Har du kredittkort?

Har et og det brukes kun på dagligvare og jeg bruker ikke penger jeg ikke har. Betaler alt innen tida så jeg slipper noe gebyr.

Brukes også på reiser for å få med forsikringen, og det er billigere å bruke det i utlandet enn visakortet:)
Det var nesten litt lurt. Da får man liksom oversikten over hva man faktisk bruker uten å måtte samle kvitteringer.

Tar med når jeg skal utenlands, men bruker ikke ellers :)

Har eit til drivstoff og eit som eg brukar når eg bestiller ting på nettet/utlandet pga forsikringen.
Både eg og gubben fekk kopiert kortet vårt når me var ute på fest. Eg fekk igjen dei pengane som var blitt brukt, men ikkje gubben gongane hadde vanleg visa og banken var noko dritt.

Jeg har et som gir med rabatter på drivstoff og klær og så har jeg et annet som jeg bruker til netthandel og på reiser.
Betaler ALLTID regningen til forfall, så jeg slipper renter.

Det var nesten litt lurt. Da får man liksom oversikten over hva man faktisk bruker uten å måtte samle kvitteringer.

Gjør jo forsåvidt det på visakortet og, men der får jeg ingen bonuser. Mener jeg har 4 % på mastercardet mitt, og det er jo veldig kjekt å ta med seg:D

Har tenkt tanken noen ganger, men tror faktisk ikke jeg kan "stole" helt på meg selv der enda.

Er redd jeg plutselig skulle tenke på det som ekstra penger, og VIPS så har jeg det gående. Skal sies at jeg er student og derfor ikke har sånn kjempehøye inntekter per mnd!

Kanskje når jeg blir voksen :p:shy:

Gjør jo forsåvidt det på visakortet og, men der får jeg ingen bonuser. Mener jeg har 4 % på mastercardet mitt, og det er jo veldig kjekt å ta med seg:D
Ja man får jo det, men med visakortet så kjøper man jo så mye annet. Hvis man bare har matutgifter så slipper man liksom og regne sammen :)

Ja man får jo det, men med visakortet så kjøper man jo så mye annet. Hvis man bare har matutgifter så slipper man liksom og regne sammen :)

Det er sant, men hender jeg kun har visakortet i lomma da så da bruker jeg det innimellom:p hehe

Har blitt skummet på kreditt kort, trodde det var lurt. Ble den gang anbefalt å betale til saken var ferdigbehandlet sånn jeg ikke fikk renter på de hvis jeg ikke fikk medhold. Fikk alt igjen i etterkant. Bruker fortsatt kreditt kort i utlandet fordi det er mye billigere enn vanlig bankkort;) så lenge jeg har kontroll da;)

Ja! Men fikk det ikke før jeg var 25 :p bruker det til netthandel og på utenlandsreiser. Men jeg bruker aldri mer enn at jeg vet jeg kan betale tilbake ved forfall. Har "bare" kreditt på 10 000 også :)

Ja! Men fikk det ikke før jeg var 25 :p bruker det til netthandel og på utenlandsreiser. Men jeg bruker aldri mer enn at jeg vet jeg kan betale tilbake ved forfall. Har "bare" kreditt på 10 000 også :)
Samme her med 10.000. Det holder liksom. Om jeg har mer så kan jeg jo bare betale det jeg her brukt og starte på nytt. Husker jeg fikk tilbud om å øke kreditten til 50.000 eller 100.000. Syns det var mye penger og takket nei. Og jeg syns det er altfor lett for mange å motta kort i posten, skulle vært mye strengere.

Har tenkt tanken noen ganger, men tror faktisk ikke jeg kan "stole" helt på meg selv der enda.

Er redd jeg plutselig skulle tenke på det som ekstra penger, og VIPS så har jeg det gående. Skal sies at jeg er student og derfor ikke har sånn kjempehøye inntekter per mnd!

Kanskje når jeg blir voksen :p:shy:
Det er bra at du tenker såpass da :)
Mange som tenker sånn men som fortsatt skaffer seg kort og bruker det. Vips, så kan de ikke betale for seg.

Har blitt skummet på kreditt kort, trodde det var lurt. Ble den gang anbefalt å betale til saken var ferdigbehandlet sånn jeg ikke fikk renter på de hvis jeg ikke fikk medhold. Fikk alt igjen i etterkant. Bruker fortsatt kreditt kort i utlandet fordi det er mye billigere enn vanlig bankkort;) så lenge jeg har kontroll da;)
Hvorfor var det tvil om du hadde blitt skimmet?

Nei jeg har ikke, men sambo har et :-)

Ja, vi har begge Trumfkort med visa. Betales ved forfall, vi har pengene, det er bare for prosenter.

Det er billigere og vi sparer penger, så hvorfor ikke?

Vi tenker aldri tanken på å ikke betale det ved forfall, det vet vi er dumt.

Back
Topp