Har du gjort bomkjøp?

Artig å lese tråden! Termin i november og ikke kjøpt noe annet enda enn bilstol. Men tenker at mage ting er absolutt ikke nødvendige men at di prøver å lure oss til at det er noe vi MÅ ha.... Kommer nok heller til å kjøpe litt etterhvert som en ser en kan ha behov...

Jeg har en hund, men det har gått så greit. Han legger seg rolig ned ved siden av og følger med når hun leker. ( og han er egentlig en liten spinnvill masse energi hund) hehe!

Sent from my iPhone using BV Forum

Så bra :)
Hehe, dyr er rare til tider :p

Jeg derimot ELSKER min lekegrind! men har vel ikke blitt brukt til særlig mye leking da ;) vi har soverommene i en annen etasje en stua, så vi brukte det til soveplass på dagtid fra han var nyfødt, og en plass å legge han når jeg laget mat/gikk på do osv. Har en storebror fra før som leker på gulvet og føltes ikke like trygt å legge han der akkurat, ei heller sofaen hvor storebror kunne finne på å kaste seg oppi.

Det er også hjul på den lekegrinda vi har. Så det var genialt å kunne flytte på den ettersom vi var på kjøkkenet, satt med spisebordet eller i sofaen :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 01.12.14 ❤️

Smart, tipper han blir liggende å sove litt der også :) Hadde håpt på d iallefall ;)
Hørtes lurt ut m hjul, tenkte å ta oss en runde når lønna kommer inn den mnd her eller neste, tenkte å handle inn litt og litt - er jo så masse som skal handles inn til lille :)

Artig å lese tråden! Termin i november og ikke kjøpt noe annet enda enn bilstol. Men tenker at mage ting er absolutt ikke nødvendige men at di prøver å lure oss til at det er noe vi MÅ ha.... Kommer nok heller til å kjøpe litt etterhvert som en ser en kan ha behov...

hehe, ja ble mye morsomt her, så er det jo greit å høre fra andre som har erfaringer :D
Vi har kun handlet klær, så har vi bestilt vogn og bilstol (har også termin i november)
Vi prøver å holde oss til det mest nødvendige, så tar vi litt og litt :D

Klær med knapper på ryggen. Er sikkert pene å se på, men mini får jo store, vonde merker av å ligge på knappene! Og gensere til små barn og klær med hette

Spedbarnssetet til badebaljen var fullstendig bortkastet, og jeg fikk høre av alle at gulpeklute kunne jeg virkelig ikke få nok av:P men med en baby som nesten aldri gulpet ligger de alle pent prettet og ubrukt fortsatt;) Og så kjøpte vi en sånn flaskevarmer for å koble til tenninga i bilen da vi skulle på langtur . Den funket heller dårlig:P Bilstolposen var en av de lureste kjøpene;)

Sent from my iPad using BV Forum

Spedbarnssetet til badebaljen var fullstendig bortkastet, og jeg fikk høre av alle at gulpeklute kunne jeg virkelig ikke få nok av:p men med en baby som nesten aldri gulpet ligger de alle pent prettet og ubrukt fortsatt;) Og så kjøpte vi en sånn flaskevarmer for å koble til tenninga i bilen da vi skulle på langtur . Den funket heller dårlig:p Bilstolposen var en av de lureste kjøpene;)

Sent from my iPad using BV Forum

hehe, men hell i uhell da ;) (det med gulpebaby)
Bilstolpose må nok vi investere i også, får jo vinterbaby :D

hehe, men hell i uhell da ;) (det med gulpebaby)
Bilstolpose må nok vi investere i også, får jo vinterbaby :D
Hehe, ja jeg sparte sikkert inn de kronene ved at jeg slapp masse vasking av dem;) Vi kjøpte voksi sin bilstolpose, kostet vel 599 eller 699. Utrolig varm og god! Slike tynne, myke vaskekluter til baby som de selger på princess blant annet var også uvurderlig. De måtte jeg kjøpe flere av, og bruker de fortsatt enda nå som han er 2 år. De er så mye mykere og bedre enn disse frotteklutene:) Og så var det virkelig verdt å kjøpe bæresjal som vi brukte da han var nyfødt. Hadde ikke greid meg uten! Kunne sikkert ramset opp i evigheter om mange ting, hehe:)

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Hehe, ja jeg sparte sikkert inn de kronene ved at jeg slapp masse vasking av dem;) Vi kjøpte voksi sin bilstolpose, kostet vel 599 eller 699. Utrolig varm og god! Slike tynne, myke vaskekluter til baby som de selger på princess blant annet var også uvurderlig. De måtte jeg kjøpe flere av, og bruker de fortsatt enda nå som han er 2 år. De er så mye mykere og bedre enn disse frotteklutene:) Og så var det virkelig verdt å kjøpe bæresjal som vi brukte da han var nyfødt. Hadde ikke greid meg uten! Kunne sikkert ramset opp i evigheter om mange ting, hehe:)

