Har du gjort bomkjøp?

Sånn sovepose som man kler på dem for at de ikke skal snu seg rundt... Ble forbanna mye styr, morsomt å lage lyd og en lys våken lille :p Leketeppe fra Fisher price var heller ingen suksess, for det er så lett at det bare krøller seg sammen under ungen når den prøver å komme seg fremover :p

Haha, herlig :P Ungen syns kanskje d var stas da ;)

Mine bomkjøp:
- ammepute
- termometer til badevannet
- nesesuger (sånn man klemmer på - näsfrida er imidlertid gull)
- smokketermometer (makan til unøyaktig - var vel strengt tatt svigermor som kjøpte for hun synes det er så forferdelig å ta tempen i stumpen)
- stellekommode med badebalje (kommoden funka som fy den altså, men badebalja er så liten, så ble brukt kanskje første mnd før vi gikk over til annen balje på stativ)

Ellers er det vel som mange her sier.. Et bomkjøp for en kan være gull for en annen. Har mange venninner som sverger til ammepute og selv har jeg f.eks brukt lekegrind og vippestol (som andre har nevnt her) masse... ;)

Vi vurderte en liten stund kommode med badebalje, men tenkte som du sier, at den blir sikkert kun brukt i starten
Bruker heller pengene på noe annet :D

Ja helt sant, morsomt å høre at noe for noen er bomkjøp, mens for andre et must :D

Fikk eldste jenta i januar og kjøpte inn et par små søte kjoler i str 50 og 56. Fikk brukt 1 i 50 på morsdagen og dett var dett! He-he

Hihi, hadde helt sikkert jeg kommet til å gjort å, det er jo alt for mye fint i butikkene :P

Mine er svært nysgjerrige på babyer og skal oppi med dem, på sofaer får de ikke være i fred for enten skal de by til lek og hoppe rundt dem, men aller helst skal de vaske hele babyen og ligge og sutte på fingre og tær. :p Så når jeg nå får min egen så blir nok grind nødvendig her, spesielt når ungen begynner å bli litt mer mobil enn bare rulle rundt.

Men alle huner er jo forskjellige, slik som oss :D personligheter til tusen alle sammen!

hahaha, høres litt ut som våre hunder, skal helst opp i ansiktet på oss og slikke her og der
Så tror det kan være godt for ungen med et lite fristed ;)

Hm, kan faktisk ikke komme på noe som har vært bomkjøp her :)
Vippestol har vært myyyye brukt, samme med lekegrind.
Kjøpte ikke ammepute da e aldri ble komfortabel med den, likte bedre en vanlig myk hodepute som e kunne krølle sammen.
Stellekommoden ble brukt til å oppbevare klær i. Skulle han bade lå han i det vanlige badekaret vi har på badet. Stellematta la vi oppå benken over vaskemaskinen og tørketrommelen (innebygd vaskemaskin og tørketrommel med skap i mellom).

Ikke verst det da, er selv veldig spent på ammepute, om det er noe som kommer til å brukes .. :)

Kjøpte ikke veldig mye jeg ikke hadde behov for, sånn egentlig. Ammeputa brukte jeg ikke til annet enn å ha i senga før fødsel pga bekkenløsningen, og bleiebøtta ble heller aldri brukt. Ellers har vi hatt enormt bruk for lekegrinda, selv om vi ikke hadde hund på den tiden. Vippestolen var et must for oss, og det samme med bæreselen. Hadde ikke fått gjort noe i huset om jeg ikke hadde hatt den :p

Kjøpte ikke veldig mye jeg ikke hadde behov for, sånn egentlig. Ammeputa brukte jeg ikke til annet enn å ha i senga før fødsel pga bekkenløsningen, og bleiebøtta ble heller aldri brukt. Ellers har vi hatt enormt bruk for lekegrinda, selv om vi ikke hadde hund på den tiden. Vippestolen var et must for oss, og det samme med bæreselen. Hadde ikke fått gjort noe i huset om jeg ikke hadde hatt den :p

hehe, bra du fikk brukt ammeputa i d minste ;)
Godt å vite, tipper vi går til innkjøp av både lekegrind og vippestol :D

Mine er svært nysgjerrige på babyer og skal oppi med dem, på sofaer får de ikke være i fred for enten skal de by til lek og hoppe rundt dem, men aller helst skal de vaske hele babyen og ligge og sutte på fingre og tær. :P Så når jeg nå får min egen så blir nok grind nødvendig her, spesielt når ungen begynner å bli litt mer mobil enn bare rulle rundt.

