Har du gjort bomkjøp?

Altfor mye klær!! Masse hun aldri fikk brukt. Vugge til å ha på stuen, og amme pute.. Brukte de aldri..

Sent from my iPhone using BV Forum

Den første tipper jeg flere kan kjenne seg igjen i, tror det blir litt klær her iallefall :P
Vugge ser jo så koselig ut, så vi tenkte igrunn å kjøpe den .. Men kanskje bedre med lekegrind? Hmm..
Tråden får meg iallefall til å tenke gjennom kjøpene ;)

Hadde ikke noen bomkjøp tror jeg ikke..

Kjøpte vanlig febermål, hadde bleiebøtte og gulpekluter ;) En arvet ammepute ble brukt som ryddstøtte i senga når jeg ammet ;) hehe.. :) hadde bilstoladapter til førstemann, kjempe kjekt hos lege, helsestasjon, veterinær, korte butikkturer osv, men hadde det ikke til nr 2.. Angret veldig :p så nå har vi kjøpt igjen :p

Eneste var de kule klærne som de fikk, som var veldig upraktiske :p Tøysko, hettejakker osv :p Ble ikke brukt!

Tror også bilstoladapter kan komme godt med på korte besøk :D

hehe, pleier å være sånn, mn er jo veldig søtt da ;)

Det har blitt noen bomkjøp ja

Ammepute - ammet ikke, og syns det var bedre å gi flaske uten ammeputa
Vippestol - strengt talt ikke ett bomkjøp siden vi arvet den vi hadde til Lillebror, men han brukte den ikke mer enn maks 30 min på 6 mndr
Brystpumpe - ammet jo ikke (men kjøpte den brukt til slikk og ingenting)
Uro til å ha over senga - de har vi aldri brukt

Lekegrind har vi brukt mye og bruker enda litt.. spesielt nå som han er så på farten overalt som han er og vi har vaskerom i kjelleren. Da er det greit at han ligger der de minuttene det tar å løpe ned å sette på klesvasken bla.
Bilstolpose er genialt til vinterbabyer. Gensere har vi også brukt mye av siden han ble født.

var kanskje ikke så mye poeng med ammepute eller brystpumpe da
Men vi tenkte å kjøpe uro, trodde det var noe de kunne like... hehe, ennå en revurderin :p

lekegrind blir jeg mer og mer sikker på vi skal kjøpe, ser praktisk ut både når han er liten og når han blir litt større og beveger seg mer :)

Ringslyngen vi kjøpte viste seg å være skikkelig bomkjøp. Den var rett og slett for liten. Jeg er høy og ikke spesielt spinkel, stor byste osv, og vesla var en stor baby. Den ble kanskje brukt to ganger.

Men vi tenkte å kjøpe uro, trodde det var noe de kunne like... hehe, ennå en revurderin :p

lekegrind blir jeg mer og mer sikker på vi skal kjøpe, ser praktisk ut både når han er liten og når han blir litt større og beveger seg mer :)

Uro ble lite brukt her. Den var jo nettopp det det heter, en kilde til uro. Hun ble ikke rolig av den i alle fall, den var i veien, og da vesla ble så stor at hun fattet interesse så var den alt for lett å rive ned. Hadde gladd droppet det...

Ammepute derimot brukte jeg mye, men jeg arvet min da.

Til førstemann kjøpte jeg alt for mye, og ofte svært upraktiske, klær.
Trange jeans i str 62, hettejakker og diverse. De var jo såå kule. De har fortsatt merkelappen på. ;)
Ellers flere slike "kjekt å ha" som smokketermometer (ble aldri brukt) og termometer til å ha på flaskene (heller aldri brukt).

Uro ble lite brukt her. Den var jo nettopp det det heter, en kilde til uro. Hun ble ikke rolig av den i alle fall, den var i veien, og da vesla ble så stor at hun fattet interesse så var den alt for lett å rive ned. Hadde gladd droppet det...

Ammepute derimot brukte jeg mye, men jeg arvet min da.

hehe, trodde de skulle virke beroligende :P

stemora mi skal sy til meg, så får prøve :D

Til førstemann kjøpte jeg alt for mye, og ofte svært upraktiske, klær.
Trange jeans i str 62, hettejakker og diverse. De var jo såå kule. De har fortsatt merkelappen på. ;)
Ellers flere slike "kjekt å ha" som smokketermometer (ble aldri brukt) og termometer til å ha på flaskene (heller aldri brukt).

hehe, ikke sant :P enig i at d er så mye stilig, men liker veldig godt de klærne som er gode og "baby" - mer myke og søte, hehe :D

At folk ikke vil ha badetermometer? Syns det er så vanskelig å kjenne forskjell på temperaturer jeg. En grad for mye så kan jo baby brenne seg....