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Se der ja ;) hehe
Takk for tipset, ser fort klutene blir litt harde/stive, så greit m noe mykt til den lille
Vi tenkte på sånn bæresele, men får se litt hvordan han blir :D

Vi har november baby her også og bilstolpose var vårt største bomkjøp, gutten min er ekstremt varm og vi hadde null behov for dunpose til hverken bil eller vogn. Penger som jeg godt kunne spart meg. Det er så gøy å se hvor stor forskjell det er både på babyene og på oss foreldre og hva vi foretrekker. Noen ting folk lister opp som bokkjøp hadde ikke vi klart oss uten og andre ting som listes opp som nødvendigheter var helt ubrukelig for oss. Tror at det er viktig å ikke kjøpe for mye før babyen er født og heller vaske litt mer til å begynne med feks.

Vi kjøpte 2 pakker av de babyvaskeklutene på babyutstyrsbutikken. Synd de va så dyr. Nå er gutten 4,5 år og vi bruker enda de klutene. De vi kjøpte på princess var drit. Alt for tynne og harde i stoffet. Kjøpte heldigvis bare 1 pakke av de klutene, så ble ikke så mange som ble kasta/brukt til andre ting.

Vi har november baby her også og bilstolpose var vårt største bomkjøp, gutten min er ekstremt varm og vi hadde null behov for dunpose til hverken bil eller vogn. Penger som jeg godt kunne spart meg. Det er så gøy å se hvor stor forskjell det er både på babyene og på oss foreldre og hva vi foretrekker. Noen ting folk lister opp som bokkjøp hadde ikke vi klart oss uten og andre ting som listes opp som nødvendigheter var helt ubrukelig for oss. Tror at det er viktig å ikke kjøpe for mye før babyen er født og heller vaske litt mer til å begynne med feks.

Du sier noe der, en vet jo ikke hvordan barnet er før han/hun har kommet ut
Blir novemberbaby her også, så trodde han MÅTTE ha bilstolpose
Tenkte å kjøpe en rimelig teddy-dress iallefall, som er litt romslig og god til å ha når vi skal ut å kjøre :)
Noen kjøper nok mer enn hva man trenger, men skjønner godt, en vil jo ikke at barnet skal mangle noe, hehe, noe de som regel ikke gjør ;)

Min er februargutt, og han har arva mine varmeegenskaper. Han ligger kun i truse om natta året rundt. Ligger gjerne oppå dyna i tillegg. Når han va nyfødt lærte e meg at han hadde mer enn nok med en ullbody og strømpebukser inni voksiposen. Ellers ble han gjennomvåt av svette. La gjerne et pledd oppå voksiposen når han skulle ligge i vogna på altan og det va kaldt ute. Hadde jo selvsagt votter og lue på han. Så ville ventet med å kjøpe så mye av tykke klær/dyner før man veit korsen ungen e.

Jeg var veldig varm som baby, men som voksen er jeg en mega frysepinne!
Jeg kommer til å kjøpe bilstolpose uansett, for noen ganger er vi på fjellet midtvinters og da er det greit å ha noe slikt hvis vi ender opp i kolonnekjøring eller når vi skal opp til hytta. :) Hvis babyen er varm kan man jo bare ha bilstolposen med eller åpen/halvveis åpen :)

Min er februargutt, og han har arva mine varmeegenskaper. Han ligger kun i truse om natta året rundt. Ligger gjerne oppå dyna i tillegg. Når han va nyfødt lærte e meg at han hadde mer enn nok med en ullbody og strømpebukser inni voksiposen. Ellers ble han gjennomvåt av svette. La gjerne et pledd oppå voksiposen når han skulle ligge i vogna på altan og det va kaldt ute. Hadde jo selvsagt votter og lue på han. Så ville ventet med å kjøpe så mye av tykke klær/dyner før man veit korsen ungen e.

Takk for tipset :)
Får avvente litt, evnt bare ha noe rimelig i starten bare så han har :D
Litt stress å shoppe så mye med en nyfødt i julekavet

Jeg var veldig varm som baby, men som voksen er jeg en mega frysepinne!
Jeg kommer til å kjøpe bilstolpose uansett, for noen ganger er vi på fjellet midtvinters og da er det greit å ha noe slikt hvis vi ender opp i kolonnekjøring eller når vi skal opp til hytta. :) Hvis babyen er varm kan man jo bare ha bilstolposen med eller åpen/halvveis åpen :)

Du sier noe der - tenker også det er "kjekt å ha" ;) I tilfelle han ikke blir varm, har jo mulighet til å kle av han litt

Ammepute og bæresjalet her :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Back
Topp