Har du kredittkort?

Har kredittkort, men bruker det sjeldent. Kun i utlandet eller når jeg bestiller reise :)

Jeg har ikke, men samboer har ett vi kan begge benytte oss av.
Det brukes ved feriebestillling slik at vi får forsikring, men betales inn med en gang.
Bruker det ikke, men veldig greit å ha i nødstilfeller :)

Jeg har. Bruker det til å bestille reiser med, pluss handling i og fra utlandet. :)

Ja, har. Bruker det på reise og på internettshopping :-)
Har kun ett, og betaler det alltid ned samme måned. Bruker det kun for at jeg er dekket av kredittkjøpsloven :-)

Nei, men mannen har ett som har autotrekk fra lønnskontoe. Det bruker vi en sjelden gang, men har max på 20 000 i mnd, s var feks ubrukelig når vi kjøpte kjøkken. Heldigvis har man nettbank appen, så tomt kort er sjelden et problem- er jo bare å overføre fra sparekontoen

Har ikke, men har vurdert det, til bruk i utlandet, bestille reiser og handle på nett :)

Nei, aldri hatt og skal aldri ha !
Noen fungerer det for uten at de blir gjelds slaver, andre blit gjelds slaver.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Ja
Men betaler alltid innen fristen så har ikke reell kredittkortgjeld
Kredittkort er bra om en har oversikt men dyrt så snart en mister oversikten

Ja, vi har begge to. Gubben reiser en del så derfor bruker vi det vi bestilling av reiser og på reiser pga forsikring.

Har ikke, jeg er for lite strukturert til at det funker for meg å ha.

Nei, jeg har ikke behov for det. Bruker helst bare penger jeg har :p

Ja, bruker det når jeg handler på nett. Betaler inn på kortet før regningen kommer, slik at jeg ikke betaler noen gebyr

Jeg har ikke, mannen har, det brukes stort sett til ferier.

Ja og bruker det til å bestille turer og ting oå nett pga garanti

Har ikke, men kan vel hende det blir et i fremtiden til bruk på reise og evt store klessalg når barna trenger nytt yttertøy/sko osv, dersom andre kontoer ikke inneholder nok akkurat da. For det er jo kjekt å kunne spare penger når salget er der, og heller betale så snart man får inn penger igjen etterpå :)

Back
Topp