Har du kredittkort?

Har til netthandel og i utlandet - men ventet også til jeg var ferdig med studiene, for å unngå å bli fristet.

Vi har et "sikkerhetskort" tilfelle plutselig bilen må på reparasjon sånn brått uten at vi har pengene eller noe.

Hvorfor var det tvil om du hadde blitt skimmet?

Jeg vett ikke, var egentlig ikke tvil. Saken gikk uten problemer. Men ble anbefalt å betale inn mens papirarbeidet ble gjort. Måtte politimelde det, holdt jeg gjorde det i Norge selv om det skjedde i Russland, men oppdaget det først måneder etter jeg hadde vært i Russland. Så måtte politiet henlegge saken så ble det behandlet;)

Jeg vett ikke, var egentlig ikke tvil. Saken gikk uten problemer. Men ble anbefalt å betale inn mens papirarbeidet ble gjort. Måtte politimelde det, holdt jeg gjorde det i Norge selv om det skjedde i Russland, men oppdaget det først måneder etter jeg hadde vært i Russland. Så måtte politiet henlegge saken så ble det behandlet;)
Bra du fikk tilbake alt, da :-) man gjør jo som regel det, men man må følge med på eget kort :)

Det kan faktisk gå mange mnd før de robber pengene dine. Tanta mi fikk tømt hele kontoen sin, og det var 7 mnd etter hun hadde vært i Bulgaria. Hun ringte banken og sa i fra, fikk de tilbake uten problem heldigvis.

Jeg har ikke. Vil ikke ha den fristelsen og så bli sittende med gjeld etterpå. Kjøper bare det jeg har råd til her og nå

Det kan faktisk gå mange mnd før de robber pengene dine. Tanta mi fikk tømt hele kontoen sin, og det var 7 mnd etter hun hadde vært i Bulgaria. Hun ringte banken og sa i fra, fikk de tilbake uten problem heldigvis.

Det som er skummelt er jo at du merker ikke de har fått tak i opplysningene om deg, og du har fortsatt kortet.... Selv om du tar forhåndsregler kan det gå galt:/

Mannen har et MasterCard som vi bruker om vi "må". Det er skummelt å bruke og jeg var skeptisk i begynnelsen, men vi betaler alltid før forfall og før det kommer renter. :) Sjelden det tas i bruk.

Det er visse folk som ikke burde ha kredittkort, men jeg tror de fleste klarer å bruke det fornuftig. :)

Har hatt, men gikk på en smell... Himla dyrt å betale tilbake.

Det som er skummelt er jo at du merker ikke de har fått tak i opplysningene om deg, og du har fortsatt kortet.... Selv om du tar forhåndsregler kan det gå galt:/
Det kan det, og det er litt ekkelt at noen plutselig tar penger fra kortet ditt ett helt annet sted i verden. Det er derfor det er så fint med kredittkort, for da er jo pengene du bruker banken sine til du betaler regningen :) Men man MÅ betale regningen sin, siden det tross alt er banken sine penger. Synd mange glemmer det.

Det handler ikke om å bruke penger man ikke har. Da har man misforstått bruken av kredittkort.
I utlandet anbefales det nettopp pga svindel.
Får de tak i kortet ditt eller kopierer det, så er det fryktelig kjipt å stå der med TOM bankkonto og et kort som ikke virker.
Bruker du et kredittkort så er det banken sine penger og du står ikke der blakk.

En skal ha med seg flere kort når man er i utlandet og oppbevare de adskilt.

Det er naivt å gå rundt og tro 'det skjer ikke meg'. Det kan skje alle og når du venter det minst.
Helt greit å ta det med seg om man skal på ferie, men nå har vel ikke ferie noe med mitt svar å gjøre? :) Og jo, det er MANGE som bruker penger de ikke har og ender opp med stor kredittkortgjeld. Noen bruker kredittkort til å betale ned på andre kredittkort. Jeg har flere bankkort (debet) og har fortsatt ingen behov for å ta med kredittkort på ferie selv om du har det. ;)

Har det men bruker det sjeldent.
Mest dersom jeg handler noe både mannen og jeg skal splitte betalingen på, eller skal trekkes fra en annen konto enn normalt.
Er vel anbefalt å bruke Mastercard i utlandet da det er lettere å forhindret at man blir svindlet med det i tillegg til at de ofta har en reiseforsikring innebakt

Nei. Har kun vanlig visa og har ikke bruk for noe kredittkort ennå :)

Jeg har fordi vi ikke fikk lån i dnb uten å ta i mot full pakke med kredittkort og alt. Kredittkortet ligger ubrukt i en skuff.

Det blir ikke kredittkort her. Det skjer alt for ofte at vi glemmer å betale regninger i tide, så det hadde gått riktig galt her.

Jeg får tilsendt ett i fra DnB (gamle banken min) av og til, men klipper det i to.. Er alt for fristende å bruke det om man vil ha noe, og så utrolig kjipt å betale tilbake når man får lønn..

Har heller en sparekonto som jeg kan bruke av, og føre tilbake til. Da er det ihvertfall mine penger.

Skjønner at folk har det, men jeg tør ikke :)

Back
Topp