Har du en bestevenninne?

ORIGINAL: Hjerteranke

Ja, jeg er så heldig at jeg har to stk i den kategorien [:)] De egenskapene som jeg setter høyest hos en bestevenninne er ærlighet, evnen til å tilgi, respektere grenser, være raus i ord og handlinger, humor, og ta meg for den jeg er, på godt og vondt.

Jeg har heller få gode og nære venner rundt meg, enn mange perifere venner. Da vet man hva man får til en hver tid, og slipper å bli skuffet [:)]

er akkuratt sånn her også[:D]

ORIGINAL: stardust

ORIGINAL: Bello

Nei....[:(]

[:)] Så snilt av deg.

Nja?
Har ei god venninne - vi snakkes ikke så ofte lenger, og hun har det ikke helt enkelt om dagen, men hun er en fantastisk jente som alltid har stilt opp for meg, og som tar veldig godt vare på venner og vennskap. [:)]

Søster'n er vel også å regne som en veldig god venninne - vi er veldig forskjellige av personlighet og type, så er litt usikkert om vi hadde vært venner om vi ikke hadde vært søstre: Men vi ER søstre, og jeg vet hun stiller opp for meg 100%, og prøver å være der for henne det lille jeg kan. [:)]

Og så er det kusinen min - vi treffes aaalt for sjelden, hun bor i Sverige, men vi har den typen forhold hvor vi kan ta kontakt med hverandre med tre måneders mellomrom og bare "klikk", være på bølgelengde og betro oss til hverandre. [:)]

Ellers har jeg mest "venninner" og "kompiser" - de stiller opp for meg, mer enn jeg kanskje har gjort meg fortjent til, men vi faller ikke helt i kategorien "bestevenner".

Og ja, jeg har også "mistet" venner etter at jeg fikk barn, folk som var såååå gira for å sitte barnevakt og se Jr. vokse opp, som ikke har sett ham siden han ble født for to år siden... [8D]

Ja det har jeg.
Vi har vært bestevenninner i 16 år[:D][:D][:D]
Er forlovere til hverandre, faddere til hverandres barn.
Vi snakker nesten dagligt med hverandre. Vi er også ofte i sammen hele familiene.
Reiser på ferie å hytteturer. Er så heldige at vi har menner å barn som går godt i sammen[:)]
Å det viktigste er att jeg stoler 100% på henne.
Forteller ofte at vi er kjempeglad i hverandre.

ORIGINAL: LillMi

jeg har ingen jeg ringer til hver dag og forteller om hver minste detalj av livet mitt, men har flere venner som er der i tykt og tynt![:)]

Jeg har ihvertfall ei bestevenninne[:)]. Også bestevennen min i mannfolket da.
Har blitt skuffet endel ganger opp igjennom over at det alltid er jeg som opprettholder kontakt, ringer og kommer med forslag til ting man kan finne på o.l. Og til slutt føler man seg rett og slett rimelig uønsket.
Så har mistet noen oppigjennom og har vært veldig periodevis tidligere.

*

* (fikk feilmeldinger.... og at bv var nede... men jammen kom det ikke ut flere ganger allikevel....)

har ei "nærmaste" venninne.. Vi veit at vi har kvarandre, sjølv om vi ikkje snakkes kvar dag.. OG vi er veldig like. Vi har hatt ein del felles venninner som ikkje har respektert det viktige med lojalitet i eit vennskap.. Så vi har på ein måte mista dei, ein etter ein.. Men vi har liksom holdt i hope.. Så ofte når eg tar opp ting om fellesvenninner, fordi det er noko eg har reagert på, så kan eg spørre ho "er det eg som har blitt ei bitter dame, bla,bla,bla.." så seier ho (somregel) at ho har gått å lurt på akkurat det samme, og synes det er så bra eg seier det, fordi då veit ho at ho ikkej er aleine.

Nei har desver ikke det. har vel igrunne ikke vener her jeg:S mista ale når jeg ble gavid. sakte men sikkert:(

jeg trodde jeg hadde ei bestevenninne, men hun har sviktet meg så jeg er ikke interessert i å opprettholde bestevenninne-basiskontakt. nå er vi kun bekjente i mine øyne..
har to-tre gode venninner, men ingen bestevenninne som jeg forteller alt til dessverre...
savner det, men vil heller begynne på nytt med en ny enn å fortsette å bære på all ballasten jeg og min eksbestevenninne tydeligvis hadde[8|]

ORIGINAL: * supermeg*

nei, det har jeg ikke.. Men har et stort ønske om å ha en.. en som ALLTID er der, som bryr seg uansett hva det måtte være. Savner det virkelig.. en som jeg kan fortelle alt til, små og store gleder og sorger..