Den første tipper jeg flere kan kjenne seg igjen i, tror det blir litt klær her iallefall :P
Vugge ser jo så koselig ut, så vi tenkte igrunn å kjøpe den .. Men kanskje bedre med lekegrind? Hmm..
Tråden får meg iallefall til å tenke gjennom kjøpene ;)
Jo, det ser koselig ut:p vi kjøpte den leander vuggen til å ha på stuen. Den ble aldri brukt.. Ble bare surr i leggingen når det var på forskjellige steder hver gang. Sov mye bedre når hun fikk sove i sengen sin inne på rommet. Også på dagen;) Og den tok utrolig mye plass! Ville nok avventet med lekegrinden også. Vi har brukt vippestolen hver eneste dag , og hun elsker den. Og babygymmen:) har funnet ut at enn så lenge trenger vi ikke lekegrind:)

Jo, det ser koselig ut:p vi kjøpte den leander vuggen til å ha på stuen. Den ble aldri brukt.. Ble bare surr i leggingen når det var på forskjellige steder hver gang. Sov mye bedre når hun fikk sove i sengen sin inne på rommet. Også på dagen;) Og den tok utrolig mye plass! Ville nok avventet med lekegrinden også. Vi har brukt vippestolen hver eneste dag , og hun elsker den. Og babygymmen:) har funnet ut at enn så lenge trenger vi ikke lekegrind:)

ja kan blir for mye for den lille, iallefall i starten, de blir jo "vanedyr" :P
får se litt hva vi gjør, men tenkte det var greit med lekegrind senere med tanke på at vi har to små nysgjerrige hunder :P

Babysockar. Allt gör mye. Tenkte ju ikke på att de bara ramlar av og att det e bedre med strumpebyxor.

ja kan blir for mye for den lille, iallefall i starten, de blir jo "vanedyr" :P
får se litt hva vi gjør, men tenkte det var greit med lekegrind senere med tanke på at vi har to små nysgjerrige hunder :P
Jeg har en hund, men det har gått så greit. Han legger seg rolig ned ved siden av og følger med når hun leker. ( og han er egentlig en liten spinnvill masse energi hund) hehe!

Ammepute;)

Hmm, var igrunn fast bestemt på å ha sånn lekegrind han kan ligge å pludre litt selv i ..
Må vel vurderes på nytt ;)
Jeg derimot ELSKER min lekegrind! men har vel ikke blitt brukt til særlig mye leking da ;) vi har soverommene i en annen etasje en stua, så vi brukte det til soveplass på dagtid fra han var nyfødt, og en plass å legge han når jeg laget mat/gikk på do osv. Har en storebror fra før som leker på gulvet og føltes ikke like trygt å legge han der akkurat, ei heller sofaen hvor storebror kunne finne på å kaste seg oppi.

Det er også hjul på den lekegrinda vi har. Så det var genialt å kunne flytte på den ettersom vi var på kjøkkenet, satt med spisebordet eller i sofaen :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 01.12.14 ❤️

Baby bjørn bæresele

Vi har uro over stellebordet da og det er stor suksess.

Har også uro over stelleplassen, han elsker den ;)

Februar-14 mamma <3

Ammepute var vel absolutt et bomkjøp! Har jo armer til å holde ungen mens man ammer. Og de fleste har vel en pute tilgjengelig om det skulle trenges:)

Og bleiebøtte. Noe så tungvint?! De små uskyldige bleiene kunne jo bare kastes i vanlig søppel i begynnelsen, og så heller gå til søppeldunken med de etterhvert som de lukter mer...

Dette var en morsom tråd :)
Jeg venter også førstemann så hva som blir bomkjøp vet jeg ikke enda. Men tror jeg har bestemt meg for å vente med ammepute og brystpumpe og se på behovet først. Bleiebøtte har vi fått gratis og tenker det blir praktisk siden badet er i 2.etg. Vippestol har vi kjøpt brukt og masse tøy har vi fått låne :) Men det blir jo sikkert noe jeg tror er lurt som ikke kommer til å trengs :)

Back
Topp