Har du gjort bomkjøp?

hos oss e lekegrinden i bruk hver dag, og bilstoladapter til vognen brukes også flere ganger i uken :) som dere sier, det e godt vi e forskjellige ;)
bilstolpose var også veldig godt å ha de første månedene med februarbaby!
vippestolen derimot hadde ikke vært nødvendig i det hele tatt, virkelig bomkjøp...

hadde ikke klart meg uten vippestoler, hadde en fast på badet når jeg dusja osv og en i stua (hadde en som rulla fra fødselen av) denne gangen blir det lekegrind i stua, for har en vilter 2åring ;) Har ikke hatt noen bomkjøp som jeg kan huske, men med min første så fikk en slags sove kjole som kunne snurpes sammen nederst og det funka svært dårlig.. og pysjer med fot må man ha sokker utenpå for at babyen ikke skal krølle seg inni pysjen ;)

Fikk eldste jenta i januar og kjøpte inn et par små søte kjoler i str 50 og 56. Fikk brukt 1 i 50 på morsdagen og dett var dett! He-he

Ammepute, en million smokker og jeans:p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Sånn sovepose som man kler på dem for at de ikke skal snu seg rundt... Ble forbanna mye styr, morsomt å lage lyd og en lys våken lille :P Leketeppe fra Fisher price var heller ingen suksess, for det er så lett at det bare krøller seg sammen under ungen når den prøver å komme seg fremover :p

Hvis du har hund er det nødvendig :)

Nå er mine så små at jeg har nok ikke bruk for det før hun begynner å sette seg opp osv, men er greit å kunne sette ungen oppi når man skal på toalettet eller på kjøkkenet osv :)
Klart, har man stor hund som kan hoppe oppi bør man nok ta hunden ut av rommet uansett da :)

Vi har hund, men hun kunne ikke brydd seg mindre ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Bleiebøtte. Bæresele. Sånn dings som måler tempen i badevannet. Flaskevarmer..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Mine bomkjøp:
- ammepute
- termometer til badevannet
- nesesuger (sånn man klemmer på - näsfrida er imidlertid gull)
- smokketermometer (makan til unøyaktig - var vel strengt tatt svigermor som kjøpte for hun synes det er så forferdelig å ta tempen i stumpen)
- stellekommode med badebalje (kommoden funka som fy den altså, men badebalja er så liten, så ble brukt kanskje første mnd før vi gikk over til annen balje på stativ)

Ellers er det vel som mange her sier.. Et bomkjøp for en kan være gull for en annen. Har mange venninner som sverger til ammepute og selv har jeg f.eks brukt lekegrind og vippestol (som andre har nevnt her) masse... ;)

Vi har hund, men hun kunne ikke brydd seg mindre ;)

Mine er svært nysgjerrige på babyer og skal oppi med dem, på sofaer får de ikke være i fred for enten skal de by til lek og hoppe rundt dem, men aller helst skal de vaske hele babyen og ligge og sutte på fingre og tær. :P Så når jeg nå får min egen så blir nok grind nødvendig her, spesielt når ungen begynner å bli litt mer mobil enn bare rulle rundt.

Men alle huner er jo forskjellige, slik som oss :D personligheter til tusen alle sammen!

Hm, kan faktisk ikke komme på noe som har vært bomkjøp her :)
Vippestol har vært myyyye brukt, samme med lekegrind.
Kjøpte ikke ammepute da e aldri ble komfortabel med den, likte bedre en vanlig myk hodepute som e kunne krølle sammen.
Stellekommoden ble brukt til å oppbevare klær i. Skulle han bade lå han i det vanlige badekaret vi har på badet. Stellematta la vi oppå benken over vaskemaskinen og tørketrommelen (innebygd vaskemaskin og tørketrommel med skap i mellom).

Bodyer man trekker over hodet.. Samtlige ble pakket unna dagen etter at vi kom hjem fra sykehuset, omslagsbodyene var det eneste som funket uten hyling fra baby.

En type smokker..Tenkte jo ikke over at unger liker forskjellig type smokker. Så kjøpte inn masse Avent smokker, men så var det MAM sine han ville ha og forsåvidt er den eneste han tar enda. :p

Alt for mye klær. Gensere (altså ikke body) til baby under 6 mnd. Sånn snørrsuger som du bare klemmer på - funket ikke i det hele tatt, måtte ha sånn du suger med munnen.

Skriver under på for mye klær, og allikevel ser det ut til at lillebror ender opp med en hel drøss han også ;)

Hvis du har hund er det nødvendig :)

Nå er mine så små at jeg har nok ikke bruk for det før hun begynner å sette seg opp osv, men er greit å kunne sette ungen oppi når man skal på toalettet eller på kjøkkenet osv :)
Klart, har man stor hund som kan hoppe oppi bør man nok ta hunden ut av rommet uansett da :)

Ja var litt det vi tenkte på, slik at han får ligge litt ifred :)
Har to små hunder, men de blir nok nysgjerrige :P

Bilstoladapter til vogna var bomkjøp. De miste skal jo ikke ligge så lenge i bilstolen av gangen, så det var jo bedre å legge henne ordentlig i vognbagen hvis jeg skulle noe. Skulle jeg bare en liten tur på butikken, så bar jeg bilstolen, de veier jo ingenting i begynnelsen. :)

Ellers fikk vi et par gaver som det ble bom med i forhold til størrelsen. Fødte i slutten av mars og fikk bl. a. en nydelig "posedress" i til kalde dager i størrelse 62. Da hun passet i den var det deilig sommer. Fikk aldri brukt den. :(

Ikke sant, dn er allerede kjøpt, så har muligheten ;) hehe

Det var litt synd da .. Prøver å passe på å ikke kjøpe så mye søte sommerklær i små str, siden vi får vinterbaby :D

hos oss e lekegrinden i bruk hver dag, og bilstoladapter til vognen brukes også flere ganger i uken :) som dere sier, det e godt vi e forskjellige ;)
bilstolpose var også veldig godt å ha de første månedene med februarbaby!
vippestolen derimot hadde ikke vært nødvendig i det hele tatt, virkelig bomkjøp...

Kjekt å høre at noen har bruk for noe, og andre ikke :)

hadde ikke klart meg uten vippestoler, hadde en fast på badet når jeg dusja osv og en i stua (hadde en som rulla fra fødselen av) denne gangen blir det lekegrind i stua, for har en vilter 2åring ;) Har ikke hatt noen bomkjøp som jeg kan huske, men med min første så fikk en slags sove kjole som kunne snurpes sammen nederst og det funka svært dårlig.. og pysjer med fot må man ha sokker utenpå for at babyen ikke skal krølle seg inni pysjen ;)

Hørt flere nevne at vippestol er et must, så det tror jeg vi må investere i :D

Ammepute, en million smokker og jeans:p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Hm, blir usikker på ammepute, men uansett skal stemoren min sy, så koster så og si ingenting
Blir nok en bom-kjøp-liste på meg etterhvert skal dere se ;)

Back
Topp