ja, samme her [&o]
har mange gode venninner, men ingen jeg kan kalle "bestevenninne". Hadde en når jeg gikk på vgs, bodde sammen i leilighet, var som et gammelt ektepar. Lagde middag sammen, drakk ettermiddagskaffe og gjorde leksene sammen. Og når helgene kom og vi dro til hjemkommunen så var vi sammen da også  [:D] tror jeg kan telle på en hand hvor mange dager vi var fra hverandre på den tiden[:D] [:D] men så flyttet jeg for å gå skole, og da mistet vi en del kontakt...hun har flyttet hjem til barndomsplassen vår med samboern sin, og vi er en del sammen når jeg er hjemme, men ikke helt det samme som før.. Hun fikk seg en annen kjempegod venninne på høgskolen sin, og de drar på ferier og slikt sammen. Sårer litt når jeg ser bilder av dem, og føler jeg har mistet venninnen min... Men håper det blir bedre en gang i framtiden, og at vi finner sammen igjen..

Har 3-4 gode venninner her jeg bor nå, men ingen jeg kan kalle "bestevenninner".
Søsteren min kan jeg nesten prate med om alt, men også hun bor på en annen side av landet, så vi ser hverandre ikke såå masse, men prater ihvertfall sammen hver uke på telefon da [:D] hun er vel den nærmeste jeg kommer bestevenninne i dag, og den personen jeg ville valgt som forlover i bryllupet mitt [:D]

Har mange venninner... men hadde flere bestevenninner når jeg var yngre.. I min alder så bruker jeg ikke lengre ordet bestevenninne

Venninner er noen man skal kunne betro seg til, en som er flink til å lytte, gi råd, være der for deg alltid, være ærlig med deg i alle sammenhenger, si sannheten selv om den kan gjøre vondt..

jeg har 2stk som står meg nærmere en noen andre...
hu ene har jeg vert venn med siden grunnkurs, og hu andre ble jeg kjennt med mens jeg gikk gravid med Tuva...

Begge er noen jeg kan stole, kan snakke med når ting er vanskelig (det går begge veier sefølgelig), og generelt bare være der for hverandre..

Vi behøver ikke å ringe hverandre hver dag selv om vi er så gode venner, trenger bare å vite at de er der....
Og det er de heldigvis..

alt ovenfor er hva jeg mener en bestevenn burde være...

Har 4 bestevenninner, men 2 av de betyr noe ekstra for meg[:)] Har noen andre venner også og hun ene liker jeg veldig, men tror ikke hun liker å snakke så mye om følelser og dype ting så det stopper liksom litt opp (synd fordi hun bor på samme sted som meg).

Tror ikke jeg har noen bestevenn lenger nei ..
Men har to venninner som stikker seg utrolig mye ut og som jeg setter vanvvittig stor pris på! Hun ene bor litt langt unna, men alt er liksom som før når vi snakkes og sees. Hun andre bor nærmere men ganske opptatt med mye greier - men vi finner alltids noe tid og har det som plommen i egget når vi møtes og snakkes [:D] Har kjent dem i 6 og 7 år =)

Ja, Vi har holdt sammen siden vi var 2 år, så over 20 år i sammen. Vi er der alltid for hverandre, ringer eller snakker med hverandre så å si hver dag. Både for meg og ungen min er hu der!

Ellers har jeg søstera mi, hu MÅ jeg snakke med hver dag. Flere ganger til dagen faktisk... [8D]

Har verdens beste[;)]..tonje83 her på babyverden[:D]
Har kjent henne siden barndommen og hun er bunn ærlig og stiller alltid opp..enkelt og greit verdens bestevenn[:)][:)]

Nei, har ikke ei bestevenninne. Men har flere gode venninner[:)]
Hadde ei bestevenninne fra jeg var 5år til jeg var 15, men vi glei fra hverandre. Men i dag har vi fortsatt kontakt litt inne i mellom og det er veldig kos[:)]

ORIGINAL: annhelen

har en som jeg var vært venninne med siden vi var to... vi snakkes sjelden nå, men er kjempeglad i hverandre uansett.. men har fått forskjellige liv nå..

så har jeg en som jeg setter mer og mer pris på etter hvert som tiden går... har vært en stor reddende engel for meg de siste dagene... du vet hvem du er om du leser dette.. tusen takk K... Glad i deg...

[;)] setter veldig stor pris på deg også vet du[:)] kjempe glad i deg[:)]

Back
Topp