pakket stelleveska

Endelig rota oss til å pakke ferdig. Da skal vi kun fiske med oss mobil, lommebok, matpakke og den grønne lappen:)

Har så og si pakket den ferdig nå. Toalettmappa er ferdig pakket på badet, laderene brukes daglig og helsekortet ligger i veska foreløplig. Men ellers skal det være klart. Satser på å rekke å kjøpe med drikke og matbit på veien. Har pakket ned snacks.

Hvilken st pakker dere i klær til babyen? Har litt i st 50, og lille er litt liten ifølge ul men ikke så veldig.
Vi har veldig lang vei hjem, hvor mye stellesaker (bleier ect) trenger vi?
Syns det er fryktelig vanskelig å pakke selv om det er mange forskjellige lister å følge!

Hvilken st pakker dere i klær til babyen? Har litt i st 50, og lille er litt liten ifølge ul men ikke så veldig.
Syns det er fryktelig vanskelig å pakke selv om det er mange forskjellige lister å følge!
Hos oss får vi bleier osv på sykehuset. De har også sykehusklær. Men jeg har pakket str 50 og 56. Våres ventes å være stor. Om klærne er store så kan du jo bare brette opp i armer og bein. Bedre med forstort enn for lite ;)

Tok to skift i 50 og litt i 56. Tre pysjer i 50/56 pluss hentesett. Fire bleier, men det er en Kiwi på Ullevål. Teppe og våtservietter.

Tok to skift i 50 og litt i 56. Tre pysjer i 50/56 pluss hentesett. Fire bleier, men det er en Kiwi på Ullevål. Teppe og våtservietter.
Tror hun blir litt lang så burde nok ha litt med i 56 også :)
Ja er jo butikker, og Pga lang vei så må vi stoppe endel ganger uasnett!

Back
Topp