Men alle huner er jo forskjellige, slik som oss :D personligheter til tusen alle sammen!
Hehe. Du har kanskje småhunder? Vi har schæfer og hun får ikke være i sofaen så da får babyen(e) ligge i fred også :) alle er forskjellige ja :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe. Du har kanskje småhunder? Vi har schæfer og hun får ikke være i sofaen så da får babyen(e) ligge i fred også :) alle er forskjellige ja :D

Jepp, nå er det småhunder i huset :)
En amstaffen var på akkurat samme måte med barn :P
Setterne derimot var redd alle under 3-4 år så de fikk gå i fred :P Men alle fikk tilgang til sofaen, så det hadde nok vært et problem uansett her :D

Bleiebøtta har vi brukt mye, den tar all lukt slik at vi slipper å tømme hver dag.

Termometer til badebaljen ja, den var jo ubrukelig igrunn. Og gulpekluter. Men jeg lagde noen gulpekluter selv, og da de ikke ble brukt til formålet ble de ansikstkluter istedet :)
Synes også vogna var et dårlig kjøp. Baggen virket liksom som den helte litt nedover i hodeenden. Ryggen i baggen var knotete, og ryggen i sportsdelen gikk ikke lang nok opp i det hele tatt. Lillemor blir liksom sittende halveis liggende, og det ser nesten ikke ut til at sportsdelen er lang nok heller. Dessuten er det vanskelig å fylle luft i dekkene.

Lekegrinda var for oss gull verdt. Istedet for å ha den som 6kant så løsnet vi den slik at vi delte av kjøkkenet og stua. Veldig praktisk for vår del, da vi ikke fikk babysikret kjøkkenet så godt som ønsket da vi bare leier.
Bleiebøtta bruker vi enda, synes den var god. Og gratis var den jo og :)

Lekegrind funka bra her :)

Vi kjøpte nesten alt utstyret på samme butikk, så derfor ville de være snille med oss og ga oss bleiebøtte gratis. Vi fant ut at greia var noe drit, og ble satt vekk noen måneder etter den ble tatt i bruk.

Edit: bæresele fikk vi av en venninne som hun hadde brukt på sine barn, men den ble sjelden brukt.

Aller mest ubrukelige kjøpet må være det babysetet for å ha i stokke flexi bath... Totalt ubrukelig! :p kjøpte en flaskevarmer også for å gjøre det lettvint for sambo å få rett temperatur... Hadde den bare varma flaska rett hadde den vel blitt brukt...

Ammepute, vippestol og bæresele er godt brukt her i huset :)

Februar-14 mamma <3

Lekegrind funka bra her :)

Vi kjøpte nesten alt utstyret på samme butikk, så derfor ville de være snille med oss og ga oss bleiebøtte gratis. Vi fant ut at greia var noe drit, og ble satt vekk noen måneder etter den ble tatt i bruk.

Hvilken bleiebøtte var det? Vi fikk gratis fra Angelcare, men det var en av de gratisgreiene en kan få når en er gravid. Den er bra for bruken, men blir litt vel lett ødelagt synes jeg.

Hvilken bleiebøtte var det? Vi fikk gratis fra Angelcare, men det var en av de gratisgreiene en kan få når en er gravid. Den er bra for bruken, men blir litt vel lett ødelagt synes jeg.

Tommee tippee ;)

Ammeputa. Den var bare i veien og ble mer brukt til kosepute i sofaen :) Ellers ble bodyene med sideknapping lite brukt.

Back
Topp