Har du kredittkort?

Har ikke, men har heller ikke økonomi eller behov siden jeg er student..

Men når jeg kommer ut i arbeid og får bedre økonomi, kommer jeg nok til å skaffe meg et til reiser og forskjellig :-)

Jeg har, men betyr ikke at jeg burde ha.. :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke! Ser hvordan mamma styrer med de kortene, blir svimmel!

Når vi reiser på utlandsferie har vi med kontanter! Mannen har oppleves å få tømt kontoen sin to ganger, men fikk heldigvis pengene tilbake begge gangene..

Har ett ja. Helt nødvendig for meg å ha, da eg bruker det til å bestille reiser gjennom jobb. Men bruker det også på private ferier, nettshopping og div. Var veldig greit å ha det året eg pendlet, da eg stadig benyttet meg av rabatten på drivstoff :) På reiser har eg alltid med kredittkort, da det er sikrere å benytte enn debetkort ifht. skimming. Nå har eg en svært god reiseforsikring utenom også, men bestiller likevel alltid reiser med kredittkortet likevel. Greit med ekstra forsikring tilknyttet kortet også!
Skaffet meg ett som ikkje er tilknyttet banken min, da eg fikk bedre vilkår fra et annet selskap. Ville ikkje vært foruten :)

Ja, men bruker det sjeldent. Men kjekt å ha da, bruker det på bestilling av reiser, og netthandel.. Men betaler det ned igjen med en gang.

Fikk meg et for å ha i bakhånd. Ser at jeg ikke har vært fullt så flink som jeg hadde tenkt, men bruker det ikke mer enn at jeg klarer med det. Er uansett kjekt å ha et ekstra kort når man reiser og ved netthandel.

Har 1 kredittkort, men det er kun fordi vi på død og liv måtte ha det når vi åpnet konto i DnB...

Jeg har, men kun pga at jeg trengte et kjapt "forbrukslån" som jeg betalte ned rett etter. Jeg er nok ikke av typen som burde ha penger jeg ikke har så lett tilgjengelig :p

Jeg har, og bruker det som flere her til netthandel og reise. Bruke det også når det er utgifter som skal trekkes fra felleskontoen vår, da vi ikke har noe kort tilknyttet den. Betaler alltid tilbake før rentene starter, og tror at det for min del er en måte å være enda mer økonomisk på. Trives best med system. Bruker aldri penger jeg ikke har.

Har kredittkort og bruker det flittig, så lenge msn har god oversikt og betaler tilbake hele beløpet før forfall er det gull verdt. Som andre nevner: bruker det ved bestilling på nett, ferieturer og i utlandet pga forsikring og forsikre meg mot eventuell svindel. Samt at kre.kortet jeg har har rabatter i enkelte butikker. Sparer jo da faktisk penger - og nei, det er ikke slik at jeg bruker penger jeg ikke har. Jeg bare omfordeler pengene isteden

Jeg har, men har aldri brukt det. Hvis jeg blir å bruke det blir det bare på reiser og netthandel

Vi har, og bruker fornuftig. Betaler ingen renter / gebyrer på det.
Har lært the hard way som aleneforsørger og betalt mye mer enn fornuftig er på et kort noen år tilbake i tid.
Nå brukes kortet til feriebestilling/overgangsperioder som flytting/ting vi vet pengene til kommer snart.
Sparte 4000,- på å bestille flybilletter til hele familien i starten av en mnd med kredittkortet f.eks. Da feriepengene kom noen uker senere var prisene nemlig doblet. Vi bruker Norwegian sitt kredittkort og får derfor ekstra poeng på reiser og med 2 barn i andre byer enn vår har det blitt noen gratisturer tilsammen.

Kredittkort skal man kun bruke hvis man har kontroll over økonomien. Hvis man betaler i tide hele tiden og ikke ryker på å betale høy rente så kan det være ganske så lønnsomt. Finnes mange kort som gir fordelaktige bensinpriser, rabatter på klær, reiseforsikring og avbestillingsskydd osv. Jeg har kun et kort men har tenkte meg å skaffe noen flere fordelaktige kort. Det går å spare noen tusenlapper om året hvis man bruker de riktig.

Last edited by a moderator:
Jepp! Bestiller flybilletter, ferieturer ol med det. Bruker også det når jeg er i utlandet, og så setter jeg over penger etterpå. Gjør d som en sikkerhet mtp skimming osv

Har ja. Men brukes kun til netthandel, betaling av reiser og i utlandet.

Har kun ett og betaler alltid beløpet ned i sin helhet når lønna kommer. :)

Det har vi ja. Bruker det til internettshopping og bestilling av reiser. Betaler alltid inn igjen beløpene vi bruker med en gang. Har det bare for tryggheten kredittkjøpsloven gir kontra det å betale med debitkort.

Ja vi har ett kredittkort. Brukes i utlandet og på netthandel. Hadde aldri turt å bruke vanlig visakort i f.eks. Asia..

Jeg har flere.

Mad mange kredittkort inneholder en reiseforsikring så dersom du bruker det til å betale ferie og på ferien er du forsikret.
Er også mer sikkert da du får regningen etterpå som du kan sjekke får du betaler og da oppdage det før du blir lurt om noe er galt.
Vi bruker også kreditt kort dersom vi har en større utgift vi begge skal være med på å betale, vi begge setter det vi skal betale over på felles regningskonto, og trekker kredittkort regningen fra den.

Det viktige med kreditt kort er å betale HELE regningen når den kommer, ikke bare minstebeløpet, da slipper man renter og slikt. Gjør man ikke det kan det fort bli veldig dyrt

Back
Topp