Har du kredittkort?

Nei har ikke og ønsker ikke ha det, eneste muligheten for at vi skulle skaffe det er hvis vi skulle bruke kort i utlandet.

Den viktigste grunnen til å bruke kredittkort er jo sikkerheten man har dersom man bestiller og forhåndsbetaler noe fra en bedrift som går konkurs. Det kan for eksempel være møbler med lang leveringstid eller reiser. Hvis man betaler med debitkort og firmaet før levering går konkurs, må man levere krav inn i konkursboet. Man havner da bakerst i rekken etter de store kreditorene og ser sannsynligvis ikke de pengene igjen. Har man derimot betalt med kredittkort kan man kreve pengene tilbakebetalt fra kredittselskapet i medhold av finansavtaleloven :-)

Har ikke det, stoler ikke nok på meg selv :p

Skulle nok ikke hatt visa heller, det var fryktelig mye fint på ebay idag :D

Har mastercard fra banken, bruker det til kjøp av flybilletter eller større ting - når jeg vet at jeg har penger til å dekke det mnd etter :)

Har til drivstoff. Betales med en gang. Dermed aldri renter på det.

Jeg har og bruker det på reise og i utlandet. Har det i samme banken som det vanlige kortet så jeg fører bare over med en gang.

I tillegg til det som er nevnt her så får man også dekket reiseutgifter som man har hatt men som det ikke blir noe av pga streik, det dekkes ikke av vanlige reiseforsikring eller ved bruk av debetkort, kun kredittkort.

Men det er klart, har man ikke kontroll på økonomien så burde man ikke ha kredittkort.

Jeg har ingen ...og ikke vil jeg ha heller!
Liker å ha pengene på forhånd om det skal kjøpes noe. Trenger jeg å låne, låner jeg av mamma :p

Vi har ett, det skal egentlig bare være en sikkerhet i tilfelle noe skjer med familien til mannen og dyre flybilletter må bestilles på kort varsel, men dessverre skylder vi på det og må betale ned litt og litt. Det skal vi bruke feriepengene på i år. :-( Satser på vi har lært og at det blir liggende i skuffen fra nå av.

Sambo har, jeg har ikke. Begge mine søsken har havnet i gjeldskjøret pga at de brukte kredittkort over evne. Så jeg vil ikke ha pga det. Er redd for at jeg skal gjøre det samme. Ikke at det er sannsynlig, men tar ikke sjangseb.

Ja jeg har kredittkort, men det er fordi jeg reiste veldig mye utenlands i jobbsammenheng og da var det ikke alltid visakortet fungerte, så hadde alltid kredittkortet i back up, har ikke brukt det siden jeg sluttet å reise :)

ja, hatt det samme i 9år.. tok 3år før jeg begynte å bruke det og da betalte jeg alt innen jeg fikk renter, brukte det på reiser og nettandling. For 2årsiden ble intekten min mindre så etter det har jeg brukt opp kredittkortet mitt på mat til familien.. :/

Jeg har! Jeg bruker det til ALT. Netthandel og butikkhandel :) Dette er for å unngå svindel og for å slippe å betale gebyr på visakortet. I tillegg er det greit å vite at jeg alltid kan stole på at det er kreditt på det.

Ja, veldig greit å bruke til nettkjøp og til å betale reiser med:)

Back
Topp