Har du gjort bomkjøp?

Termometer til badebaljen ja, den var jo ubrukelig igrunn. Og gulpekluter. Men jeg lagde noen gulpekluter selv, og da de ikke ble brukt til formålet ble de ansikstkluter istedet :)
Synes også vogna var et dårlig kjøp. Baggen virket liksom som den helte litt nedover i hodeenden. Ryggen i baggen var knotete, og ryggen i sportsdelen gikk ikke lang nok opp i det hele tatt. Lillemor blir liksom sittende halveis liggende, og det ser nesten ikke ut til at sportsdelen er lang nok heller. Dessuten er det vanskelig å fylle luft i dekkene.

Lekegrinda var for oss gull verdt. Istedet for å ha den som 6kant så løsnet vi den slik at vi delte av kjøkkenet og stua. Veldig praktisk for vår del, da vi ikke fikk babysikret kjøkkenet så godt som ønsket da vi bare leier.
Bleiebøtta bruker vi enda, synes den var god. Og gratis var den jo og :)

Fint å høre erfaringer :)
Synd med vogna da, men det må en kanskje teste ut - spent på om vi blir fornøyd med den vi har bestilt.

Hm, blir usikker på ammepute, men uansett skal stemoren min sy, så koster så og si ingenting
Blir nok en bom-kjøp-liste på meg etterhvert skal dere se ;)
Jeg hadde en ammepute som jeg aldri brukte, fordi jeg likte ikke hvordan den formet seg. Den var for høy og fast. Så jeg kjøpte en ny. Tok meg meg babyen og testa i butikken før jeg kjøpte:)
Er stor forskjell på putene!

hmmm....egen seng til babyen! Det skulle hun ikke ha noe av, så vi sover sammen ennå :) Senga står der og samler støv :)

Kjoler til nyfødt og klær med hette - ble ikke brukt!

hmmm....egen seng til babyen! Det skulle hun ikke ha noe av, så vi sover sammen ennå :) Senga står der og samler støv :)

hehe, skulle tro det ikke er bomkjøp, men ingen babyer er like :)
Håper min vil sove i senga si ;)

Omg jeg elsker lekegrinda her i huset. Ammepute var også superchill det første halve året. Lættis å se hvor forskjellige man er. Her må man nesten føle seg frem. Men hettegensere er noe driiit!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Etter å ha lest her blir det ikke badetermometer, tempratursmukk, bleiebøtte, hettegensere eller ammepute, og lekegrind må virkelig vurderes først.. hehe ;)

Vi har elsket å ha bleiebøtte og ville ikke vurdert å ikke ha det. Luktfritt og lettvint . Vippestol har også vært et stort must. Barna likte godt å sitte i den, da kom de opp og fikk de mer oversikt enn liggende i grind og ble brukt dersom jeg måtte dusje

Mamma til storebror og lillesøster
<3

Altfor mye klær!! Masse hun aldri fikk brukt. Vugge til å ha på stuen, og amme pute.. Brukte de aldri..

Sent from my iPhone using BV Forum

Prøver å holde igjen, eller tenke godt gjennom hva vi kjøper etter å ha snakket med flere, av klær har vi holdt oss til å kjøpe bodyer og nattdrakter i ulike størrelser, noe vi trenger uansett hele året, og nattdraktene er i hovedsak med føtter etter tips fra slekt som jobber med unger om at sokker ofte sparkes av så det er lurt.
Bøtte er det blitt, men den kom gratis fra barnas hus, ellers hadde det nok ikke blitt noe av det, vippestol har vi latt bli med etter tips om at ungen ligger best flatt på gulvet slik at vi fikk tilbud om vi ville å kjøpe en fra noen som nesten ikke hadde fått brukt den. Ellers kjøpe utstyr slik at det holder til ungen er et par år gammel, bilstol kan leies av IF da bytter de den ut etterhvert som ungen vokser, synes det er like greit.

Hadde ikke noen bomkjøp tror jeg ikke..

Kjøpte vanlig febermål, hadde bleiebøtte og gulpekluter ;) En arvet ammepute ble brukt som ryddstøtte i senga når jeg ammet ;) hehe.. :) hadde bilstoladapter til førstemann, kjempe kjekt hos lege, helsestasjon, veterinær, korte butikkturer osv, men hadde det ikke til nr 2.. Angret veldig :P så nå har vi kjøpt igjen :P

Eneste var de kule klærne som de fikk, som var veldig upraktiske :P Tøysko, hettejakker osv :P Ble ikke brukt!

Det har blitt noen bomkjøp ja

Ammepute - ammet ikke, og syns det var bedre å gi flaske uten ammeputa
Vippestol - strengt talt ikke ett bomkjøp siden vi arvet den vi hadde til Lillebror, men han brukte den ikke mer enn maks 30 min på 6 mndr
Brystpumpe - ammet jo ikke (men kjøpte den brukt til slikk og ingenting)
Uro til å ha over senga - de har vi aldri brukt

Lekegrind har vi brukt mye og bruker enda litt.. spesielt nå som han er så på farten overalt som han er og vi har vaskerom i kjelleren. Da er det greit at han ligger der de minuttene det tar å løpe ned å sette på klesvasken bla.
Bilstolpose er genialt til vinterbabyer. Gensere har vi også brukt mye av siden han ble født.

Lekegrind, snørrsuger og klær med føtter og hetter :-P

Hvilket merke? Vår stinka død og fordervelse med én gang!
Den vi fikk gratis hos Barnas Hus. Jeg tømmer ikke bøtta før den blir full, hiver både bleier, bind og engangsklutene vi vasker baby med i den.
Etter å ha tømt to poser har jeg dog lært meg å skifte pose utendørs, når jeg klemmer ut lufta fra posen som er full lukter det så ille at jeg brekker meg. :p

tja det var igrunnen mange, men ammepute, brystpumpe og MASSE siklesmekker var iallefall totalt bom :p

Omg jeg elsker lekegrinda her i huset. Ammepute var også superchill det første halve året. Lættis å se hvor forskjellige man er. Her må man nesten føle seg frem. Men hettegensere er noe driiit!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Ja veldig morsomt, men der ser man hvor forskjellige man er ;)
Kan se for meg at hettegenser ikke er tinge på en liten tass ..

Etter å ha lest her blir det ikke badetermometer, tempratursmukk, bleiebøtte, hettegensere eller ammepute, og lekegrind må virkelig vurderes først.. hehe ;)

hehe, tenkte det samme, men kan jo være (som flere sier) at andre får bruk for tingene selv om de ikke fikk bruk for d ;) men hettegenser & temp-smokk er vel de fleste ganske enige i :p

Vi har elsket å ha bleiebøtte og ville ikke vurdert å ikke ha det. Luktfritt og lettvint . Vippestol har også vært et stort must. Barna likte godt å sitte i den, da kom de opp og fikk de mer oversikt enn liggende i grind og ble brukt dersom jeg måtte dusje

Mamma til storebror og lillesøster
<3

Så bra, vurderer å teste ut den som er gratis :) så da blir det iallefall ikke bomKJØP :p

Back
Topp